Yamaha'nın MT-09 ve "Japonya'nın Karanlık Yüzü" tasarım konsepti ilk kez 2014 yılında tanıtıldı ve o zamandan beri orta sınıf çıplak spor motosiklet sınıfına dengeli ve güçlü bir yaklaşım sunuyor. Motosiklet, agresif bir stil, sade bir görünüm ve hafif ve çevik bir şasi ile donatılmıştır. Her zaman Yamaha'nın tork açısından zengin CP3 motorunu barındıran 890cc üç silindirli dört supaplı DOHC sıvı soğutmalı CP3 motoru ile ün kazanmıştır. 2021 model yılı için Yamaha, yükseltilmiş süspansiyon ve özellikler sunan SP adlı bir versiyon ekledi. 2024 yılı ve motosikletin 10. yıl dönemi için ise, özelliklerle dolu MT-09 SP modeli ile beklentiler bir kez daha artırılmıştır.
Taze Stil ve Geliştirilmiş Ergonomi
2024 için yeni olan bir diğer güncelleme ise temel MT-09'un güncellenmiş versiyonudur. Bu versiyon, taze bir stil, geliştirilmiş ergonomi, yeni 5 inçlik TFT renkli ekran, yeni Back Slip Regulator sistemi, üçüncü nesil hızlı vites ve diğer bazı detayları içermektedir. SP versiyonu, tüm bu değişikliklere ek olarak Brembo Stylema fren kaliperleri ve aynı markanın radial ana silindiri, tamamen ayarlanabilir DLC kaplı KYB çatalı ve tamamen ayarlanabilir Öhlins şoku ile gelmektedir. Ayrıca, özel R1M ilhamlı renkler, cilalı ve açık kaplı alüminyum salıncağı, dört pist için özel Sürüş Kontrol modları, iki yeni Motor Fren Yönetimi modu ve yeni bir başlatma anahtarı ve uzaktan kumanda ile akıllı anahtar sistemi bulunmaktadır.
CP3 motorunun son sürümü, daha önce olduğu gibi Yamaha Çip Kontrollü Gaz (YCC-T) sistemini kullanır. Bu, gaz kelebeklerinin hassas kontrolüne izin verir ve motosiklete gelişmiş sürüş modları kazandırır. Motosikletin egzoz sistemi sadece benzersiz bir ses deneyimi sunmakla kalmaz, aynı zamanda yeni tasarlanmış yakıt tankının üstündeki Akustik Amplifikatör Izgaraları, sürücüye bu müziği kokpitte artırır. Yepyeni üçüncü nesil hızlı vites, iki ayara sahiptir ve sıkı hızlanma veya yavaşlama sırasında daha iyi vites değişikliklerine olanak tanır.
5 inçlik süper ekran.
Yepyeni 5 inçlik TFT ekran, sürücüye motosikletin gelişmiş elektronik paketine ve YRC ayarlarına erişim sağlar. Altı eksenli IMU, motosiklete TC, ABS, kayma kontrolü ve tekerlek havalandırma kontrolünü optimize etmek için bilgi sağlar. Üç standart mod bulunmaktadır: Spor, Sokak ve Yağmur. Ayrıca iki özelleştirilebilir sürücü modu bulunur. SP ayrıca, arka ABS'yi kapatabileceğiniz dört ek pist özel mod alır. Çekiş Kontrol Sistemi (TCS), dört farklı müdahale seviyesine sahiptir. Kayma Kontrol Sistemi (SCS), ön tekerlek Kalkış Kontrol Sistemi (LIF), iki modlu Fren Kontrol Sistemi (BC), yeni bir Back Slip Regulator (BSR) ve SP'ye özel Motor Fren Yönetimi (EBM) gibi özellikler tercihe göre ayarlanabilir.
Gösterge paneli, beş farklı görsel tema seçeneği sunuyor; bunlar arasında SP için özel bir Pist modu da bulunmaktadır. Ayrıca, Tracer 9 GT+'ya benzer şekilde, yeni sistem akıllı telefon bağlantısı sunar ve Garmin StreetCross uygulaması aracılığıyla dönüş bazlı navigasyonu mümkün kılar. Elektronik özellikleri tamamlayarak, SP, cebinizde taşınabilen Yamaha'ın yeni Akıllı Anahtar Sistemi ile birlikte gelir ve aynı zamanda yakıt tankı kapağını açmak için kullanılır.
Gelişmiş süspansiyon
MT-10 SP'de olduğu gibi elektronik Öhlins süspansiyonu olmayan MT-09 SP, önyük, tepki ve yüksek ve düşük hızlı sıkıştırma sönümlemesi için düzenlemeler sunan tamamen ayarlanabilir 41mm DLC kaplı KYB ters çatal alır. Arka tarafta, uzaktan ön yükleme ayarı bulunan tamamen ayarlanabilir bir Öhlins şok bulunmaktadır. Ancak 2024 için en büyük değişikliklerden biri, Brembo Stylema Monoblok fren kaliperlerinin kullanılmasıdır; bu kaliperler radial ana silindire monte edilir ve 298mm çapında iki disk üzerine yerleştirilir.
Ergonomiler, iki farklı ayara özelleştirilebilen daha düşük bir gidon pozisyonu ile değiştirilmiştir. Ayak pedalları da aynı şekilde iki farklı ayar sunar. Yakıt tankı kendisi artık daha düşük bir yüksekliğe sahiptir ve sürücünün önünde daha fazla alan sunarak daha konforlu bir sürüş deneyimi sağlar.