2025 Kawasaki KX250X Önizlemesi
2025 model yılı için Kawasaki, KX250X arazi motosikleti ile 250cc off-road yarış segmentine güçlü bir giriş yapıyor. KX250 motokros motosikletini temel alan bu yeni model, geçen yılın amiral gemisi KX450 serisindeki birçok yükseltmeden yararlanıyor. 2025 Kawasaki KX250X, 250cc segmentinde rekabeti yeniden tanımlamaya hazır. 2025 Kawasaki KX250X'in en dikkat çekici güncellemesi, tamamen yeniden tasarlanmış 249cc DOHC motoru. Kawasaki, düşük ve orta kademe gücü artırmak için motoru yoğun şekilde yeniden işledi. Yeni motor, daha hafif ve daha güçlü bir piston içeriyor ve tek şaftlı bir birincil dengeleyici sayesinde daha az titreşimle daha yumuşak güç dağıtımı sağlıyor. Kawasaki, valf açılarını daraltarak yanma verimliliğini artırdı ve giriş yolu, egzoz portlarıyla daha iyi hizalanacak şekilde düzleştirildi. Emme ve egzoz yolları artık tamamen simetrik olup, silindirin beş derece ileri kaydırılmasını gerektiren büyük bir başarıya imza atıyor. Bu tasarım, performans ve verimliliği artırarak KX250X'i sınıfının lideri yapıyor.
2025 KX250X, sol gidonda bulunan ECU haritalaması ve çekiş kontrolü düğmeleriyle geliyor. Kalkış kontrolü özelliğinin yanı sıra bu düğmeler, motor davranışını ayarlamayı kolaylaştırıyor. Ayrıca, Kawasaki'nin amiral gemisi 450 modelinde bulunan akıllı telefon bağlantısı, yeni KX250X'te de entegre edilmiş. Bu özellik, motosikletin yakıt doldurma haritalarının ve ateşleme zamanlamasının ince ayarını yapmanın yanı sıra motor devri, emme basıncı, soğutma suyu sıcaklığı gibi verilerin gerçek zamanlı izlenmesini sağlıyor.
Kawasaki, yeni KX250X'in çerçevesini, viraj alırken daha iyi ön uç hissi için optimize ediyor. Hafif alüminyum çerçeve, daha iyi sağlamlık sunarken önceki modele göre yarım kilodan daha hafif. Süspansiyon bileşenleri de yenilendi; ön ve arka Showa bileşenleriyle donatılan 250X, 48 mm ters helezon yaylı çatal ve daha kısa bir arka amortisörle geliyor. Bu değişiklikler, süspansiyon strokunu artırarak daha iyi bir sürüş deneyimi sunuyor. 2025 Kawasaki KX250X, yenilikçi motor tasarımı, gelişmiş elektronik kontroller ve optimize edilmiş süspansiyon sistemi ile off-road yarışçılarının beklentilerini karşılamak için geliyor. Bu yeni model, 250cc segmentinde güçlü bir rakip olacağını şimdiden kanıtlıyor.
Teknik Özellikler
Motor: 249cc, DOHC, sıvı soğutmalı tek silindirli; 4 valf
Bore x Stroke: 78,0x52,2 mm
Sıkıştırma Oranı: 14.0:1
Yakıt Teslimi: DFI, Keihin 44mm gaz kelebeği gövdeli, çift enjektörlü
Debriyaj: Islak, çoklu plaka; hidrolik çalıştırma
Şanzıman/Son Sürüş: 5 vitesli/sızdırmaz Ohalkalı zincir
Çerçeve: Alüminyum çevre, gerilimli bir eleman olarak motor
Ön Süspansiyon: 48 mm Showa ters helezon yaylı çatal, ayarlanabilir sıkıştırma ve geri tepme sönümlemesi; 12,0 inç seyahat
Arka Süspansiyon: Showa UniTrak, yay ön yüklemeli, düşük/yüksek hızlı sıkıştırma sönümlemesi, ayarlanabilir geri tepme sönümlemesi; 12,1 inç seyahat
Ön Fren: 2 pistonlu kaliper, yarı yüzer 270 mm disk
Arka Fren: 1 pistonlu kaliper, 240 mm disk
Tekerlekler, Ön/Arka: Alüminyum telli; 21 inç/18 inç
Lastikler, Ön/Arka: Dunlop Geomax AT81; 80/10021 / 110/10018
Dingil Açıklığı: 58,5 inç
Koltuk Yüksekliği: 37,2 inç
Yakıt Kapasitesi: 6 lt
İddia Edilen Islak Ağırlık: 110 kg