2024 KTM 390 Duke ve 250 Duke İncelemesi
KTM, 390 Duke ve 250 Duke olmak üzere iki küçük hacimli çıplak motosiklet modelini duyurdu. Bu motosikletler şirketin daha güçlü, daha iyi yol tutuşu ve deplasmanlar arasındaki tutumun net bir şekilde farklılaştığını gösteriyor. KTM, yeni modellerin ilk KTM 500 Duke'den bu yana 390cc altı kapasiteli Duke model yelpazesindeki en büyük değişikliği temsil ettiğini söylemekteler. Yeni motorlar, tamamen yeni bir şasi konsepti ve yeni stil ile yeni baştan tasarlandı.
Her iki motosiklet de "LC4c" olarak adlandırılan, 250cc ve 399cc hacimleri de dahil olmak üzere, yeni optimize edilmiş silindir kapakları ve dişli kutuları ile tamamen yeniden tasarlanan ve en son emisyon standartlarını karşılayan tamamen yeni nesil tek silindirli motorlara sahiptir. Ayrıca gaz kelebeği, yeni bir Güç Destekli Kaydırmalı Debriyaj (PASC) ve isteğe bağlı Quickshifter+ özelliklerine sahiptir.
2024 Duke’deki yeni LC390c motor, önceki 373cc değirmene göre bir hacmi temsil ediyor, ancak önceki nesilden daha güçlü değil, ama daha hafif olarak tasarlanmıştır. 250 Duke ayrıca, daha az bileşenle daha hafif ve daha basit olan yeni bir SOHC tasarımıyla önceki nesil 200 Duke'e göre geliştirilmiş bir güç-ağırlık oranına sahiptir. 390 Duke, geri tepme ve sıkıştırmada beş tıklama ayarına sahip 43 mm WP APEX açık kartuşlu çatala ve ayarlanabilir geri tepme ve ön yüke sahip bölünmüş pistonlu bir arka amortisöre sahiptir. Bu, yol tutuşunun sürücünün ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak şekilde uyarlanabileceği anlamına gelir. 250 Duke'un süspansiyonu, ayarlanamayan 43 mm WP APEX açık kartuşlu büyük pistonlu çatal ve ön yük ayarlı bir WP APEX emülsiyon şoku ile halledilir.
Seyahat, her iki motosiklette de 5.9 inç ön ve arkadır. Durdurma gücü için, her iki motosiklette de radyal olarak monte edilmiş 4 pistonlu bir kaliper bulunur ve 320 mm'lik bir diski tutar. Arka frenleme gücü her iki motosiklette de 2 pistonlu kaliper ve 240 mm diske yükseltildi ve her ikisi de viraj Supermoto ABS ve viraj çekiş kontrolünün en son sürümüne sahiptir.
2024 için, basınçlı döküm alüminyum alt çerçeveye sahip tamamen yeni bir çelik kafes ana çerçeveden oluşan yeni iki parçalı çerçeve tasarımı, burulma sertliğini artırarak dinamikleri geliştirir. Bu aynı zamanda yeni üçlü kelepçeler ve yol tutuş özelliklerini, kontrolü ve stabiliteyi iyileştirecek şekilde revize edilmiş bir ofset ile şasiden daha fazla çeviklik ve gelişmiş geri bildirimi almayı sağlar.
Şasi, yeniden konumlandırılmış bir arka amortisörün etrafında şekillenen yeni kavisli hafif salınım koluyla eşleştirilmiştir. Bu, KTM'nin stabilite veya yol tutuşundan ödün vermeden daha fazla erişilebilirlik sağlamak için yeni motosikletlerin tasarımına kasıtlı olarak tasarlandığını söylediği genel koltuk yüksekliğini azaltırken daha büyük bir hava kutusu tasarımına izin vermek için merkezden uzağa monte edilmiştir. 390 Duke, 31.4-32.2 inç arasında ayarlanabilen bir koltuk yüksekliğine sahipken, 31.4 Duke'de 250 inç koltuk yüksekliği bulunuyor. Görsel olarak, 390, belirgin hava girişleri, daha büyük radyatör kapakları ve harici LED konumlandırma ışıkları içeren daha uzun tank spoylerine sahiptir.
250, 390 Duke'a kıyasla daha küçük tank spoyleri sayesinde ince ve kompakt bir gölge oluşturur ve boyalı far çerçeveleriyle hizalanmaktadır. Her iki modelde de standart olarak 5 inç TFT ekran ve akıllı telefon bağlantısı bulunuyor. Her motosikletin Sokak ve Yağmur modu vardır ve Pist ekranı ilk kez 390 Duke'ta mevcuttur. Bu standart özellik, genişletilmiş bir rpm ekranının, kalkış kontrolünün ve bir tur zamanlayıcısının kilidini açar. Gereksiz bilgiler en aza indirilir. 2024 KTM 390 Duke, KTM'nin Elektronik Turuncu veya Atlantik Mavisi renklerinde gelecek ve Aralık ayında bayilere ulaşacak, 2024 KTM 250 Duke ise 2024'ün başlarında gelmesi planlanan Elektronik Turuncu ve Seramik Beyazı renklerinde gelecek.
Fiyatlandırma henüz açıklanmamıştır, fiyat bilgileri ve daha fazla detay için KTM web sitesini ziyaret edebilirsiniz.