2024 KTM 990 Duke İlk Bakış

2024 KTM 990 Duke İlk Bakış

2024 KTM 990 Duke İlk Bakış

2024 için daha büyük hacimli bir 990 Duke duyuran KTM'ye göre, daha büyük daha iyidir. Kendisinden önce gelen 790 Duke ve 890 Dukes ile aynı ön koşullar üzerine inşa edilen 990, yeni bir şasi, salınım kolu ve elektronik teknolojisi de dahil olmak üzere çok sayıda değişiklikle daha iyi bir performans vaat ediyor. Motosiklet ayrıca yeni bir görünüme ve KTM'nin "daha büyük oranlar" olarak tanımladığı şeye kavuşuyor.

"Daha keskin", yeni Duke modellerinin lansmanında her zaman bir anahtar kelime olmuştur ve KTM, bu son modelin "KTM'nin ana fabrikasında şimdiye kadar üretilen en hafif, en keskin, en performans odaklı orta sıklet naked" olduğunu söylüyor. Bu, kendisinden önce gelen 890 Duke GP'nin performansı göz önüne alındığında çok şey söylüyor.

Motor ve Elektronik

İlerleme, KTM'nin hala orta sıklet sade sınıfındaki en kompakt ikiz olduğunu iddia ettiği 947cc paralel ikiz motorda başlıyor. 990 Duke ve önceki nesil 890 Duke R arasındaki teknik özellik karşılaştırması, 92,5 mm (90,7 mm'ye karşı) ve 70,4 mm (68,8 mm'ye karşı) strok ile hem delik hem de strokun yeni olduğunu gösteriyor. KTM, 9.500 rpm'de ve 76 lb.-ft'de 123 hp iddia ediyor. 6.750 rpm'de tork. Bunu 121 hp ve 73 lb.-ft ile karşılaştırır. Daha agresif eksantrik mili profilleri ve daha uzun valf açıklıkları kullanılıyor, Artan dönen kütle nedeniyle sürülebilirliğin arttığı iddia ediliyor. Paslanmaz çelik egzoz da tamamen yeni. Önerilen yakıt kilometresi 50 mpg civarındadır. Güç, üç standart sürüş modu içeren çok geleneksel bir elektronik paket aracılığıyla yönetilir: Spor, Sokak ve Yağmur. Bu modlar aşağıdaki gibi çalışır:

Spor: Coşkulu sürüş için üretildi. Tam güç, daha doğrudan gaz kelebeği kontrolü ve daha az çekiş kontrolü, hafif patinaj ve maksimum tekerlek hareketi sağlar.

Sokak: Günlük sürüş için vazgeçilmez mod. Tam güç, varsayılan gaz kelebeği kontrolü ve cadde sürüşü için uygun çekiş kontrolü ayarları. 

Yağmur: Kaygan yol koşulları için tasarlanmıştır. Güç çıkışı 105 hp'ye düşürüldü, gaz tepkisi önemli ölçüde yumuşatıldı ve çekiş kontrolü maksimuma ayarlandı.

Sürücüler, standart sürüş modlarında sürücü yardımı ayarlarını ne kadar ayarlayabilecekleri ile sınırlıdır. Modlar aşağıdaki gibi açıklanmıştır:

Performans: Çeşitli çekiş kontrolü müdahalesi ve gaz kelebeği kontrolü ile belirli bir düzeyde özelleştirmeye izin verir. Tekerlek kontrolü de kapatılabilir ve kalkış kontrolü kullanılabilir. Hız sabitleyici de mevcuttur.

Pist: Performans ile aynı düzeyde özelleştirmeye sahiptir, ancak ek tur süresi ve gösterge paneli aracılığıyla görüntülenen motosiklet verileriyle yarış odaklıdır. Hız sabitleyici devre dışı.

Yukarıda bahsedilen gösterge paneli, cihaz şarjı için bir USB-C bağlantısı içeren 5 inçlik bir TFT ekrandan oluşur. Daha da önemlisi, çeşitli özelliklere daha hızlı erişim için menü yapısını yeniden tasarlandı.

Şasi

Yol tutuşu, Duke modelleri için her zaman güçlü bir nokta olmuştur, ancak KTM, daha fazla geri bildirim için geçmiş yıllara göre daha sert olan çelik boru çerçeveyi yeniden tasarlayarak 990 Duke ile bir adım daha atmak istiyor. Daha spesifik olarak, uzunlamasına sertlikte yüzde 8'lik bir artış ve burulma sertliğinde yüzde 5'lik bir artış var. Daha fazla burulma sertliği ve dolayısıyla daha fazla stabilite için salınım kolu pivot alanının içine monte edilmiştir. Dövme bir pivot cıvatanın daha küçük ölçekte benzer faydalar sağladığı söylenir.

Şasi söz konusu olduğunda artan sertlik büyük bir konuşma noktası olsa da, daha iyi darbe emilimi ve çekiş için salınım kolu sertliği aslında yüzde 35 oranında azaltılmıştır. Söz konusu salınım kolu, kısmen yeni bir yerçekimi döküm üretim yöntemi sayesinde 1.5kg daha hafiftir.

Dövme alüminyum üçlü kelepçeler, ayrı ayaklarda sıkıştırma ve geri tepme sönümlemeli 43 mm'lik bir WP Apex çatalı tutar. Ayar aralığı, her ikisi için de sadece beş tıklama ile daha kolay olacak şekilde tasarlanmıştır. Gaz destekli bir WP Apex şoku, tamamen yeni ayarlarla birlikte konforu ve duyarlılığı artırdığı iddia edilen daha hafif bir doğrusal yay kullanır. Ayarlama, yay ön yükü ve geri tepme ile sınırlıdır.

1290 Super Duke R-itlaf jantları önde ve arkada 120/70-17 ve 180/55-17 boyutlu kauçuk aşındırır, ancak çift taraflı salınım kolunda çalışacak şekilde revize edilmiştir. Bu arada, 790 Duke'de kullanılanla aynı boyutta rotor olan, ancak daha sağlam 890 Duke R'deki rotordan daha küçük olan bir çift 300 mm disk kullanılır.

Şekillendirme ve Ergonomi

990 Duke'un daha büyük oranlara sahip olduğu söylense de, boyutların 790 Duke veya 890 Duke R'ye kıyasla nasıl değiştiğini tam olarak netleştirmiyor. Bildiğimiz şey, 990 Duke'un her zamanki gibi keskin olan yeni çizgilere sahip çok daha büyük 14 litrelik bir yakıt deposuna sahip olduğu. Bu çizgiler motosikletin geri kalanına da yansıyor. Bu tasarım konsepti, yeni ve polarize LED farlara kadar uzanıyor.

KTM, sürücünün öne doğru kaymasını önlemek için sele şeklini değiştirmiş olsa da, dik sürüş pozisyonu korunur. Ayrıca engelsiz bir görüş için yolcu koltuğunu 20 mm yükseltti.

Ayarlanabilir gidon konumu ile sınırlıdır. Tek parça çubuk, üçlü kelepçe üzerindeki çubuk yükselticilerin konumu ve dönüşü ayarlanarak dört konumdan birine hareket ettirilebilir.

Daha fazla detay

990 Duke'un lansmanı Duke'un 30. Yıl dönümü ile aynı zamana denk geliyor ve KTM bu dönüm noktasını iki renkle kutluyor: Elektronik Turuncu ve Metalik Siyah.

Kesin fiyatlandırma mevcut değil, bisikletlerin Aralık ayında satışa sunulacağı belirtilmiştir.

2024 KTM 990 Duke İddia Edilen Teknik Özellikler

MSRP: Yok

Motor: DOHC, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı paralel ikiz

Yer değiştirme: 947cc

Delik x İnme: 92,5 x 70,4 mm

Sıkıştırma oranı: YOK

Şanzıman / Son Tahrik: 6 vitesli/zincirli

İddia edilen beygir gücü: 123 beygir gücü @ 9.500 dev/dak

İddia Edilen Tork: 76 lb.-ft. @ 6.750 dev/dak

Yakıt sistemi: Elektronik yakıt enjeksiyonu

Debriyaj: PASC (Güç Destekli Kaydırmalı Debriyaj); Kablo Çalıştırma

Motor Yönetimi/Ateşleme: Kablolu sürüş/TCI

Çerçeve: Kromol çelik boru

Ön süspansiyon: 43mm WP Apex USD çatal, geri tepme ve sıkıştırma ayarlanabilir; 5,5 inç seyahat

Arka süspansiyon: WP Apex şok, geri tepme ve yay ön yükü ayarlanabilir; 5,9 inç seyahat

Ön fren: 4 pistonlu kaliperler, 300 mm diskler (ABS'li)

Arka fren: 2 pistonlu kaliper, 220 mm disk (ABS'li)

Tekerlekler, Ön/Arka: Dökme alüminyum; 17 x 3,50 inç / 17 x 5,50 inç

Lastikler, Ön/Arka: 120/70-17 / 180/55-17

Tırmık/İz: YOK

Dingil: YOK

Yerden yükseklik: 7,7 inç

Koltuk Yüksekliği: 32,5 inç

Yakıt kapasitesi: 14 lt

İddia edilen ıslak ağırlık: 179 kg

Önceki Haber Yeni 2024 Benellis EICMA'da Gösterildi
Sonraki Haber Blade geri döndü: Yeni Honda CBR1000RR-R Fireblade SP Tanıtıldı
Benzer Haberler