BMW, R12 nineT ve R12 kruvazörlerini tanıttı

BMW, R12 nineT ve R12 kruvazörlerini tanıttı

BMW, R12 nineT ve R12 kruvazörlerini tanıttı

BMW, 2013 yılında ilk R nineT retro modelini tanıttıktan on yıl sonra, Alman mirası ürün gamında yeni bir neslin başlangıcını simgeliyor. Şimdi ise, ilk R nineT retro modelinin tanıtımından on yıl sonra, BMW, iki yeni R12 modelini tanıttı, böylece Alman mirası ürün gamında yeni bir neslin başlangıcını simgeliyor.

Dışarıdan bakıldığında, R12 nineT orijinal R nineT'ye oldukça benziyor, ancak şimdi yeni bir çerçeve, gelişmiş elektronikler ve kaliteli şasi bileşenleri gibi özelliklere sahiptir. Her iki yeni retro makine de tipik BMW soğukkanlılığıyla ön plana çıkıyor. Her iki model de aynı 1170cc motorla çalışsa da, koltuğun altında yeni bir hava kutusu, revize edilmiş silindir kapağı kapakları ve çift çıkışlı egzoz ile birlikte, sadece R12 kruvazörü A2 lisansı için kısıtlanabilir. Roadster nineT, 13.4 beygir gücü üreterek Triumph'un Speed Twin 1200 ve Kawasaki'nin dört silindirli Z900RS'si ile aynı seviyeye gelir. BMW'nin önceki eklemelerle ürün yelpazesini güçlendirmesi bekleniyor, bu da Racer, Scrambler ve Urban G/S gibi daha fazla varyant eklenmesini içerebilir.

Güç çıkışları farklılık gösterse de, her iki R12 varyantı da arka uçta cıvatalı bir alt çerçeve ile tamamlanan yeni bir iki parçalı boru şeklindeki köprü çelik uzay çerçevesinden yararlanır. Bu yeni tasarım, eski nineT serisinde kullanılan ön ve arka ana çerçevelere kıyasla daha hafif ve daha temiz bir görünüme sahiptir. Tamamen ayarlanabilir 45 mm baş aşağı çatallar ve dört pistonlu Brembo monoblok fren kaliperleri de dahil olmak üzere ortak bir set bu tasarımı tamamlar. Sürüş hissini ayırt etmek için R12, 90 mm ön hareket mesafesine sahipken, yeni nineT 120 mm hareket ediyor. Bu karakter, R12'nin roadster'ın 60.7'sine kıyasla 62.3 derece daha düz bir direksiyon kafa açısıyla daha da geliştirildi. Sonuç olarak, dingil mesafesi R12'de 9 mm daha uzun olup 1520 mm, ön tekerlek 19 inç ve arka tekerlek 16 inç boyutundadır. R12 nineT, iddia edilen 220 kg ile sürüşe hazır yedi kilo daha hafiftir ve daha fazla viraj alma becerisi için çift 17 inç jant üzerinde çalışır.

Arka uçta, her iki model de tek diskli ve 265 mm iki pistonlu fren kaliperi ile alüminyum bir paralever salınım kolu kullanıyor. Üstte, R12 için 12 litrelik bir yakıt deposu ve nineT için öncekinden 16 mm daha dar ve daha kısa olan 30 litrelik daha büyük bir küvet bulunmaktadır. Yakıt yükünden uzakta, her iki R12 de standart olarak viraj ABS'si, çoklu sürüş modları ve çekiş kontrolü ile teknoloji doludur. Dokuzuncu modelde sürücüler standart olarak 'Yağmur', 'Yol' ve 'Dinamik' renklerini alırken, R12 kruvazörü 'Rock' ve 'Roll' seçeneklerine sahiptir. Her iki motosiklet de bir quickshifter ile donatılabilir, ancak 2024'te bu özellik birinci sınıf bir BMW modelinde standart olmalıdır. Yokuş kalkış desteği, LED viraj lambaları ve standart analog saatlerin yerini alacak 3,5 inç diyagonal TFT ekran da eklenebilir. 

BMW R12 serisinde öne çıkan özellikler:

Motor: 1170cc ikiz boxer

Güç: 93.9bhp @ 6500rpm (R12) / 107.3bhp @ 7000rpm (R12 nineT)

Tork: 81.2lbft @ 6000rpm (R12) / 84.9lbft @ 6500rpm (R12 nineT)

Yakıt kapasitesi :14 litre (R12) 16 litre (R12 nineT)

Önceki Haber Kawasaki, Retro ZX-10RR Tasarımlarını Tanıttı
Sonraki Haber 2024 Keeway V302N, 298cc’lik Streetfighter İncelemesi
Benzer Haberler