2024 Kawasaki Z7 Hybrid Tanıtımı
Kawasaki, dünyanın ilk "güçlü hibrit" motosikletini üretti, Z7 Hybrid. Tamamen elektrik veya benzinle çalışabilen ve ikisini birleştiren bu motosiklet modelini görücüye çıkardı. Roadster tarzı Z modelleri oluşturmak için kaportayı Ninja modellerinden çıkarma stratejisi köklü bir stratejidir. Aslında, kaportanın o kadarı bile gitmedi. Ninja 7 Hybrid'in göbeği Z7 Hybrid için korunuyor ve hala bir ön cam var, bu nedenle değişiklikler esas olarak Ninja modellerininkinden daha az kapsamlı olan burun ve yan paneller etrafında dönüyor. Ninja 7 zaten nispeten dik bir sürüş pozisyonuna ve uzun çubuklara sahip olsa da, ayak dayama konumları değişmese bile Z7 Hybrid'dekiler daha da yüksek şekilde yerleştirilmiştir.
Tüm arka uç ve tüm mekanik parçalar Ninja'dan Z'ye taşınır. Bu, ilk olarak Eliminator’da ortaya çıkan 451cc paralel ikiz motorun etrafına sarılmış tüm bu plastiğin altına çelik kafes bir çerçevenin gizlendiği anlamına gelir. Z7 Hybrid'de, Ninja 7 Hybrid gibi, bu motor, 68,5 hp'lik birleşik bir tepe gücü için kendi başına veya gaz motoruyla birlikte çalıştırılabilen bir elektrik motoruna/jeneratörüne monte edilirken, motor kendi başına 10.500 rpm'de 58 hp için oldukça iyidir. İkisi, yenilikçi bir otomatikleştirilmiş manuel şanzıman aracılığıyla birleştirilir. Aslında değiştirilen şey mekanik ayak değiştiriciyi çubuk üzerindeki basmalı düğmelerle değişen geleneksel altı vitesli bir ünitedir. Debriyaj kolu veya geleneksel ayak kaydırma yoktur ve sistem, oranları seçmenize izin veren manuel modda veya tam otomatik ayarda çalışabilir.
Ninja 7 Hybrid gibi, Z7 Hybrid de düşük hızda da olsa tamamen elektrik gücüyle birkaç mil idare edebilir, ancak zamanının çoğunu Sport veya Eco modlarında her iki güç aktarma organını uyum içinde kullanarak geçirecektir. İkincisi, bir rölanti durdurma sistemi içerir ve ICE'den itme kuvveti eklemeden önce çekmek için elektrik motorunu kullanır. Ayrıca, Spor modunda bulunan ve her iki güç aktarma organının çıkışını 68,5 hp'lik tepe için birleştiren, yalnızca beş saniyeye kadar kısa süreler için de olsa "e-boost" işlevi de vardır.
Ancak asıl fayda performanstan değil, ekonomiden geliyor. 750cc'lik bir motosikletle aynı olan hızlanmaya rağmen, yakıt tüketiminin 250cc ICE sınıfındaki motosikletlere benzer olduğu iddia ediliyor. Düşük hızlı manevra için, bisikleti 3 mil / saat'e kadar ileri veya 1,9 mil / saat'e kadar geri hareket ettiren bir "yürüyüş" modu da vardır. Şu anda beklenen TFT gösterge paneli, akıllı telefon bağlantısına sahip 4,3 inçlik küçük bir ünite ve tamamen LED aydınlatma dahil olmak üzere motosikletin teknolojisinin geri kalanı daha tanıdık. Henüz tam bir özellik yok, ancak bisikletin toplam ağırlığının, 3 kg olan mekanik olarak aynı Ninja 500 Hybrid'in bir benzeri olacağı kesin.