2026 BMW R 12 G/S İncelemesi

2026 BMW R 12 G/S İncelemesi

2026 BMW R 12 G/S İncelemesi

BMW, 100 yılı aşkın bir mirasa sahip bir marka olarak, retro tarzı ve modern motosikletler yaratmada oldukça başarılı. 2013'teki R nineT ile bu başarıyı pekiştiren BMW, hayranlarına farklı varyasyonlar da sundu. Şimdi, 2026 model BMW R 12 G/S ile enduro dünyasında yeni bir sayfa açıyor. Bu yeni model, R 80 G/S'nin efsanevi görsel tasarımına sahip olsa da, tamamen modern özelliklerle donatılmış ve arazi sürüşü için optimize edilmiş bir paket sunuyor.

2026 BMW R 12 G/S, BMW'nin uzun yıllardır kullandığı, hava/yağ soğutmalı boxer motorunu taşır. 1170cc motor, 7000 devirde 109 beygir gücü ve 6500 devirde 85 lb-ft tork sunuyor. Bu motor, altı vitesli şanzıman ve şaft tahrik ünitesiyle sürüş keyfini artırırken, Shift Assist Pro seçeneği sayesinde debriyajsız vites geçişleri mümkün hale gelir. Motorun beslemesi, 50 mm gaz kelebeği gövdeleri ve ride-by-wire teknolojisi ile kontrol edilir. Elektronik destekler açısından, R 12 G/S, BMW’nin en gelişmiş sürüş yardım paketlerinden birine sahip. Standart olarak Yağmur, Yol ve Enduro olmak üzere üç sürüş modu sunulurken, Enduro Paketi Pro ile Enduro Pro modu aktif hale gelir. Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC), Motor Sürükleme Torku Kontrolü (MSR), Tekerlek Kaldırma Kontrolü gibi güvenlik özellikleri, sürüş sırasında maksimum kontrol sağlamak için optimize edilmiş. Enduro Pro modunda, arka ABS ve MSR devre dışı bırakılarak, arazide tam kontrol sağlanır.

R 12 G/S, güçlü ve dayanıklı çelik kafes şasiye sahip. Bu şasi, 62,2 inç dingil mesafesi, 26,9 derece eğim açısı ve 4,76 inç iz genişliği sunuyor. Enduro Paketi Pro ile bu ölçüler biraz değişir: Dingil mesafesi 62,4 inç'e, eğim açısı ise 26,8 dereceye çıkar. Yerden yükseklik ise standart modelde 9,4 inç, Enduro paketinde ise 10,0 inç olarak sunuluyor. Süspansiyon, önde 45 mm ters çatal ve arkada paralever monoshock ile tamamen ayarlanabilir özellikte olup, ön ve arka hareket mesafeleri sırasıyla 8,2 inç ve 7,8 inç’tir. Bu yapı, hem asfalt hem de zorlu arazi koşullarında mükemmel denge sağlıyor. BMW R 12 G/S, güvenlik açısından ön ve arka disklerde ABS Pro’yu standart olarak sunuyor. Ön frenlerde 310 mm çapında çift disk ve arka frenlerde 265 mm disk kullanılır. Jantlar ise 21 inç ön ve 17 inç arka çapında, standart olarak tel jantlarla sunuluyor. Enduro Paketi Pro ile 18 inç arka jant seçeneği de mevcut. Bu yapı, özellikle zorlu arazi koşullarında daha fazla dayanıklılık ve performans sağlıyor.

2026 BMW R 12 G/S, zengin donanım seçenekleriyle geliyor. Standart özellikler arasında Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC), sürüş modları, anahtarsız sürüş ve akıllı acil durum çağrısı yer alıyor. Premium Paket ile yokuş kalkış desteği, ısıtmalı elcikler, hız sabitleme ve TPM lastik basınç izleme sistemi ekleniyor. Enduro Paketi Pro ise daha büyük motor koruması, 18 inç arka tekerlek ve arazi lastikleri gibi özellikler sunuyor. R 12 G/S, kişisel tercihlere göre özelleştirilebilen renk seçenekleriyle sunuluyor: Gece Siyahı Mat, Açık Beyaz ve 719 Aragonit gibi renkler, her sürücünün tarzına hitap ediyor. Ayrıca, Rallye Bench Koltuk ve M hafif pil gibi bireysel seçenekler de mevcut.

Teknik Özellikler

  • Motor: DOHC, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı boxer ikiz; silindir başına 4 valf
  • Yer Değiştirme: 1170cc
  • Çap x Strok: 101,0 x 73,0 mm
  • Sıkıştırma Oranı: 12.0:1
  • Şanzıman/Son Tahrik: 6 vites/şaft
  • Beygir Gücü: 109 beygir @ 7000 rpm
  • Tork: 85 lb.-ft. @ 6500 rpm
  • Yakıt Sistemi: BMS-O 50 mm gaz kelebeği gövdeleri, gaz kelebeği ile kontrol
  • Debriyaj: Kuru, tek disk; hidrolik olarak çalıştırılır
  • Çerçeve: Çelik kafes
  • Ön Süspansiyon: 45 mm ters, tamamen ayarlanabilir; 8,2 inç hareket
  • Arka Süspansiyon: Paralever, tamamen ayarlanabilir; 7,8 inç hareket
  • Ön Fren: 2 pistonlu yüzer kaliperler, ABS'li 310 mm diskler
  • Arka Fren: 2 pistonlu yüzer kaliper, ABS'li 265 mm disk
  • Tekerlekler, Ön/Arka: 21 x 2,15 inç / 17 x 4,00 inç (18 x 4,00 Enduro Paketi Pro)
  • Lastikler, Ön/Arka: 90/90-21 / 150/70R-17 (150/70R-18 Enduro Paketi)
  • Tırmık/İz: 26,9°/4,76 inç; 26,8°/4,78 inç (Enduro Paketi)
  • Dingil açıklığı: 62,2 inç / 62,4 inç (Enduro Pkg. Pro)
  • Yerden Yükseklik: 9,4 inç / 10,0 inç (Enduro Pkg. Pro)
  • Oturma Yüksekliği: 33,9 inç / 34,4 inç (Enduro Pkg. Pro)
  • Yakıt Kapasitesi: 15,5 litre
  • İddia Edilen Islak Ağırlık: 228 kg.

2026 BMW R 12 G/S, retro enduro tasarımını modern teknolojiyle harmanlayan, her iki dünyada da mükemmel performans sergileyen bir motosiklet olarak öne çıkıyor. Hem yol hem de arazi sürüşlerinde üstün kontrol ve güvenlik sağlayan bu model, BMW’nin G/S mirasını başarıyla devam ettiriyor. Hem klasik BMW hayranlarına hem de off-road tutkunlarına hitap eden R 12 G/S, güçlü motoru, gelişmiş sürüş modları ve dayanıklı şasisiyle uzun yıllar favori bir model olacağa benziyor.

Önceki Haber Ducati Panigale V4 Tricolore Italia İlk Bakış
Benzer Haberler