2024 Ducati Hypermotard 698 Mono İncelemesi
Orta boyutlu motorlar giderek daha büyük bir pazar payını ele geçirdiği bir dönemde, Ducati, en gelişmiş tek silindirli motoruyla piyasanın nabzını tutmaya geldi. Ducati, uzun süredir tek silindirli motorlardan uzaktı. Üstün performans imajına ayak uydurabilmek için Ducati, tüm teknik adımların en mantıklısı olanı yaptı ve 1299 Panigale V2'nin muhteşem ön silindirini kesip atarak, akıl almaz 9.750 devir/dakikada 77.5 beygir gücü sunan eşsiz 659cc tek silindirli bir motor elde etti.
Ducati tek silindirin gücünü piyasaya sürmeye hazır.
Bu tür bir tek silindir, mevcut orta ağırlık benzeri motorlarla rekabet edebilir, daha kompakt, daha hafif ve son derece iyi bir deneyim sunar. Ducati'nin rekabet etmeye karar verdiği her alanda öncü olmak gibi bir iddiası her zaman vardı. Yeni Ducati Hypermotard'ı Mono, 77.5 beygir gücüne sahip tek silindirli bir motora sahip, keskin görünümlü bir güçlendiren saf ve cesur bir uygulamada sunuluyor. 333 kiloluk ağırlığına rağmen ince ve hızlıdır. Ducati Hypermotard 698, Mono 8.000 tork gibi çok geniş bir devir aralığına sahiptir.
Hız potansiyeli göz önüne alındığında mükemmel Hypermotard tarzında çevik bir direksiyon elde etmek için 26.1 derece direksiyon ekseni yatırımı ve 4.2 inç takım mesafesine sahip klasik bir çelik boru trellis çerçevesine dayanmaktadır. Bütün sürüş koşullarına elverişli olması adına son derece hassas bir direksiyon tepkisi elde etmek için en iyi şekilde yararlanmak amacıyla öne eğilmiş bir ağırlık dağılımı sağlayan 56.8 inçlik bir dingil mesafesine sahiptir, diz sürüklemeli spor veya kontrollü kayma yaparak dönüş tarzı gibi her tür sürüş koşuluna uygundur.
Frenleme sisteminde yeni teknoloji izleri
Tek bir 330mm ön rotor, ABS tarafından desteklenen ihtiyaç duyulan tüm frenleme gücünü sunar. İstenmeyen çekiş kaybını, takla atma veya aşırı motor frenini önlemek için gaz tepkisini kontrol eder. Sürücü tarafından seçilebilen dört viraj ABS kontrol seviyesi bulunur ve bunlardan ikisi sürekli olarak Hypermotard'ı virajlara yedirmenizi sağlayan Slide-by-Brake işlevini içerir. Takla kontrol fonksiyonu ise dört seviyede seçilebilir ve Hypermotard 698'in en iyi performansını çıkarmak için kullanılabilir. Motor tepkisi, sürüş koşullarına göre dört sürüş modunda ayarlanabilirken, bir güçlü başlangıç fonksiyonu da mevcuttur ve bu, dört silindirli makineleri trafikte geride bırakmanızı sağlar. 3.8 inçlik bir gösterge ekranı, akıllı telefon ile bağlantı dahil olmak üzere hem bilgi hem eğlence için kullanım sağlayabilir.
Bu motosiklet oldukça zarif ve tasarımı tam anlamıyla Hypermotard tarzında, koltuk yüksekliği 35.6 inç olarak biraz yüksektir ve bu, şehir içi trafiği açık yoldan veya hatta pist sürüşünden daha az tatmin edici kılabilir. Motor temiz ve muazzam bir yapıya sahip; yüksek egzoz, arka kısmın üstünde çift susturucuyla motora daha fazla vurgu yaparak güçlü bir şekilde durmasını sağlıyor.
Hypermotard 698, 698 Mono ve 698 Mono RVE olmak üzere iki farklı versiyonda sunulur ve isteğe bağlı donanım listesi arasında elektronik kontrol edilen hızlı vites yukarı ve aşağı geçiş özelliği ile gücü 84.5 beygire kadar artıran bir Termignoni egzoz sistemi bulunur.
Ducati Hypermotard 698’in Şubat 2024 tarihinde bayilerde bulunması planlanmıştır.