2024 Honda XL750R Transalp İncelemesi

2024 Honda XL750R Transalp İncelemesi

2024 Honda XL750R Transalp İncelemesi

2024 Transalp, ilk izlenimde tasarım olarak pekte arazi motoru gibi görünmüyor, 33,7 inçlik bir sele yüksekliğine sahip nispeten alçak şasisinden sarkan alçak egzoz ve diğer parçalar, bu motosikletin sadece yolda gidebileceği izlenimini veriyor. Neyse ki Honda, her sürücünün ihtiyaçlarına uygun, aksi takdirde savunmasız olan alt tarafları korumak için gerekli tüm parçaları içeren bir aksesuar paketi menüsüne sahiptir. Sürdüğümüz motosikletin çoğu Adventure Collection ile donatıldı, ancak sürüş tarzınız için ihtiyacınız olanı sipariş etmeyi kolay ve rahat hale getirmek için City, Comfort ve Touring olmak üzere üç aksesuar paketi daha mevcut.

Tanıtım için kurulan parkurda motorun test edilmesi adına, gelen misafirlere test sürüşü imkanı sağlandı. Bu parkurda, sarp kayalık iniş ve kaygan ağaç kökleriyle dolu patikalardan oluşan isteğe bağlı sert bölümler, tasarım olarak ne kadar da otoyol motoru olarak görünse de motosikletin aslında ne kadar off-road yeteneğine sahip olduğunu gösterildi. Elektronik paketi, Sport, Gravel, Rain ve Standard ile çok kapsamlıdır. Ayrıca kusursuz çalışan ve üç farklı vites değiştirme seviyesine ayarlanabilen bir quickshifter ile birlikte gelir. Isıtmalı tutamaklar, dört farklı ekran seçeneğiyle de özelleştirilebilen beş inç, tam renkli TFT ekrana en iyi şekilde entegre olur ve motosikletin kendi kendini iptal eden dönüş sinyalleri vardır. 

Unicam 755cc paralel ikizin yumuşak vites değiştiren şanzımanı, siz gücü artırırken tipik Honda deneyimini sunuyor. Yaklaşık sekiz bin rpm'de debriyajı üçüncü viteste kaydırmayı, süspansiyonu bastırmayı ve güç ayarı dolduğunda daha iyi bir tekerleğe geçişleri kolay gerçekleşmektedir. Spor ve Kullanıcı, iki günlük sürüşümüz boyunca en çok koştuğum sürüş modlarıydı.

Yağmur, gücü neredeyse sıfıra indiriyor ve ABS ve HSTC (Honda Seçilebilir Tork Kontrolü). Kullanıcı modundayken, arka tekerleğe giden ABS tamamen devre dışı bırakılabilir ve çekiş kontrolü, Hondroid'ler kapatılabilir, bu da arkanın arazi virajlarına girip çıkmasına izin verir.  Bisiklet arazide oldukça iyi bir performans sergiliyor. Çevik ve ayakları üzerinde hafiftir ve ağırlığı, tam gaz arka tekerlek driftlerinin yanı sıra dar teknik arazi için mükemmel bir şekilde ortalanmıştır. Dar bir patikada 180° dönüş gibi bir şey için motoru eğebilirsiniz. Teknik arazide bile, 459 kiloluk (ıslak) makineyi manipüle etmek için çok az debriyaj gerekir.

Asfalta geri dönüldüğünde, yeni Transalp'in şanzımanı cam kadar pürüzsüzdür ve motor zahmetsizce homurdanır. Kullanıcı ayarlarıyla yolda herhangi bir ayarlama yapmanıza gerek kalmadan yolculuk yapabilirsiniz. Altı vitesli şanzıman, 17 lt depoyla uzun otoyollarda keyifli bir sürüş sağlar. Rüzgar koruması, havayı kaskınızın etrafına yönlendirir ve vizör takılı bir ADV kaskı yeterli korumayı sağlamaktadır. Frenler, pürüzsüz, hassas, çok fazla his ve geri bildirimle, her zaman güvende hissettirmeyi başarır.

2024 XL750R Transalp harika bir makinedir. Sürüş modları ve ayarlanabilirlik, hızlı vites değiştirici, tüm LED aydınlatma ile dolu eşsiz bir elektronik paketi sunar ve bir dizi mevcut aksesuarı ekleyebilecek olanaklarda sağlamaktadır. 

2024 Honda XL750 Transalp Teknik Özellikleri

Motor tipi: 24,5° sıralı-2 silindirli, 4 zamanlı

Yer değiştirme: 755 cc

Soğutma sistemi: Sıvı

Valf Aktarma Organı: OHC Unicam, silindir başına 4 supap, 35,5 mm emme supapları, 29 mm egzoz supapları

Delik x İnme: 87,0 x 63,5 mm

Sıkıştırma oranı: 11.0:1

Indüksiyon: PGM-FI; 46 mm gaz kelebeği gövdeleri

Ateşleme: Tamamen transistörlü

Elektronik: Sürücü Modu, Motor Modu, Motor Freni Modu, Tekerlek Kontrollü Tork Kontrolü, ABS açık/kapalı (yalnızca arka)

Iletim: Manuel, 6 vitesli

Debriyaj: Islak, çok diskli

Son Sürüş: 16T/45T zincir tahrikli

Çerçeve: Çelik elmas ana şasi ve alt şasi

Ön süspansiyon: 43 mm Showa SFF-CATM teleskopik ters çatal, yaylı ön yük ayarlı.

Arka süspansiyon: Pro-Link, yaylı ön yük ayarlı tekli Showa uzaktan rezervuar amortisörü ile

Ön Tekerlek Hareketi: 7,9 inç

Arka Tekerlek Hareketi: 7,5 inç

Ön fren: Hidrolik 2 pistonlu kaliperli çift 310 mm "dalga" diski; ABS

Arka fren: Hidrolik 1 pistonlu kaliperli tek 256 mm "dalga" diski; ABS

Ön lastik: 90/90-21 inç

Arka lastik: 150/70R-18 inç

Tırmık / İz: 27° / 4,4 inç

Koltuk Yüksekliği: 33,7 inç

Yerden yükseklik: 8,3 inç

Dingil: 61,5 inç

Yakıt kapasitesi: 17 lt

Ağırlık (kaldırım, iddia edilen): 208 kg

Renk: Mat Siyah Metalik

Önceki Haber 2024 Ducati Panigale V4 SP2 30th Anniversario 916 Tanıtımı
Sonraki Haber Sınırlı Lovelies: Langen'in İkinci Modeli LightSpeed tanıttı
Benzer Haberler