2024 Honda Shadow Phantom İncelemesi

2024 Honda Shadow Phantom İncelemesi

2024 Honda Shadow Phantom İncelemesi

Son zamanlarda, yalnızca iyi inşa edilmiş değil, aynı zamanda uygun performans gösteren ve belki de en önemlisi, sahip olmaktan gurur duyacağınız tam boyutlu, orta sıklet bobber tarzı bir kruvazör.

İlk Honda Shadow 1983'te ortaya çıktı, o zamandan beri çeşitli modeller oldu ve bu serinin son motoru olan Phantom’dur. Phantom 745cc V-ikiz motorla çalışır. Sıvı soğutmalı, beş vitesli şanzımana sahip ve şaft tahrikli. İddialara göre Phantom yaklaşık 40 beygir gücüne ve 40 lb-ft torka sahip.

Süspansiyon, olabildiğince basittir. 41 mm'lik geleneksel çatallar ayarlanamaz ve çift amortisörlü arka süspansiyon da yay ön yükü dışında ayarlanamaz. Önde 5.5 inç tekerlek hareketi ve arkada 3.5 inç var. Bisiklet, yarı kalın 15/160 arka lastik de dahil olmak üzere 80 inç telli tekerlekler üzerinde yuvarlanıyor. Koltuk ısısı 25,6 inç düşüktür ve toplam ıslak ağırlık 246 kg, 251 kg ABS ile birlikte.

Özelliklerinden de anlaşılacağı gibi Phantom teknik bir mucize değil, ancak bu basit ve karmaşık olmayan motosiklet hala çekici ve bunun için çok sebep sayılabilir. Bu sebeplerden bririncisi ve belki de bir kruvazör için en önemlisi, Phantom oldukça yakışıklı denilebilecek bir tasarıma sahip. Harley-Davidson Sportster görünümüne sahip ve Phantom'un renk seçeneklerinden biri Harley'nin tarzı olan siyah/turuncu/gümüş boyayı yansıtıyor. Kasıtlı bir benzerlik olmadığını iddia eden tasarımcısı, bu benzerliği turuncu rengine bağlıyor.

Honda'nın daha uygun fiyatlı motosikletlerinin çoğu, şirketin Tayland'daki fabrikasında üretiliyor, ancak Phantom orada üretilmiyor. Gold Wings'in inşa edildiği ve monte edildiği Japonya'nın Kumamoto kentinde üretilmiştir, bu da uygun fiyatlı Phantom'da elde ettiğiniz kalite konusundaki endişelerinizi hafifletebilir.

Bir motosiklet için 246kg çok fazla ağırlık olsa da, ultra düşük sele yüksekliğine sahip Phantom'un yoğun dur-kalk trafiğinde ve virajlarda yönetilmesi kolaydır ve aynı zamanda iyi dengelenmiştir. Ve motosikletin geri kalanıyla güzel bir şekilde eşleşen mat siyah egzoz boruları harika görünüyor bu görüntü de diğer benzerlikleri gibi Harley-Davidson Sportster’ı hatırlatmaktadır. Phantom göründüğünden daha iyi bir performans gösterir. Orta sıklet bir V-twin için mükemmel torka sahiptir ve yeterince güçlüdür. Phantom’da iyi vites geçişleri de rahat yapılmaktadır. Otoyol hızlarına çıkmak ve orada konforlu bir sürüş sağlamak için yeterli yetkinliklere sahip olacak şekilde üretilmiştir. Phantom, virajlarda olası gerçekleşebilecek agresif hareketlere elverişlidir, çok az kıpırdama içerir, çünkü viraj açıklığı sınırlıdır.

Görünüşte basit ve gerçekçi bir motosiklet türü için Honda Phantom, sağlam bir şekilde inşa edilmiştir, rahat hissettirir, şaşırtıcı derecede iyi performans gösterir ve buna uygun bir görünüme sahiptir. 

2024 Honda Shadow Phantom Teknik Özellikleri

MOTOR: 745cc, V-ikiz

VALF TRENI: SOHC, silindir başına 3 supap

DELIK x İNME: 79,0 x 76,0 mm

SIKIŞTIRMA ORANI: 9.6:1

SOĞUTMA SİSTEMİ: sıvı

YAKIT DAĞITIMI: 34 mm gaz kelebeği gövdeli yakıt enjeksiyonu

DEBRİYAJ: Islak, çok plakalı

ILETİM: 5 vitesli

SON SÜRÜŞ: Şaft

ÇERÇEVE: Çelik

ÖN SÜSPANSIYON: 41 mm teleskopik çatal

ARKA SÜSPANSIYON: Çift şok, yay ön yükü ayarlanabilir

ÖN TEKERLEK HAREKETI: 5,5 inç

ARKA TEKERLEK HAREKETI: 3,5 inç

ÖN FREN: 2 pistonlu kaliper, 296 mm hidrolik disk (taban) / 2 pistonlu kaliper, ABS'li 296 mm hidrolik disk (ABS)

ARKA FREN: 2 pistonlu kaliper, 276 mm hidrolik disk (taban) / 2 pistonlu kaliper, ABS'li 276 mm hidrolik disk (ABS)

TEKERLEKLER, ÖN/ARKA: 17 inç/15 inç

LASTIKLER, ÖN/ARKA: 120/90-17 / 160/80-15 inç

TIRMIK/İZ: 34,0°/6,3 inç

DİNGİL: 64,6 inç

KOLTUK YÜKSEKLIĞI: 25,6 inç

YAKIT KAPASİTESİ: 15 lt

RENK: Turuncu Metalik / Derin İnci grisi

İDDİA EDİLEN AĞIRLIK: 246 kg taban/ 251 kg ABS

Önceki Haber HORWIN, EICMA'da benzersiz yüksek performanslı e-motosiklet SENMENTI 0'ı tanıttı
Sonraki Haber NIU, 2024 yılı için elektrikli mobiletlerini tanıttı
Benzer Haberler