BMW'nin Yenilikçi Aerodinamik Çözümü WSBK Arenasında
Motosiklet dünyası, hız ve performans konusunda sınırları zorlamaya devam ediyor. Son yıllarda, MotoGP ekipleri karmaşık aerodinamik çözümlerle dikkat çekerken, BMW, bu alandaki yenilikçi adımlarıyla sıra dışı bir rota izliyor. Motosiklet aerodinamiğindeki çoğu geliştirme, lastiklerin yere daha fazla basma kuvvetini artırmayı amaçlıyor. Ancak BMW, merkezkaç kuvvetlerine karşı koyarak hava akışını kullanmayı hedefliyor. Şirket, bu amaçla bir patent başvurusunda bulunarak, motosikletin alt tarafında bir kanal sistemi oluşturdu.
Nasıl Çalışıyor?
Sistem, hava akışını bir taraftan alıp, jet şeklindeki çıkışlardan diğer tarafa yönlendiren bir mekanizmayı içeriyor. Düz bir çizgide ilerlerken, her iki taraftaki hava akışı birbirini iptal ediyor. Ancak bir viraja girildiğinde, sistem zekice bir şekilde çalışarak basınç farkını kullanıyor. Örneğin, sola dönüş yaparken, sağ taraftaki hava akışı azalırken sol taraftaki basınç artıyor. Bu da motosikletin viraj hızını artırarak etkileyici bir performans sunuyor.
Patentin Detayları:
BMW'nin patent başvurusu, girişi büyüterek ve çıkışa nozul benzeri bir tasarım ekleyerek jetten çıkan havanın hızını artırmanın mümkün olduğunu gösteriyor. Belgede, 5.000 mm2'lik bir giriş ve 1.000-2.000 mm2'lik bir çıkış örneği veriliyor. BMW'nin bu yenilikçi teknolojisinin, şu anda MotoGP'de yarış yapmamasına rağmen, gelecekteki yol bisikletlerinde kullanılması muhtemel. Özellikle, WSBK'da rekabet eden M 1000 RR modeli, bu teknolojinin devreye alınması için uygun bir aday olarak öne çıkıyor. BMW, motosiklet dünyasında yeni bir dönemi başlatan bu aerodinamik çözümüyle dikkatleri üzerine çekiyor. Sürücülerin virajlarda daha etkili olmalarını sağlayan bu sistem, gelecekteki yarışlarda ve günlük kullanılan motosikletlerde benzersiz bir performans sunabilecek gibi görünüyor.