Bimota KB998 Rimini İncelemesi

Bimota KB998 Rimini İncelemesi

Bimota KB998 Rimini İncelemesi

Bimota, sınırlı üretimle motosiklet tutkunlarını heyecanlandıran yeni süper motosikleti KB998 Rimini’yi EICMA görücüye çıkarttı. Sadece 500 adet üretilecek. Bimota, İtalyan şasi uzmanlığını sergileyen bu modelle, Kawasaki ZX-10RR motorunu kullanarak üstün performans, yenilikçi tasarım ve yarış ruhunu bir araya getiriyor. KB998 Rimini, FIA Dünya Superbike Şampiyonası'na (WorldSBK) katılmak üzere tasarlandığı için, homologasyon gerekliliklerini karşılayarak motosiklet tutkunlarının günlük yollarda da bu performansı deneyimlemesine olanak tanıyor. Üretim takvimine göre, bu özel modelin ilk 250 adeti 2025 yılı sonuna kadar, geri kalanı ise takip eden yıl piyasaya sunulacak.

Teknik açıdan dikkat çeken KB998 Rimini, 998 cc sıvı soğutmalı, 197 beygir gücündeki Kawasaki ZX-10RR motoruyla güçlendirilmiş. 13.600 rpm’de zirveye çıkan bu motor, 82 lb-ft tork üretiyor. Güçlü motorun yanı sıra Bimota, bu modelde elektronik olarak kontrol edilen aerodinamik kanatları ilk defa kullanıyor. Rüzgar tünelinde yapılan testler sayesinde geliştirilen bu kanatlar, sürücünün manuel müdahalesine gerek kalmadan hız, frenleme ve viraj alma durumlarında otomatik olarak optimize ediliyor. Bu özellik, sürüş konforunu ve stabilitesini önemli ölçüde artırarak KB998’in yarış performansını yolda da hissettirmesini sağlıyor.

KB998 Rimini'nin yenilikçi yapısında kullanılan şasi sistemi de Bimota’nın uzmanlığını gözler önüne seriyor. Hibrit şasi tasarımı, oval çelik borulardan yapılmış ön kirişleri ve CNC ile işlenmiş alüminyum orta kısmı birleştiriyor. Bu yapı, motosikletin dayanıklılığını artırırken hafif olmasını sağlıyor. Ayrıca, ayarlanabilir alüminyum üçlü kelepçeler ve tamamen ayarlanabilir Showa süspansiyonları, motosikletin yol tutuşunu ve sürüş konforunu optimize ediyor. Durdurma gücünü ise çift Stylema kaliperli Brembo fren sistemi sağlıyor, böylece sürücülere güvenli ve kontrol edilebilir bir sürüş deneyimi sunuluyor.

KB998, karbon fiber detaylarla süslenmiş hafif ve dayanıklı gövdeye sahip. Kaporta ve hava girişlerinin tamamı karbon fiberden yapılmış olup, yüksek hızda aerodinamik avantaj sağlıyor. Elektronik sistemlerinde ise Kawasaki ZX-10RR'nin gelişmiş teknolojisini miras alıyor. TFT ekran, viraj ABS, çekiş kontrolü, çift yönlü hızlı vites değiştirici ve hız sabitleme sistemi gibi özellikler, motosikletin hem günlük hem de yarış amaçlı kullanımda üstün performans sunmasına katkıda bulunuyor. Ayrıca, sürüş koşullarına göre uyarlanabilir Sport, Road, Rain ve Rider modlarıyla kullanıcıya esnek bir deneyim sunuluyor. Bimota KB998 Rimini, estetik tasarımı, üst düzey performansı ve yenilikçi teknolojileri ile hem yarış performansını günlük kullanıma taşımak isteyen motosiklet severler hem de nadir ve özel bir model arayan koleksiyoncular için oldukça ideal bir seçenek. Bimota'nın bu ultra lüks modeli, tasarım ve mühendislik açısından sektör standartlarını belirleyecek nitelikte bir motosiklet olarak ön plana çıkıyor.

Önceki Haber Honda CUV e İncelemesi
Sonraki Haber QJMotor SRK1000 İncelemesi
Benzer Haberler