2024 Yeni BMW R 1300 GS İncelemesi
BMW'nin yeni modeli R 1300 GS, ağır macera turlarının sembolü olma özelliğini taşırken aynı zamanda segmentin en hafif motosikleti olma iddiasını taşıyor.
Yeni BMW R 1300 GS, önceki model R 1250 GS'den büyük bir sapma gösteriyor. GS lakabını taşımasına rağmen, boxer ikiz motor ve benzersiz süspansiyon kurulumu dışında pek çok ortak noktası bulunmuyor. Yeni bir preslenmiş çelik çerçeve, Shiftcam teknolojisi ile güçlendirilmiş Boxer ikiz motoruyla birleşiyor. Alüminyum tank, modern tasarım ve bir dizi yeni teknoloji, GS'nin görünümünü ve performansını güncelliyor.
Temel model R 1300 GS, ısıtmalı elcikler, anahtarsız sürüş, lastik basıncı izleme, motor tork kontrolü, ABS Pro, hız sabitleyici ve dört sürüş modu gibi özelliklere sahiptir. Yeni 6,5 inç TFT ekran ve MX tarzı 'bar', sürücüye daha kullanıcı dostu bir deneyim sunar.
Yeni Boxer motoru, 1300cc kapasiteye sahiptir ve Shiftcam sistemiyle güçlendirilmiştir. 145kW (7750hp) güç ve 6500 Nm tork sunan motor, önceki modele kıyasla daha hafif ve kompakttır. Yeni şanzıman konumu, motorun daha kısa olmasına ve ağırlık merkezinin daha düşük olmasına olanak tanır.
Motosikletin sürüş deneyimi, GS'nin geleneksel güçlü yanlarını korurken daha yönetilebilir bir paket sunar. Quickshifter'ın bazı eleştirilere maruz kalmasıyla birlikte, sürücülerin beklentilerini karşılamak adına BMW'nin mühendislik başarısı göze çarpıyor.
Yeni Evo Telelever ve Evo Paralever süspansiyon sistemi, GS'nin yol tutuşunu daha da artırır. Elektronik süspansiyon seçenekleri, sürücülere daha fazla ayar imkanı sunar. Yeniden tasarlanan şasi, 1300'ü daha kompakt ve sağlam hale getirir.
1300'ün iddialı bir şekilde iddia ettiği en dikkat çekici özelliklerden biri ise segmentin en hafif motosikleti olma özelliğidir. 237 kg ağırlığındaki temel model, GS'nin önceki versiyonlarına kıyasla 12 kg daha hafiftir. Bu, macera sürücülerine daha hafif ve yönetilebilir bir motosiklet deneyimi sunar.
Yeni R 1300 GS, güçlü performans, modern tasarım ve üst düzey teknoloji ile mega macera motosikletleri arasında öne çıkıyor. BMW, bu modelle arazi sürüşüne çekinceleri olan macera sürücülerini hedef alıyor ve daha küçük boyutu ve hafifliğiyle dikkat çekiyor.
Teknik Özellikleri
Motor Tipi: Hava/sıvı soğutmalı 2 silindirli 4 zamanlı boxer, OHV / silindir başına 4 supaplı
Yer değiştirme: 1.300 cc
Delik x İnme: 106,5 mm x 73 mm
Sıkıştırma / Yakıt: 13.3:1 / Premium Kurşunsuz
Vana Çapı: 44,0 mm giriş / 35,6 mm egzoz
Gaz Kelebeği Gövde Çapı: 52 Milimetre
Beygir gücü: 145.7 rpm'de 750 hp
Dönme momenti: 105 lb-ft. 6.500 rpm'de
Motor Kontrolü: BMS-O
Alternatör: 650 W
Pil: 12V / 10 Ah bakım gerektirmez
Far: LED kısa ve uzun huzme
Debriyaj: Hidrolik olarak etkinleştirilen, atlama önleyici ıslak debriyaj
Şanzıman: Sabit gözenekli 6 vitesli şanzıman
Birincil Oran: 1.479
İletim Oranı: 2.91
Sürmek: Üniversal şaft
Çerçeve: Çelik, iki bölümlü, arka şaside cıvatalı
Ön süspansiyon: EVO Telelever, 7,5 inç hareket mesafesi
Arka Süspansiyon: Dökme alüminyum tek taraflı salıncak koluna sahip EVO Paralever, 7,9 inç hareket mesafesi
Tırmık/İz: 26.2° / 4.4 inç
Dingil: 59,8 inç
Ön fren: Çift diskli fren Ø 310 mm 4 pistonlu radyal kaliperler
Arka fren: Tek diskli fren Ø 285 mm, 2 pistonlu yüzer kaliperler
Abs: BMW Motorrad ABS Pro
Ön Tekerlek: 3.00 x 19" hafif alaşımlı döküm jantlar (tel kollu mevcuttur)
Arka Tekerlek: 4.5 x 17" hafif alaşımlı döküm jantlar (tel kollu mevcuttur)
Ön Lastik: 120/70 R 19
Arka Lastik: 170/60 R 17
Uzunluk: 87,1 inç
Genişlik: 39,4 inç
Koltuk Yüksekliği: 33,5 inç
Boş Ağırlık: 237 kg
Yakıt Kapasitesi: 19 lt