2025 Triumph Street Triple 765 İncelemesi

2025 Triumph Street Triple 765 İncelemesi

Yıllardır orta sıklet çıplak motosikletler arasında Triumph Street Triple 765, referans noktası olmayı başarmış bir model. 2025 versiyonunda daha güçlü motor, gelişmiş fren ve süspansiyon sistemleri, hafif şasi ve modern elektronik donanımlarla yenilenerek motosiklet tutkunlarının beğenisine sunuluyor. R, R Düşük, RS ve Moto2 olmak üzere dört farklı versiyonuyla, hem şehir içi sürüşlerde konfor hem de pist kullanımı için agresif bir performans vaat ediyor. 2025 Street Triple 765, 765cc sıralı üç silindirli motoru ile yüksek devir çevirme kabiliyeti ve güçlü ara hızlanmalarıyla ön plana çıkıyor. DOHC ve sıvı soğutmalı yapı, yüksek sıcaklıklarda bile optimum performansı koruyor. 78,0 mm çap ve 53,4 mm strok ölçüleri, motora ideal bir güç ve tork dengesi sağlıyor.

Bu motor, her versiyonda farklı sıkıştırma oranlarına sahip:

  • R, R Düşük ve RS modellerinde 12,5:1,
  • Moto2 versiyonunda ise 13,25:1 sıkıştırma oranı bulunuyor.

Daha yüksek sıkıştırma oranı, Moto2 versiyonunun en güçlü model olduğunu gösteriyor. 6 vitesli şanzıman ve ıslak, çok plakalı terlik debriyaj, vites geçişlerini pürüzsüz hale getirirken, özellikle viraj çıkışlarında ve sert frenlemelerde debriyajın sıkışmasını önleyerek daha iyi bir yol tutuşu sunuyor. 2025 Street Triple 765, hafif ve sağlam alüminyum çift kiriş şasiye sahip. Bu yapı, motosikletin hassas viraj kabiliyeti sunmasına ve hızlı yön değişimlerine uyum sağlamasına yardımcı oluyor.

Süspansiyon sistemi ise versiyonlara göre farklılık gösteriyor:

  • R, R Düşük ve RS modellerinde 41 mm Showa SFF-BP çatal (tamamen ayarlanabilir) kullanılırken,
  • Moto2 versiyonunda Öhlins NIX 30 çatal (tamamen ayarlanabilir) yer alıyor.

Arka süspansiyonda ise:

  • R ve R Düşük modellerinde Showa Piggyback Monoshock,
  • RS ve Moto2 modellerinde Öhlins STX 40 Monoshock kullanılmış.

Bu süspansiyon seçenekleri, konfor ve sportif sürüş arasında mükemmel bir denge kuruyor. RS ve Moto2 versiyonları, pist kullanımı için daha sert ve hassas bir süspansiyon sunarken, R ve R Düşük modelleri günlük kullanımda daha konforlu bir deneyim vaat ediyor. Fren sistemi, yüksek performans motosikletlerinde standart haline gelen Brembo kaliperleriyle donatılmış.

Önde:

  • R, R Düşük ve RS versiyonlarında Brembo M4.32 4 pistonlu radyal kaliperler ve çift 310 mm diskler yer alıyor.
  • Moto2 versiyonunda ise daha gelişmiş Brembo Stylema 4 pistonlu radyal kaliperler, çift 310 mm diskler ve Brembo MCS radyal ana silindir kullanılmış.

Arkada ise tüm versiyonlarda Brembo 1 pistonlu kaliper ve 220 mm disk bulunuyor. Değiştirilebilir ABS sistemi, sürücüye farklı yol ve hava koşullarına göre fren tepkisini ayarlama imkânı tanıyor. Pist günlerinde ABS kapatılabilirken, yağmurlu veya kaygan zeminlerde ekstra güvenlik sağlanabiliyor. Triumph, 2025 Street Triple 765 modelinde farklı sele yüksekliği seçenekleri sunarak sürüş konforunu kişiselleştirme imkânı veriyor:

  • R ve RS modellerinde 32,5 inç (825 mm) sele yüksekliği,
  • R Düşük modelinde 30,7 inç (780 mm) sele yüksekliği,
  • Moto2 versiyonunda 33,03 inç (839 mm) sele yüksekliği bulunuyor.

Daha kısa boylu sürücüler için R Düşük versiyonu iyi bir seçenekken, Moto2 versiyonu uzun boylu sürücüler veya agresif sürüş tarzı isteyenler için ideal. Yakıt kapasitesi yaklaşık 17.4 litre olup, günlük kullanım ve uzun mesafe sürüşleri için yeterli bir menzil sunuyor. Islak ağırlık 188-189 kg arasında değişiyor ve bu da motosikletin hafif ve çevik yapısını koruduğunu gösteriyor. Yeni Triumph Street Triple 765, orta sıklet çıplak motosikletler arasında en üst sıralarda yer almayı hak eden bir model. Hafif şasisi, yüksek tork üreten üç silindirli motoru, premium süspansiyon ve fren sistemleri ile hem şehir içi kullanımı hem de pist performansı için ideal. Triumph’un ikonik üç silindirli çıplak motosikleti, 2025 model yılında daha agresif, daha hafif ve daha teknolojik bir hale gelmiş. Eğer yüksek performanslı, güvenli ve keyifli bir motosiklet arıyorsanız, Street Triple 765 serisi kesinlikle değerlendirilmesi gereken bir seçenek!

Önceki Haber 2025 KTM SX-E2 İncelemesi
Sonraki Haber Honda Gold Wing 50. Yıl Özel Serisi
Benzer Haberler