Ducati'nin Yepyeni 698cc Superquadro Mono İncelemesi
Ducati, motor endüstrisinde devrim yaratan bir isim olarak uzunca bir geçmişe sahip. Fabio Taglioni liderliğindeki ekip, desmodromik valf sistemini tanıtarak sektöre yön verdi. Bu liderliğine yakışır yeni bir cevherle tekrar karşınızda; Ducati'nin mühendislik ustalığının son örneği olan 698cc Superquadro Mono.
Ducati, özellikle V-twin motorlarıyla tanınmasına rağmen, tek silindirli bir motorun potansiyelini keşfetmek için uğraşıyor. Yıllar önce yapılan bir toplantıda ortaya atılan cesur bir fikrin gerçeğe dönüşme zamanı gelmiş. Yeni Superquadro Mono, güçlü Panigale 1299 V-twin'den ilham alarak üretilmiş, kompakt ve hafif bir yapıya sahip. Bu yeni motorun gücü oldukça etkileyici. Stok formunda bile, 698cc Superquadro Mono, 10.000 rpm'ye kadar devir yapabilen bir güç sağlıyor. Termignoni yarış egzozuyla birlikte, bu güç 9.500 rpm'de zirveye çıkıyor. Bu da diğer tek silindirli motorlardan önemli ölçüde daha üstün bir performans sağlıyor.
Ducati'nin mühendislik zekâsı, Superquadro Mono'nun her detayında kendini gösteriyor. Döküm karterin dikey olarak bölünmesi, motorun sertliğini artırırken titreşimleri de azaltıyor. Yüksek gerilimli alüminyum alaşımlı silindir gömleği, mükemmel bir dayanıklılık sağlıyor. Piston ve bağlantı çubuğu, performans ve dayanıklılık için titizlikle tasarlanmış. Pistonun doğrudan Panigale 1299'dan türetilmiş olması, yüksek performansı garanti ederken sağlamlığı da koruyor. Bağlantı çubuğu, mükemmel simetrisi ve güçlü yapısıyla öne çıkıyor.
Superquadro Mono'nun yanma odası, termal verimliliği maksimum seviyeye çıkarmak için özenle tasarlanmış. Büyük valfler ve dik valf açıları, mükemmel bir sıkıştırma oranı sağlıyor. Bu da motorun güçlü ve verimli olmasını sağlıyor. Ducati'nin yeni 698cc Superquadro Mono'su, mühendislik harikası bir tek silindirli motor olarak öne çıkıyor. Güçlü performansı, sağlam yapısı ve teknolojik üstünlüğü ile Ducati'nin geleneğini en iyi şekilde temsil ediyor.