2025 KTM 1390 Super Adventure AMT İncelemesi

2025 KTM 1390 Super Adventure AMT İncelemesi

2025 KTM 1390 Super Adventure AMT İncelemesi

Motosiklet dünyasında devrim niteliğindeki teknolojiler ve performans özellikleriyle 2025 KTM 1390 Super Adventure AMT,  ön plana çıkıyor. Bosch'un mühendislik desteğiyle geliştirilen ve KTM’nin ilk kez Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman (AMT) sistemiyle donatılmış olan bu model, hem asfalt hem de off-road maceraları için üst düzey bir seçenek sunuyor. KTM, bu modelde sadece performans ve gücü değil, aynı zamanda sürüş deneyimini de kökten değiştiren yenilikçi çözümlerle farkını ortaya koyuyor.

2025 KTM 1390 Super Adventure AMT, üç farklı versiyonla karşımıza çıkıyor: standart S, daha gelişmiş S Evo ve özellikle arazi koşullarına uygun olarak tasarlanmış R varyantı. Özellikle R varyantı, Johnny Aubert'in Red Bull Erzbergrodeo'daki performansıyla dikkat çekti ve zorlu arazi koşullarında ne kadar güçlü olduğunu kanıtladı. Bu üç versiyonun her biri, farklı sürüş tarzlarına hitap etmek için özelleştirilmiş mühendislik detaylarına sahip. Gövde tasarımı tamamen yenilenen bu modelde, motosikletin ağırlık merkezini mümkün olduğunca alçakta tutmak için alttan askılı yakıt deposu kullanılıyor. Bu da motosikletin yol tutuşunu ve dengeli sürüşünü artıran önemli bir özellik olarak ön plana çıkıyor. Ayrıca Brembo frenler ve elle ayarlanabilir WP Apex süspansiyon sistemi sayesinde, hem asfalt hem de zorlu arazilerde üstün kontrol sağlanıyor. Özellikle yarı aktif elektronik süspansiyon sisteminin, eski 1290 Super Adventure S modelinde kullanılan sistemle benzerlik taşıyabileceği düşünülüyor.

KTM 1390 Super Adventure AMT'ye güç veren motor, 2024 KTM 1390 Super Duke R'de kullanılan 1.350cc'lik V-twin motordan geliyor. Bu motor, yüksek performansıyla tanınan 1290'a kıyasla 10 beygirlik bir artışla dikkat çekiyor ve macera motosikletine 170 beygir gücünde bir motor sağlıyor. Bu güç artışı, KTM'nin macera motosikleti segmentinde en güçlü modellerden biri olarak ön plana çıkmasını sağlıyor. Ducati Multistrada V4 RS hariç, bu motosikletin performans bakımından rakipsiz olacağı tahmin ediliyor. KTM 1390 Super Adventure AMT, Bosch'un geliştirdiği kapsamlı elektronik paketle de farkını kanıtlıyor. Radar destekli hız sabitleme ve kör nokta algılama gibi özellikler, motosikletin sürüş güvenliğini artırırken, Grup Sürüş Yardımı (GRA) gibi yenilikler, motosiklet sürücülerine grup halinde sürüşlerde büyük kolaylık sağlıyor. Bu sistem, bir gruptaki en yakın motosikleti algılayabiliyor, motosikletin hızını değiştirebiliyor ve hatta diğer motosikletlerin şerit değiştirip değiştirmediğini bile tespit edebiliyor. Tüm bu özellikler, KTM 1390 Super Adventure AMT'yi teknoloji açısından sınıfının lideri yapıyor.

En dikkat çeken özelliklerden biri, KTM'nin ilk kez bu modelde kullandığı Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman (AMT) sistemi. Bu sistem, sürücüye tam otomatik vites değiştirme, gidon üzerindeki düğme ile manuel vites değiştirme ve geleneksel ayakla manuel vites değiştirme seçeneklerini sunuyor. Böylece sürücüler, sürüş tarzlarına en uygun vites değiştirme yöntemini seçebiliyorlar. Bu özellik, özellikle uzun yolculuklarda ve zorlu arazi koşullarında sürüş deneyimini büyük ölçüde iyileştiriyor. 2025 KTM 1390 Super Adventure AMT, güçlü performansı, yenilikçi elektronik özellikleri ve sürüşü kolaylaştıran AMT şanzıman sistemiyle motosiklet dünyasında yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Hem şehir içi kullanımlarda hem de engebeli arazilerde mükemmel bir denge sunan bu model, teknolojik olarak en gelişmiş ADV motosikletlerden biri olma yolunda ilerliyor. KTM'nin bu modeli, EICMA’da resmen tanıtıldığında daha fazla detay öğrenmeyi bekleyebiliriz, ancak şimdiden macera severlerin radarına girmiş durumda.

Önceki Haber Husqvarna Nordon 901 Expedition İncelemesi
Sonraki Haber BMW C 400 X ve C 400 GT İncelemesi
Benzer Haberler