Macera sürüşü, temel olarak bir motosikletin off-road yeteneklerini, uzun mesafeler boyunca konfor ve kullanış sağlama yeteneğiyle dengelemeyle ilgilidir.
Bu nedenle, Adventure R'yi gerçekten bir testten geçirmeye karar verdik ve sahip olduğu yeteneklerin çoğu sahibi olan sürücülerin ne yaptığını - veya en azından yapmayı arzuladıkları şeyi - yansıttığını düşündük. Birçok sürücü, macera motosikletleriyle Backcountry Discovery Route gibi hayal ettikleri seyahatleri planlarlar ve ardından evlerine geri dönerler. KTM'nin en sert ADV platformu, uzun mesafe otoban sürüşleri, sürücüyü hava koşullarından koruma ve asfalt virajlarıyla başa çıkma gibi daha az aşırı macera yaşamının yanı sıra nasıl başa çıkıyor? Biz, KTM ile yaz boyunca Southern California'dan Colorado'ya, Rockies'in her yerine ve geriye doğru 3.500 milin üzerinde sürülen bir incelemeyi ele aldık.
Motor
Cycle World dinamosunda, 889 cc'lik DOHC sekiz supaplı paralel twin 890 R, 8.500 devir/dakikada 93,3 bg ve 6.700 devir/dakikada 64,4 lb.-ft. tork üretti. Benzersiz bir 435 derece ateşleme sırası ile dövme tek parça krank mili, bir V-twin'in teslimini taklit eder. Silindir çapı ve stroku 90.7 x 68.8 mm'dir ve sıkıştırma oranı sağlam bir 13.5:1'dir. Silindir kafası, supapları parmak takipçileri aracılığıyla hareket ettiren hafif kam mili kullanır. Bir çift denge mili (birincisi kam mili arasında, ikincisi krank milinin önünde) titreşimi azaltır. İki adet 46 mm Dell'Orto gaz kelebeği ride-by-wire kontrolü ile çalışır.
Güç, altı ileri şanzıman ile arka tekerleğe PASC (güç destekli kaydırmalı debriyaj) aracılığıyla iletilir. Bizim motosiklet, debriyajsız yukarı ve aşağı vites değişikliklerine izin veren isteğe bağlı Quickshifter+ ile donatılmıştı.
ADV bir motosikletin en önemli yönlerinden biri güç üretimi, ağırlık ve kullanılabilirlik arasındaki denge. 2022'de Open-Class Adventure testinin galibi olan KTM'nin 1290 Super Adventure S'sinin 134 bg ve devasa 88 lb.-ft. tork ürettiğini göz önünde bulundurun. Bu rakamlar, sokak sürüşü için etkileyici olsa da, bu büyük LC8 motoru, 1290'ın ölçülen ıslak ağırlığını 540 pound'a kadar çıkarıyor. Her nasılsa, off-road sürüşünde ağırlık düşmanınızdır. Bizim 890 R'miz, Cycle World terazilerinde tam yakıtla 477 pound ağırlığındaydı ve KTM'nin büyük motosikletini 63 pound ile geride bıraktı.
1290 S veya R'ın ham performansına ne kadar etkilensek de, 890, neredeyse tüm sürüş durumlarında oldukça iyi olduğunu kanıtlamıştır. Onramp'larda hızlanırken, otobanda araçları geçerken veya bir su engelini aşarken ön tekerleği kaldırırken, LC8c mükemmel yanıt ve güç sunar, hatta yüksek Rockies'ın ince dağ havasında bile.
890'dan daha fazla güç istemiyoruz. Paralel twin motorun kullanışlılığı, kayalar ve kökler arasından yol seçerken özgüvenle sürüş yapar, hızlı geçişler için iyi orta devirli güç sunar ve Aspen'e giden Colorado'nun Independence Pass gibi virajlı yolları saldırırken güzel bir hız sunar.
Colorado'nun yüksekliği kesinlikle bir güç katili ve bisikletin performansı arasındaki fark, 890'un SoCal'daki performansı ile karşılaştırıldığında oldukça büyüktür. Beklendiği gibi, deniz seviyesinin 6.000 fit üzerinde olduğu Colorado'da aynı coşkuyu yakalayamaz. Neyse ki, başlangıçta yeterince güce sahiptir ve cansız hissettirmez.
Elektronik
Modern ADV motorları, gelişmiş sürücü yardımları için ideal adaylardır. Bir macera makinesi gibi başka hiçbir motosikletin iki yüzlülüğü yoktur. ABS'yi arka tekerleğe kapatmak sadece birkaç yıl önce bir ADV motosikletini mahvedebilirdi, ancak şimdi altı eksenli IMU destekli çekiş kontrolü ve ABS, ride-by-wire gaz kontrolü ile etkinleştirilen sürüş modları ve güç seçenekleri ile şımartıldık. Geri dönüş yok.
890 R, tüm bu özelliklere sahiptir. Altı eksenli IMU, 890'ın MTC (Motosiklet Çekiş Kontrolü) ve Viraj ABS'sini kontrol eder. MTC açık veya kapalı konuma getirilebilirken, Yol ve Offroad ABS modları seçilebilir. Sürüş modları bu süreci basitleştirmeye yardımcı olur. Bunlar arasında Street, Rain, Offroad ve isteğe bağlı Rally gibi dört mod bulunur. Son iki moddan herhangi birini seçtiğinizde ABS otomatik olarak Offroad'a (arka ABS olmadan) geçerken, Street veya Rain seçerseniz varsayılan olarak açık konumdadır. İstenirse bu seçimleri manuel olarak değiştirmek hala mümkündür. Ayrıca, Street, Offroad ve Rally de dahil olmak üzere üç gaz tepkisi ayarı bulunmaktadır.
2023 KTM 890 Adventure R, hem off-road performansı hem de uzun mesafe konforunu bir arada sunan dikkat çekici bir macera motosikleti olarak öne çıkıyor. Bu motosikletin güçlü motoru, hafif yapısı ve etkileyici elektronik özellikleri, sürücülere farklı sürüş deneyimleri sunuyor.
Elektronik açıdan bakıldığında, 890 R, altı eksenli IMU ile donatılmış olup, MTC (Motosiklet Çekiş Kontrolü) ve Viraj ABS gibi önemli sürüş yardımlarını kontrol ediyor. Sürüş modları sayesinde, her tür yol ve hava koşuluna uygun ayarlar kolayca seçilebiliyor. Ayrıca, kullanıcılar isteğe bağlı özelliklerle donatabiliyorlar ve önceden paketlenmiş seçenekler, daha mantıklı bir tercih sunuyor.
Tüm bu özellikler ve 890 R'ın mükemmel performansı, sürücülere geniş bir yelpazede sürüş deneyimleri sunuyor. Hem şehir içi hem de off-road sürüşlerde güçlü ve dengeli bir performans sunan bu motosiklet, macera sürüşü sevenler için ideal bir seçenek olabilir. Yüksekliği etkileyen Colorado dağlarından, düzlüklerden ve virajlı yollardan geçerken bile 890 R, sürücülere güvenilir bir deneyim sunuyor. 890 Adventure R, hem deneyimli sürücülerin hem de yeni başlayanların ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış gibi görünüyor.