1958 Moto Morini 250cc GP Yarışçısı Müzayedeye Çıktı

1958 Moto Morini 250cc GP Yarışçısı Müzayedeye Çıktı

1958 Moto Morini 250cc GP Yarışçısı Müzayedeye Çıktı

Paris müzayedesinde gerçekleşen olağanüstü bir an, nadir 1958 Moto Morini 250cc Bialbero Grand Prix yarışçısının tokmağın altına girmesiyle yaşandı. Bu eşsiz araç, sadece tarihi ve nadirliğiyle değil, aynı zamanda müzayede sonunda elde ettiği etkileyici 126.500 € (yaklaşık 108.384£) fiyatıyla da dikkat çekti. Bonhams Paris müzayede sahnesinde, 1949 Benelli 250'den 2002 Ducati 998 S Bostrom kopyasına kadar geniş bir araç yelpazesi arasında yer aldı. Toplamda 32 motosiklet arasında, 1958 Moto Morini 250cc GP, göz kamaştırıcı bir geçmişe sahip olan diğer ikonik modellerle birlikte yeni bir sahibini buldu.

Morini'nin tarihi, Grand Prix yarışlarındaki başarısı ve özellikle 1963 250cc Dünya Şampiyonası'na olan katkısıyla öne çıkıyor. Bu özel yarış makinesi, 1958 çerçevesi ve 1962 motoruyla efsanevi Jim Redman tarafından yönetilen dört silindirli bir Honda tarafından desteklendi. Bonhams'ın açıklamasına göre, Morini'nin Grand Prix yarışlarındaki başarısının temelleri, 1957'de inşa edilen başarılı 175cc Rebello sports roadster'a dayanıyordu.

Bialbero (ikiz kameralı) Morini, 1958 İtalya Grand Prix'sinde Monza'da eyerde binici Emilio Mendogni ile zafer kazandı. Bu anlamlı zafer, Morini'nin yarış tarihinde dönüm noktası olarak kayıtlara geçti. Motosiklete eşlik eden el yazısı defterde, yarış sonuçlarından teknik detaylara kadar birçok bilgi yer alıyor. 1962 motorunun halen iyi durumda olduğu ve yakın zamanda çalıştırıldığı belirtiliyor. 1937'de kurulan Moto Morini, hafif iki zamanlı modellerle başladığı serüvenini, 1950'lerde dört zamanlı modellerle taçlandırdı. Morini, dört yıl süren gelişimin ardından İtalya şampiyonasının sınırlarını aşarak küresel arenaya adım attı. 1950'lerin sonlarına doğru, works binicisi Tarquinio Provini liderliğinde dünya şampiyonasına damgasını vurdu. Bu nadir Moto Morini, sadece bir motosiklet değil, aynı zamanda bir zamanların efsanesi olarak tarih sayfalarında yer alıyor. Paris müzayede sahnesinde parıldayan bu hazine, motor tutkunlarını ve koleksiyonerleri büyülemeye devam edecek gibi görünüyor.

Önceki Haber Focus VAM2 SL E-MTB İncelemesi
Sonraki Haber Honda'nın Yenilikçi Patentleriyle Güvenli Sürüş Deneyimi
Benzer Haberler