2025 KTM 790 Duke İncelemesi
KTM, motosiklet dünyasında inovasyon ve performansın bir simgesi olmaya devam ediyor. 2025 yılında, "Orijinal Scalpel" olarak bilinen KTM 790 Duke, iki yeni versiyonuyla hayranlarının karşısına çıkıyor. Naked motosiklet segmentinde agresif ve çevik yapısıyla ön plana çıkan bu model, hem tasarım hem de teknik özellikleriyle güncellenerek, farklı sürüş ihtiyaçlarına cevap veriyor.
Yeni KTM 790 Duke, Avrupa pazarı için A2 ehliyetiyle uyumlu bir versiyona sahip. Bu versiyon, 799cc çift silindirli motoruyla 93,7 beygir gücü ve 87 Nm tork sunuyor. Avrupa dışındaki pazarlarda ise aynı motor, 103,5 beygir gücüne kadar çıkabiliyor. Bu güç değerleri, 6 vitesli şanzımanla birleşerek, hem düşük yakıt tüketimi hem de etkileyici bir hızlanma deneyimi sağlıyor. Ayrıca tüm versiyonlar, çevre dostu Euro 5+ emisyon standartlarına uyumlu, bu da KTM'nin çevreye duyarlılık konusundaki taahhüdünü gösteriyor. KTM 790 Duke’un şasi ve süspansiyon sistemi, benzersiz bir sürüş deneyimi sağlamak için optimize edilmiş. Çelik şasi, hafiflik ve dayanıklılığı bir arada sunarken, WP APEX ön çatal ve arka monoshock süspansiyon sistemi, yol tutuşu ve konforu artırıyor. Bu sistem, hem şehir içi kullanımda hem de virajlı yollarda motosikletin dinamik yapısını destekliyor. Fren sistemi ise güvenlik standartlarını üst seviyeye kadar taşıyor: Önde dört pistonlu radyal kaliperlere sahip çift diskli frenler ve arkada yüzer tek pistonlu disk, kullanıcıya maksimum kontrol sağlıyor.
Teknoloji severler için KTM, yeni 5 inçlik TFT ekranıyla fark yaratıyor. Önceki modellere göre daha büyük ve okunabilir olan bu ekran, sürücüye motosikletin tüm verilerini net bir şekilde sunuyor. Ayrıca Yağmur, Sokak ve Spor sürüş modlarıyla motosikletin performansı farklı sürüş koşullarına göre kolayca ayarlanabiliyor. Daha fazla kişiselleştirme isteyenler için isteğe bağlı Pist ve Performans modları da mevcut. Bu modlar, özellikle sportif sürüş tutkunları için büyük bir avantaj sağlıyor. KTM 790 Duke, minimal tasarım güncellemelerine rağmen agresif Naked motosiklet görünümünü koruyor. Yeni far kapağı, motosikletin keskin hatlarını vurgularken, iki yeni renk seçeneği motosikletin görsel cazibesini artırıyor. Hem sportif hem de modern bir görünüm sunan bu detaylar, KTM’nin tasarımdaki özenini bir kez daha ortaya koyuyor.
2025 KTM 790 Duke, hem şehir içi hem de performans odaklı sürüşlerde beklentileri fazlasıyla karşılayan bir motosiklet olarak ön plana çıkıyor. Güçlü motoru, üstün sürüş dinamikleri, gelişmiş teknolojileri ve modern tasarımıyla bu model, hem yeni başlayanlar hem de deneyimli sürücüler için oldukça ideal bir seçenek. KTM’nin bu güncellenmiş modeli, Naked motosiklet segmentinde yeni standartlar belirlemeye aday. Motosiklet dünyasının heyecanını hissetmek isteyenler, 790 Duke’ü yakından incelemeli ve bu yenilikçi deneyimi yaşamalı!
Teknik Özellikler
- Birincil sürücü: 39:75
- Tork: 87 Nm
- Şanzıman: 6 vitesli
- Pil kapasitesi: 10 Ah
- Soğutma: Su/yağ ısı değiştiricili sıvı soğutmalı
- İkincil dişli oranı: 16:41
- Güç (kW): 70 kW
- Başlangıç: Elektrikli marş
- Silindir çapı (Sıkıntı): 88 mm
- Piston hareketi (Felç): 65,7 mm
- Debriyaj: Kablolu PASC terlik debriyajı
- CO2 emisyonları: 108 gr/km
- Sıkıştırma oranı: 12.7
- Motor hacmi: 799 cm³
- Acil durum yönetimi: RBW ile Bosch EMS
- Tasarım: 2 silindirli, 4 zamanlı, paralel ikiz
- Yakıt tüketimi: 4,6 l/100 km
- Yakıt karışımı üretimi: DKK Dellorto (Gaz kelebeği gövdesi 46 mm)
- Yağlama: 2 yağ pompası ile zorlamalı yağlama
- Güç (hp): 94 hp
Şasi ve Yapı Özellikleri
- Yakıt tank kapasitesi: 14 litre
- Dingil açıklığı: 1.475 mm
- Ön fren diski çapı: 300 mm
- Arka fren diski çapı: 240 mm
- Ön fren: 2x radyal monteli 4 pistonlu kaliper
- Arka fren: Tek pistonlu yüzer kaliper
- Zincir: 520 X-Yüzük
- Kuru ağırlık: 169 kilo
- Çerçeve tasarımı: Motoru gerilimli eleman olarak kullanan Krom-Molibden-Çelik çerçeve, toz boya kaplamalı
- Ön süspansiyon: WP APEX 43
- Yerden yükseklik: 186 mm
- Arka süspansiyon: WP APEX - Monoşok
- Oturma yüksekliği: 825 mm
- Susturucu: Paslanmaz çelik birincil ve ikincil susturucu
- Direksiyon başlığı açısı: 66°
- Arka alt şasi tasarımı: Alüminyum, toz kaplamalı
- Süspansiyon hareketi (ön): 140 mm
- Süspansiyon hareketi (arka): 150 mm
Tekerlek ve Lastik Özellikleri
- Lastik ebatları (ön/arka): 120/70; 180/55
- Tekerlek boyutları: 3,50 x 17"; 5,50 x 17"
- Tekerlekler: Döküm alüminyum jantlar