2024 Yeni BMW R 1300 GS İncelemesi

2024 Yeni BMW R 1300 GS İncelemesi

2024 Yeni BMW R 1300 GS İncelemesi

BMW'nin yeni modeli R 1300 GS, ağır macera turlarının sembolü olma özelliğini taşırken aynı zamanda segmentin en hafif motosikleti olma iddiasını taşıyor.

Yeni BMW R 1300 GS, önceki model R 1250 GS'den büyük bir sapma gösteriyor. GS lakabını taşımasına rağmen, boxer ikiz motor ve benzersiz süspansiyon kurulumu dışında pek çok ortak noktası bulunmuyor. Yeni bir preslenmiş çelik çerçeve, Shiftcam teknolojisi ile güçlendirilmiş Boxer ikiz motoruyla birleşiyor. Alüminyum tank, modern tasarım ve bir dizi yeni teknoloji, GS'nin görünümünü ve performansını güncelliyor.

Temel model R 1300 GS, ısıtmalı elcikler, anahtarsız sürüş, lastik basıncı izleme, motor tork kontrolü, ABS Pro, hız sabitleyici ve dört sürüş modu gibi özelliklere sahiptir. Yeni 6,5 inç TFT ekran ve MX tarzı 'bar', sürücüye daha kullanıcı dostu bir deneyim sunar.

Yeni Boxer motoru, 1300cc kapasiteye sahiptir ve Shiftcam sistemiyle güçlendirilmiştir. 145kW (7750hp) güç ve 6500 Nm tork sunan motor, önceki modele kıyasla daha hafif ve kompakttır. Yeni şanzıman konumu, motorun daha kısa olmasına ve ağırlık merkezinin daha düşük olmasına olanak tanır.

Motosikletin sürüş deneyimi, GS'nin geleneksel güçlü yanlarını korurken daha yönetilebilir bir paket sunar. Quickshifter'ın bazı eleştirilere maruz kalmasıyla birlikte, sürücülerin beklentilerini karşılamak adına BMW'nin mühendislik başarısı göze çarpıyor.

Yeni Evo Telelever ve Evo Paralever süspansiyon sistemi, GS'nin yol tutuşunu daha da artırır. Elektronik süspansiyon seçenekleri, sürücülere daha fazla ayar imkanı sunar. Yeniden tasarlanan şasi, 1300'ü daha kompakt ve sağlam hale getirir.

1300'ün iddialı bir şekilde iddia ettiği en dikkat çekici özelliklerden biri ise segmentin en hafif motosikleti olma özelliğidir. 237 kg ağırlığındaki temel model, GS'nin önceki versiyonlarına kıyasla 12 kg daha hafiftir. Bu, macera sürücülerine daha hafif ve yönetilebilir bir motosiklet deneyimi sunar.

Yeni R 1300 GS, güçlü performans, modern tasarım ve üst düzey teknoloji ile mega macera motosikletleri arasında öne çıkıyor. BMW, bu modelle arazi sürüşüne çekinceleri olan macera sürücülerini hedef alıyor ve daha küçük boyutu ve hafifliğiyle dikkat çekiyor. 

Teknik Özellikleri

Motor Tipi: Hava/sıvı soğutmalı 2 silindirli 4 zamanlı boxer, OHV / silindir başına 4 supaplı

Yer değiştirme: 1.300 cc

Delik x İnme: 106,5 mm x 73 mm

Sıkıştırma / Yakıt: 13.3:1 / Premium Kurşunsuz

Vana Çapı: 44,0 mm giriş / 35,6 mm egzoz

Gaz Kelebeği Gövde Çapı: 52 Milimetre

Beygir gücü: 145.7 rpm'de 750 hp 

Dönme momenti: 105 lb-ft. 6.500 rpm'de

Motor Kontrolü: BMS-O

Alternatör: 650 W

Pil: 12V / 10 Ah bakım gerektirmez

Far: LED kısa ve uzun huzme

Debriyaj: Hidrolik olarak etkinleştirilen, atlama önleyici ıslak debriyaj

Şanzıman: Sabit gözenekli 6 vitesli şanzıman

Birincil Oran: 1.479

İletim Oranı: 2.91

Sürmek: Üniversal şaft

Çerçeve: Çelik, iki bölümlü, arka şaside cıvatalı

Ön süspansiyon: EVO Telelever, 7,5 inç hareket mesafesi

Arka Süspansiyon: Dökme alüminyum tek taraflı salıncak koluna sahip EVO Paralever, 7,9 inç hareket mesafesi

Tırmık/İz: 26.2° / 4.4 inç

Dingil: 59,8 inç

Ön fren: Çift diskli fren Ø 310 mm 4 pistonlu radyal kaliperler

Arka fren: Tek diskli fren Ø 285 mm, 2 pistonlu yüzer kaliperler

Abs: BMW Motorrad ABS Pro

Ön Tekerlek: 3.00 x 19" hafif alaşımlı döküm jantlar (tel kollu mevcuttur)

Arka Tekerlek: 4.5 x 17" hafif alaşımlı döküm jantlar (tel kollu mevcuttur)

Ön Lastik: 120/70 R 19

Arka Lastik: 170/60 R 17

Uzunluk: 87,1 inç

Genişlik: 39,4 inç

Koltuk Yüksekliği: 33,5 inç

Boş Ağırlık: 237 kg

Yakıt Kapasitesi: 19 lt

 

Önceki Haber Triumph Scrambler 1200 XE İncelemesi
Sonraki Haber BETA MY24 RR VE XTRAINER SERISI TANITIMI
Benzer Haberler