Blade geri döndü: Yeni Honda CBR1000RR-R Fireblade SP Tanıtıldı

Blade geri döndü: Yeni Honda CBR1000RR-R Fireblade SP Tanıtıldı

Blade geri döndü: Yeni Honda CBR1000RR-R Fireblade SP Tanıtıldı

2024 yarış spesifikasyonu  CBR1000RR-R Fireblade SP, Honda'nın performans, teknik özellikler ve hatta stil açısından 'ileriye doğru büyük bir adım' olarak adlandırdığı şeyi, kutudan çıkar çıkmaz yarış kazanabilen süper motosikleti üretmek için yeniden tasarlandı.

Gözden geçirilmiş motor

Her ne kadar yeni SP eski versiyona dayanıyor ve en yüksek güç ve tork 215bhp ve 83lbft'de değişmemiş olsa da, Honda, 999cc güç ünitesinin dahili olarak, menzil boyunca teslimatı ve viraj çıkış hızlanmasını iyileştirmek için neredeyse tamamen yeni olduğunu söylüyor. Ek olarak, çerçeve yükseltildi ve şimdi RC213V-S'ye dayalı bir salınım kolu kullanıyor. Aynı zamanda yeni, üçüncü nesil Öhlins Akıllı Elektronik Kumandalı süspansiyonu kullanan ilk motosiklet oluyor ve frenleme yeni Brembo Stylema R dört pistonlu kaliperler tarafından hallediliyor. Bu, yeniden tasarlanmış bir kaporta ile birleştiğinde, orta bölüm, fren stabilitesini artırmak ve tutarlı ön uç tutuşu sağlamak için yeni kanatçıklara sahiptir.

Daha geniş sürüş

Yol (ve pist) sürücüleri, SP'nin daha önceki aşırı sürüş pozisyonunun da değiştirildiğini öğrenmekten memnun olabilirler, çubuklar artık eskisinden daha yüksek ve ayak dayamaları daha alçaktır - bu da bisikletin etrafında hareket etmeyi kolaylaştırır.

Motor değişiklikleri kapsamlıdır ve MotoGP'den büyük ölçüde etkilenir. Sıkıştırma 13.4:1'den 13.6:1'e yükseltildi, giriş portları ayarlandı ve daha hafif valfler ve yeni valf yayları ile birlikte valf zamanlaması değiştirildi.

Daha hafif bir krank ve daha hafif titanyum biyel kolları var. Kam lobları ve büyük uç yüzeylerdeki DLC (Elmas Benzeri Kaplama) kaplamalarla sürtünme azaltılırken, pistonlar artık egzotik RCV2618V-S gibi A213 alüminyumdan dövülüyor.

Ayrıca yeni, daha büyük, daha sessiz ve daha hafif bir Akrapovic titanyum egzoz, kablolu gaz kelebeği ile yeni bir 'iki motorlu' sürüş ve hızlanmayı iyileştirmek için vites oranları da kısaltıldı. Elektronikler tamamen değişmedi, ancak tüm ayarlar revize edilmiş performans sunumuna göre yeniden tasarlandı edildi.

 Karbon özel

Başka yerlerde, üçüncü nesil Öhlins süspansiyonu 43 mm NPX çatallar ve bir TTX36 arka amortisör kullanıyor ve gösterge panelinde yeni bir dijital yay ön yükleme kılavuzu var. Frenler, Standart, Pist veya Yarış olmak üzere üç modlu yeni Viraj ABS'sine sahiptir. Ancak en değişik ve muhtemelen heyecan verici yenilik, yeni bir Fireblade SP Carbon Edition'ın ek tanıtımı olabilir.

Sadece 300 adetle sınırlı olan ve hava kutusu kapağında bir hatıra plaketi bulunan bu araç, karbon fiber ön çamurluk, kanatçıklar dahil üç parçalı kaporta ve çamurluk kapağı ile ağırlığını yalnızca 1 kg azaltabildi, ancak kesinlikle onu şimdiye kadarki en çok tercih edilen Fireblade yapar.

RCV iç parçaları Tepe gücü ve tork değişmese de, çoğu RCV213V-S'den türetilen motor iç kısımlarında yapılan büyük değişiklikler, devir aralığı boyunca performansı artırır. Bunlar arasında yeni artırılmış sıkıştırma, yeni pistonlar, daha hafif krank ve şimdi titanyum çubuklar ve düşük sürtünmeli DLC (Elmas Benzeri Kaplama) kullanımı yer alıyor.

Yeni SP, 43 mm NPX çatallar ve TTX36 arka amortisörden oluşan yeni üçüncü nesil Öhlins Akıllı Elektronik Kontrollü süspansiyon sistemini kullanıyor. Bir diğer yeni özellik ise beş inçlik TFT gösterge panelindeki yeni bir dijital yay ön yük ekranıdır. Salınım kolu artık MotoGP benzeri RC213V-S'ninkine dayanıyor.

Geliştirilmiş frenler SP'nin 330 metrelik devasa ön diskleri değişmemiş olsa da, şimdi Brembo'nun en yeni Stylema R radyal olarak monte edilmiş dört pistonlu kaliperleri tarafından kavranıyor. Ayrıca, artık Standart, Pist veya Yarış olmak üzere üç moda sahip olan yükseltilmiş Viraj ABS'si de varken, arka kaliper artık RC213V-S'nin Brembo öğesidir.

Yeni bir orta bölüm karenajı, aero performansını iyileştirdiği iddia edilen yeniden şekillendirilmiş, daha öne yerleştirilmiş kanatçıklara ev sahipliği yaparken, yeni bir alt karenaj arka lastiğe daha yakın uzanıyor ve lastiğin etrafındaki hava akışını azaltmak için aerodinamik bir adıma sahip olarak tasarlanmıştır. Yakıt deposu kapağı da yeniden şekillendirilirken, yakıt kapasitesi 0,4 litre artırıldı.

Önceki Haber 2024 KTM 990 Duke İlk Bakış
Sonraki Haber Kawasaki H2R 2023 İncelemesi
Benzer Haberler