2024 Yamaha XSR700 İncelemesi

2024 Yamaha XSR700 İncelemesi

2024 Yamaha XSR700 İncelemesi

Yamaha'nın retro tarzını modern teknolojiyle harmanlayan 2024 Yamaha XSR700, başarılı bir model olarak dikkat çekiyor. Bu motosiklet, özellikle “yeni retro” akımına uygun olarak tasarlanmış ve klasik estetiği günümüz ihtiyaçlarına göre modernize edilmiş özelliklerle birleştiriyor. Hem şehir içi kullanımlar hem de uzun yolculuklar için ideal bir denge sunan XSR700, klasik motosiklet görünümünü seven ama modern konforu arayan sürücüler için tasarlanmış. Yamaha XSR700'ün kalbinde 689cc hacmindeki DOHC, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı paralel ikiz motor yatıyor. 11,5:1 sıkıştırma oranı ile güçlü bir tork sunan bu motor, motosikletin her devirde dengeli bir performans göstermesini sağlıyor. 80,0 x 68,6 mm çap ve strok ölçüleri, motorun sürücüye hem yüksek hızda hem de düşük devirlerde stabil bir ivme kazandırmasına yardımcı oluyor. XSR700’ün motoru, 38 mm gaz kelebeği gövdeleri ile donatılmış EFI (Elektronik Yakıt Enjeksiyonu) sistemi sayesinde yakıt verimliliği ve düşük emisyon sağlarken, ani hızlanmalarda güçlü bir tepki verecek şekilde ayarlanmış

Yamaha, XSR700’ün şanzıman sisteminde 6 vitesli bir düzen ve zincir tahrik kullanarak sürücünün hızlanma ve yavaşlamalarını daha kontrollü bir şekilde yönetmesine imkan tanımış. Islak, çoklu plaka debriyaj sistemi de kablo aktüasyonuyla desteklenmiş ve vites geçişlerinde yumuşaklık sağlıyor. Bu özellikler, özellikle şehir içi trafikte ya da sık sık dur-kalk yapılan sürüşlerde konforu artırıyor Yamaha XSR700’ün çelikten yapılmış elmas tipi çerçevesi, sağlam ve dayanıklı bir yapı sunarken, 41 mm konvansiyonel çatal ile donatılan ön süspansiyon sistemi, 5,1 inç hareket mesafesi ile sarsıntıları absorbe ediyor. Arka süspansiyonda ise yay ön yükü ayarlanabilir tek bir şok sistemi bulunuyor. Bu özellik, sürücünün yol koşullarına göre arka süspansiyonu kişiselleştirerek daha stabil bir sürüş elde etmesine olanak tanıyor.

Fren sistemi, Yamaha’nın güvenlik önceliklerini gözler önüne seriyor. Ön fren sistemi, ABS destekli 4 pistonlu monoblok kaliperler ve çift 298 mm disk ile güçlü bir frenleme performansı sunarken, arka fren ise 1 pistonlu sürgülü kaliper ve 245 mm disk ile desteklenmiş. ABS sistemi, özellikle ani frenlemelerde tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek güvenliği artırıyor. XSR700, 17 x 3.50 inç ön ve 17 x 4.50 inç arka döküm alüminyum jantlarla donatılmış. Ön lastikler 120/70ZR-17 ve arka lastikler ise 180/55ZR-17 ölçülerinde olup iç lastiksiz yapıda. Bu özellik, motosikletin daha iyi yol tutuşu ve manevra kabiliyeti sağlamasına yardımcı oluyor. 55,3 inç dingil açıklığı ve 5,5 inç yerden yüksekliği ile sağlam bir duruş sağlayan bu model, her yol koşulunda dengeli bir sürüş hissiyatı sunuyor.

XSR700'ün 32,9 inç oturma yüksekliği, geniş bir kullanıcı kitlesi için uygun bir pozisyon sunarken, 14 litre yakıt kapasitesi uzun yolculuklarda kesintisiz bir sürüş deneyimi vaat ediyor. 186 kg ıslak ağırlığa sahip bu motosiklet, hem kolay manevra kabiliyeti hem de yolda sağlam bir duruş sunarak kullanıcının güvenliğini artırıyor. Yamaha XSR700, hem klasik hem de modern sürüş deneyimi arayanlar için mükemmel bir seçenek olarak ön plana çıkıyor. Hem retro tarzı hem de gelişmiş teknik özellikleriyle motosiklet tutkunlarına hitap eden XSR700, kullanıcıya sunduğu performans, güvenlik ve estetik ile “yeni retro” motosiklet dünyasında sağlam bir yer edindi.

Önceki Haber 2024 Zero DS/DSR İncelemesi
Sonraki Haber 2025 Indian 101 Scout İncelemesi
Benzer Haberler