BMW, gelişmiş yeni F800GS ve F900GS serisini Tanıttı

BMW, gelişmiş yeni F800GS ve F900GS serisini Tanıttı

BMW, gelişmiş yeni F800GS ve F900GS serisini Tanıttı

BMW'nin merakla beklenen R1300GS, 2024'te Alman markasından gelecek tek yeni macera motosikleti değil, tamamen farklı bir F900GS, mesafe kazanan F900GS Adventure ve mevcut F2 ve 800 birliğinin yerini alacak A850 dostu F750GS geliyor.

Macera motosikleti sınıfında bulunan diğer orta sıklet model ve markalarla rekabete girmeye hazır olan üç makine, farklı ayar durumları ve ikiz karşı denge milleri ile 895 derecelik ateşleme düzeni kullanan 8cc 270v paralel ikiz motora sahip olacak.

Şimdilik 900'lere bağlı kalarak, her iki makine de 103 rpm'de iddia edilen 3.8500bhp üretecek. Kısmen 94cc'den bir kapasite artışı sayesinde, giden BMW F850GS motorundaki 853bhp'den daha yüksek olacak.

F900GS ayrıca iddia edilen 14 kg'lık bir tıraşa sahip ve ağırlığı 219 kg'a düşürdü ve daha beher bir ön uç, revize edilmiş aydınlatma ve genel olarak daha off-road'dan ilham alan duruş sayesinde Adventure'dan ayrılıyor. Daha uzun bir ekran, mesafe boyunca konforu artırmaya yardımcı olmak için isteğe bağlı bir ekstra olarak mevcuttur ve bazı tanıtım görüntülerinde görülen tek koltuk tasarımı, biraz daha fazla kütleyi azaltmak için tasarlanmıştır; fakat bu diğer tasarım ile arasında fiyat farkı oluşturmuştur. Bu değişiklikler, 250 g daha hafif alüminyum salınım kolunun yanı sıra, eski 14 modeline kıyasla iddia edilen 5,4 kg'lık bir azalma ortaya koymuştur. Yakıt deposu 5,850 litre olarak değiştirilmiştir. BMW, bunun 0,5 litrelik kapasiteden ödün verdiğini kabul ediyor, ancak yeni şeklin özellikle arazide kullanışlı, motosikletle bacak temasına yardımcı olduğunu belirtiyor.

Her iki modelde 21 inç ön ve 17 inç arka jant üzerinde yuvarlanacak ve asfalttan uzaklaşmak için güçlü bir arazi kauçuğu seçimine izin verecek şeklide tasarlanmıştır.

Standart olarak sunulan 'Yağmur' ve 'Yol' sürüş modlarının yanı sıra yatış yönüne duyarlı ABS ve çekiş kontrolü de bu performansı kontrol etmeye yardımcı oluyor. Bu, modele hem 'Dinamik' hem de 'Enduro' sürüş modu ekleyen isteğe bağlı 'Pro' kurulumunun yanı sıra istenmeyen arka tekerlek kilitlenmelerini önlemeye yardımcı olan 'Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC)' ile daha da ileri götürülebilir.

F900'ler ayrıca tamamen ayarlanabilir titanyum nitrür kaplı baş aşağı çatallar, tamamen ayarlanabilir merkezi olarak monte edilmiş arka amortisör, gidon yükselticileri ve bir M Endurance zincirinden oluşan bir 'Enduro Pro' paketi ile donatılabilir. F900GS Adventure ve F800GS'ye de "Dinamik" elektronik süspansiyon ekleyebilirsiniz. 900 modellerinde bu seçenek, artık standart olarak sunulan yeni bir Showa tamamen ayarlanabilir baş aşağı ünite setinin yerini alıyor. Bu bahsedilen donanımlar ekstra fiyat farkıyla motora entegre edilebilecek.

Akıllı teknoloji, LED aydınlatma ve tam renkli 6,5 inç TFT ekran ile burada bitmiyor. Ayrıca anahtarsız çalıştırma ve tehlikede kullanılmak üzere bir SOS acil durum hızlı arama sistemi donatma seçeneği de vardır.

Yeni F900, sportif bir yol yasal Akrapovic egzoz susturucusu ve alışılmışın dışında daha iyi denge için enduro ayaklıklarla birlikte gelir. Ayrıca eldivenlerinizi sıcak tutmak için el koruyucuları, alüminyum yan sehpa ve ısıtmalı tutamaklar da elde edersiniz. Adventure ayrıca bu kulplara, alüminyum motor korumalarına ve onu eski modelden ayırmaya yardımcı olacak yeni yan panellere sahiptir. Her iki modeldeki ek aksesuarlar arasında alüminyum bagaj, karartılmış ayak ve el kolları, entegre uydu navigasyonu ve çok daha fazlası yer alıyor. Her üç modelin de 2024'ün başlarında gelmesi bekleniyor.

Önceki Haber Voge SR1 125cc İncelemesi - Motopark Tv
Sonraki Haber Corsaro 750 geri dönüyor
Benzer Haberler