Ducati Panigale V4S İncelemesi

Ducati Panigale V4S İncelemesi

Ducati Panigale V4S İncelemesi

Ducati, motosiklet dünyasının ikonlarından biri olan Panigale serisini yenileyerek, performans ve stil arayan motor tutkunlarına hitap eden yeni Panigale V4S modelini görücüye çıkarttı. Bologna merkezli Ducati, son on yıldır büyük bir başarı yakalayan Panigale serisiyle, hız tutkunlarının gönlünde taht kurmayı başardı. Yeni Panigale V4S, İtalyan stilini, gelişmiş elektronik aksamlarını ve üst düzey performansını bir adım daha ileri taşıyor. Panigale'nin en dikkat çekici değişikliklerinden biri, tek taraflı salıncak kolunun yerini alan, kabuk döküm alüminyum çift taraflı salıncak kolu oldu. Ducati, bu değişikliğin yanal sertliği %37 oranında azaltarak viraj çıkışlarındaki çekişi ve sürücü hissiyatını iyileştirdiğini belirtiyor. Bu yenilik, özellikle yüksek hızda viraj alırken daha fazla kontrol ve güvenlik sağlıyor.

Aerodinamik tasarımda da önemli yenilikler bulunuyor. Yeni ön çamurluk, Ducati'nin MotoE prototip yarışçısından alınan verilerle optimize edilmiş. Ayrıca, ön kısım hafifçe yükseltilmiş ve arka kısım daha uzun ve düşük hale getirilmiş. Bu değişiklikler, motosikletin dengesi ve hızlanma performansı üzerinde olumlu etkiler yaratıyor. Motor tarafında, 1103cc Desmosedici Stradale V4 motoru Euro5+ emisyon standartlarını karşılayacak şekilde ayarlandı ve bu süreçte 1 kg hafifletildi. 216 bg'lik maksimum güç, artık 13.500 d/d'de elde ediliyor. Bu da motorun yüksek devirlerde daha güçlü bir performans sunmasını sağlarken, maksimum torkun hafifçe düşürülmesi göz ardı edilebilir bir detay olarak kalıyor.

Yeni Panigale V4S'in şasi ve süspansiyon sistemi de üst düzeyde. V4 modeli, önde Showa yayları ve arkada Sachs monoshock ile donatılmışken, V4S modeli ise Öhlins NPX-30 çatal ve TTX 36 amortisör gibi birinci sınıf bileşenlerle donatılmış. Fren sistemi ise Brembo'nun Stylemas'ından 30g daha hafif olan yeni dört pistonlu Hypure kaliperlerle desteklenmiş. Yeni Panigale V4S, sürücülerin ihtiyaçlarını karşılayacak zengin bir elektronik destek paketiyle birlikte geliyor. 6,9 inçlik tam renkli TFT gösterge paneli ve altı eksenli IMU, sürüş modları, çekiş kontrolü, tekerlek kontrolü, kayma kontrolü ve fırlatma kontrolü gibi özellikleri yönetirken, yukarı/aşağı hızlı vites değiştirici de sürüş keyfini artırıyor. Ducati'nin bu yeni harikası, performans ve stil arayan motor tutkunları için mükemmel bir seçenek olarak ön plana çıkıyor.

Önceki Haber Zontes 350X İncelemesi
Sonraki Haber MİTT GT-MAX 300 İncelemesi
Benzer Haberler