1970'lerin ikonik motosikletleri bu ayın sonlarında açık artırmaya çıkıyor
28 Kasım'da yapılacak olan Aste Bolaffi Mopeds, Scooters & Motorcycles müzayedesi, 1970'lerin ikonik yol ve arazi motosikletlerinden oluşan olağanüstü bir seçenekler sunuyor. O dönemin tartışmasız kraliçeleri öne çıkıyor: Kawasaki 500 ve 750 üç silindirli iki zamanlı ve efsanevi 900 dört zamanlı dört silindirli TESTA NERA Z 900. Tipik turuncularında daha az temsili olmayan Laverda SF 750 ve 1000'dir. Toprak pist, canlı ve son derece nadir Bultaco Matador SD enduro motosikleti ve büyüleyici İngiliz yarışması BSA C 15 Cross ile iyi bir şekilde temsil edilmektedir. Ayrıca mavi inci Montesa Cappra DS 360 Cross da oldukça dikkat çekicidir.
Husqvarna CR 250 'Mikkola replikası' o olağan üstü yılların en ünlü araçlarını tamamlıyor. 2008 deneme yılında kazanan HM Racing 300 ile yeni bir çağa bir atlayış yapıldı.
BMW'nin yüzüncü yılında, prestijli bir otomobil seçkisi eksik olamazdı: klasik R 80 G/S ve güçlü R 100 GS, Afrika baskınlarının anılarını geri getiriyor. Yol boxer'ları zarif bir R 50/5 America, bir R 100 R/S ve renkli bir R 100 R ile sunuluyor. Bir de önemli bir tarihe sahip olan ve önemli uluslararası pistlerde yarışan Norton Manx 40 M Garden Gate var.
Son olarak, moped ve scooter sektöründe, küçük ve son derece nadir bir Lem Small'un yanı sıra, restorasyona ihtiyaç duyan bir Vespa 150 "Devekuşu", eski iki tekerlekli sevenler için hayranlık uyandırıyor. Kawasaki Z 1 Testa Nera, 70'lerin süper motosikletlerinin en iyisi. 1972'de, Kawasaki Heavy Industries Ltd'nin bir parçası olan Kawasaki Motosiklet Bölümü, birkaç yıl önceki orijinal projede 750 cc olması gereken 900 cc çift eksantrik miline sahip, dört silindirli dört zamanlı bir motosiklet olan güçlü Z1'i piyasaya çıkardı. Ne yazık ki, rakip Honda, CB750 Four'u piyasaya sürerek ondan önce gelmeyi başardı: tek şaftlı dağıtım hariç, aynı ilginç motor mimarileri olarak tasarlanmışlardı. Hacim, 82 HP'lik akredite bir güçle 900 cc'ye kadar yükseldi. Böyle bir motosikleti elde tutabilmek için, direksiyon kafası ve salıncak kolu pivotu alanlarında mümkün olmayan takviyelerle çift kızaklı yuvarlak çelik boru çerçeve tasarlandı; süspansiyon önde 36 mm çapında bir tele hidrolik çatal ve arkada beş pozisyona ayarlanabilen çift amortisör ile sağlanırken, fren sistemi için sert kaliperli 296 mm çapında bir ön disk kullanıldı. Tek pistonlu ve arkada 200 mm tek eksantrik tamburu bulunmaktaydı.
Bu özellikler, yüksek genel güvenilirlik ve taşıdığı sürüş keyfi ile birleştiğinde, Z1'i kısa sürede spor motosikletlerin en tepesine çıkardı Dünya çapında bir satış başarısı elde etti.
ASTE BOLAFFI'nin 28 Kasım'da açık artırmaya çıkaracağı parça, motorun renginden dolayı Testa Nera olarak adlandırılan ilk seriye ait ve en çok aranan modeldir. Mükemmel durumdadır ve Kawasakistory tarafından profesyonelce restore edilmiştir.