2024 BMW R 18 Roctane İncelemesi
BMW Motorrad, motor tutkunlarını kendine hayran bırakan en son modeli 2024 BMW R 18 Roctane'i sunuyor. Bu muazzam çift silindirli ağır kruvazör, sadece görünümüyle değil, aynı zamanda performansı ve teknolojik özellikleriyle de dikkat çekiyor. BMW R 18 Roctane, gücünü etkileyici 1.802 cc'lik boksör ikiz motorundan alıyor. Bu motor, sadece muazzam bir görüntü sunmakla kalmıyor, aynı zamanda 100 lb'den fazla tork üreterek sürüş deneyiminizi zirveye taşıyor.
R 18 Roctane, BMW'nin efsanevi kalitesini taşıyan bir sanat eseri. Dört pistonlu kaliperlere sahip üçlü diskli hidrolik frenler, detaylara gösterilen özenin bir örneği. Her ayrıntısı, sürüş deneyimini mükemmelleştirmek için tasarlanmış. 2024 BMW R 18 Roctane, 26 litrelik kilitlenebilir bagajları ile uzun yolculuklarda bizlere geniş depolama alanları sunuyor. Bu da sürücüsüne pratik bir çözüm ve kullanışlılık sağlıyor.
Roctane, bagger çizgileri, dragster selesi ve siyah/mat renk seçenekleriyle sadece bir motosiklet değil, aynı zamanda bir yaşam tarzı sunuyor. Motosikletin dışa dönük ve çarpıcı görünümü, sürücüye benzersiz bir sürüş deneyimi vadediyor. BMW R 18 Roctane, Anti-Patinaj Sistemi (ASC), motor sürtünme torku kontrolü (MSR) ve Yokuşta Kalkış Kontrolü gibi çeşitli destek sistemleri ile donatılmış. Farklı sürüş modları, bizlere her türlü yol koşulunda üstün bir kontrol ve güvenlik sunuyor. Boxer motorunun gücü, çarpıcı tasarımı ve teknolojik özellikleriyle BMW R 18 Roctane, sürücüsüne unutulmaz bir sürüş deneyimi sunuyor. Unutmayın, sürüş deneyiminin adı BMW R 18 Roctane!
Teknik Özellikler
Nominal Güç: 4.750 dev/dak'da 91 bg (67 kW)
Tasarım: 2 silindirli, 4 zamanlı Boxer motor (supap itecekleri)
Motor Tipi: Hava/yağ soğutmalı çift silindirli dört zamanlı boxer motor, krank milinin üstünde iki zincir tahrikli kam mili
Çap x Strok: 107,1 mm x 100 mm
Motor Hacmi: 1.802 cc
Maksimum Tork: 3.000 dev/dak’da 158 Nm
Sıkıştırma Oranı: 9.6:1
Yakıt Hazırlığı: Elektronik yakıt enjeksiyonu/dijital motor yönetimi ile emme manifoldundan
Emisyon Kontrolü: Kapalı çevrim üç yollu katalitik konvertör
Egzoz Gazı Emisyonu Standardı: EU 5
Azami Hız: 180 km/sa'in üzerinde
Tüketim (WMTC’ye göre 100 km): 5,6 litre
Yakıt Tipi: Kurşunsuz süper benzin (maks. %15 etanol, E15), 95 RON, 90 AKI
CO2 Emisyonu (WMTC’ye göre): 129 g/km
Elektrik Sistemi:
- Alternatör: Sabit mıknatıslı alternatör 600 W (nominal güç)
- Akü: 12 V / 26 Ah, bakım gerektirmez
Debriyaj: Tek diskli kuru debriyaj
Şanzıman: Ayrı şanzıman kutusu içerisinde 6 ileri senkromeçli vites kutusu
İkincil Tahrik: Tahrik mili
Şasi: Vidalı alt kirişlere sahip çift motor beşikli tübüler çelik şasi
Ön Tekerlek/Süspansiyon: 49 mm çaplı teleskopik çatallar
Arka Tekerlek Kılavuzu/Yay Elemanları: Merkezi yaylı bağlantı ile çift taraflı çelik salıncak
Süspansiyon Mesafesi, Ön/Arka: 120 mm / 90 mm
Tekerlek Arası Mesafe: 1.720 mm
Kaster: 185 mm
Gidon Açısı: 55,3°
Jantlar: Alüminyum döküm jantlar
Jant Boyutları, Ön: 3,50 x 21 inç
Jant Boyutları, Arka: 5,50 x 18 inç
Ön Lastik: 120/70 B21
Arka Lastik: 180/55 B168
Ön Fren: İkiz disk fren, 300 mm çap, dört pistonlu sabit kaliper
Arka Fren: Tek disk fren, 300 mm çap, dört pistonlu sabit kaliper
ABS: BMW Motorrad Integral ABS (kısmi entegre)
Boyutlar/Ağırlıklar:
Boş Ağırlıkta Sele Yüksekliği: 720 mm
Boş Ağırlıkta Bacak İçi Bombesi: 1.675 mm
Kullanılabilir Depo Kapasitesi: Yaklaşık 16 l
Rezerv Kısmı: Yaklaşık 4 l
Uzunluk (Plaka Taşıyıcı Üzerinden): 2.615 mm
Genişlik (Aynalar Dahil): 982 mm
Yolda Kullanıma Uygun Araç Boş Ağırlığı, Tam Dolu Depo: 374 kg
İzin Verilen Toplam Ağırlık: 560 kg
Yük Kapasitesi (Standart Donanımla): 181 kg