2024 KTM 690 SMC R İncelemesi

2024 KTM 690 SMC R İncelemesi

2024 KTM 690 SMC R İncelemesi

Süpermoto kategorisinde efsanevi bir mirasa sahip olan 2024 KTM 690 SMC R,  ilk olarak 2008 yılında piyasaya sürülen ve KTM'nin enduro kökenlerinden türemiş bu model, günümüz teknolojisiyle donatılmış en son versiyonuyla karşımıza çıkıyor. Hem şehir içi sürüşlerinde hem de pist günlerinde yüksek performans ve eğlence vaat eden bu motosiklet, her sürücünün beklentilerini karşılamak için tasarlandı.

KTM 690 SMC R, LC4 693cc SOHC tek silindirli motoruyla dikkatleri çekiyor. Bu motor, sıvı soğutmalı, elektrikli marşlı ve yakıt enjeksiyonlu olup, sürüş koşullarına göre Street ve Supermoto olmak üzere iki farklı mod seçeneği sunuyor. Sürüş modları, motosikletin performansını yol koşullarına göre ayarlayarak, kullanıcıya üstün bir kontrol ve verimlilik sağlıyor. Ayrıca, eğime duyarlı ABS ve çekiş kontrolü gibi ileri düzey güvenlik özellikleri, sürüş sırasında ekstra güvenlik sağlıyor. İsteğe bağlı Supermoto ABS modu, özellikle kaygan yüzeylerde ve agresif sürüşlerde güvenliği artırıyor.

Şasi tasarımı, KTM 690 SMC R'nin genel performansını büyük bir ölçüde etkiliyor. Çelik kafesli bir çerçeve ve entegre yakıt deposuna sahip kompozit alt çerçeve, mükemmel bir denge ve stabilite sunuyor. Bu yapı, zorlu yol koşullarında bile motosikletin sağlam ve dayanıklı kalmasını sağlıyor. Ön süspansiyon olarak 8,5 inç hareket mesafesine sahip WP 48 mm Apex çatal kullanılıyor, bu da sert virajlarda ve engebeli arazilerde yüksek kontrol sağlıyor. Arka süspansiyon ise 9,4 inç hareket mesafeli WP Apex amortisörü ile birlikte desteklenmiş. Bu sistem, hem yolda hem de pistte üstün bir süspansiyon performansı sunarak sürüş keyfini artırıyor.

KTM 690 SMC R, güvenli frenleme performansı için gelişmiş bir fren sistemi ile donatılmış. Önde 320 mm çapında bir disk ve dört pistonlu Brembo kaliper bulunuyor, bu da yüksek hızlı frenlemelerde mükemmel bir durma gücü sağlıyor. Arkada ise 240 mm çapında bir disk ve tek pistonlu Brembo kaliper mevcut. Tüm fren sistemi, Bosch viraj ABS ile desteklenmiş, bu da frenleme sırasında kayma riskini azaltıyor ve sürücünün daha iyi bir kontrol sahibi olmasına yardımcı oluyor. Tekerlekler, önde ve arkada 17 inç ölçülerinde tubeless telli jantlarla donatılmış. Bu jantlar, Bridgestone S21 lastiklerle tamamlanmış ve 120/70-17 (ön) ile 160/60-17 (arka) ölçülerine sahip. Bu lastikler, hem yol hem de pist koşullarında mükemmel bir yol tutuşu sunuyor.

KTM 690 SMC R'nin ergonomik tasarımı, sürüş konforunu artırıyor. Yerden yüksekliği 9,3 inç ve oturma yüksekliği 35,1 inç olan bu model, farklı sürücü boylarına uygun bir oturuş pozisyonu sağlıyor. 13 lt yakıt kapasitesi, uzun yolculuklar için yeterli menzil sağlıyor. 149 kg ağırlığı ise motosikletin hafif ve çevik bir yapıya sahip olmasını sağlıyor, bu da hem şehir içi hem de pist sürüşlerinde büyük avantaj sağlıyor. 2024 KTM 690 SMC R, etkileyici performansı ve teknolojik özellikleri ile ön plana çıkıyor. Şehir içinden pist günlerine kadar geniş bir kullanım yelpazesi sunan bu motosiklet, sürüş keyfini ve güvenliği ön planda tutan motosiklet tutkunları için mükemmel bir tercih olarak dikkat çekiyor. KTM'nin mühendislik harikası olan bu model, hem estetik hem de teknik açıdan üst düzey bir sürüş deneyimi sunuyor.

Önceki Haber Arora Mojito 50 İncelemesi-by seckin surucu
Sonraki Haber Brixton Crossfire 500 İncelemesi
Benzer Haberler