Fantic Imola 125 konsepti yeni yol sporcularına ipucu veriyor

Fantic Imola 125 konsepti yeni yol sporcularına ipucu veriyor

Fantic Imola 125 konsepti yeni yol sporcularına ipucu veriyor

Fantic, off-road geçmişi için büyük ölçüde kutlanabilir, ancak yol odaklı iki 125 konsept makinesinin yakın zamanda sürpriz bir şekilde ortaya çıkması, gelecek için yeni bir adıma işaret edebilir. Halihazırda asfalt için bir dizi scrambler tarzı Caballero modeli üreten İtalyan marka, Milano'daki son Eicma fuarında yeni bir Imola 125 spor makinesini ve sade bir Stealth 125 seçeneğini piyasaya tanıttı. Her ikisi de sıvı soğutmalı, tek silindirli bir motorla çalışıyor ve üretime en hazır olanı, 2024'ün ortalarında satışa çıkacağı söylenen Stealth 125. Ancak Fantic'in aynı segmente dayanan ve Imola 125 olarak adlandırılan yeni konsept spor versiyonu daha ilgi çekici. Büyük ölçüde yeni yol hedefli Stealth'i temel alan Imola pist konsept motosikleti, Fantic'in bu yıl Moto2 yol yarışlarındaki başarılı çıkışını takip ediyor ve Celestino Vietti'nin motosikletinin Avusturya GP'de tarihi bir zafer kazandığını gördü.

Stealth'te olduğu gibi, Imola şu anda Minarelli tarafından üretilen aynı kanıtlanmış, sıvı soğutmalı, dört valfli, dört zamanlı single'ı kullanıyor. Motor şirketi daha önce, üniteleri sınıfında lider MT 125 ve R125 modellerine güç veren Yamaha'ya aitti.

2021 itibariyle Fantic'e ait olan Imola, elektronik enjeksiyon, değişken valf çalıştırma sistemi ve kaydırmalı debriyaj da alıyor. Stealth sokak motosikleti için çıkışı A1 düzenlemesi 14.8bhp ile sınırlıdır, ancak pist modeli için en yüksek bhp henüz bilinmemektedir. Yola çıktığınızda, A1 dostu kapaktan fazlasını üretmesini beklemeyin.

Hem Stealth hem de Imola, Fantic'in son Moto2 yarış programından doğrudan ilham alan bir dizi yenilikçi özelliğe de sahip.

Şasi, hibrit bir alüminyum-çelik tasarımıdır Fantic, 125'te bir ilk olduğunu iddia ediyor. Salınım kolu da gücü optimize etmek için Brembo frenleriyle pres dökümdür. Ayrıca tamamen ayarlanabilir süspansiyon ve ultra hafif jantlar bulacaksınız. Yakıt deposu, hem kütleyi merkezileştirmek hem de hava akışını daha iyi kullanmak için hava kutusunun ön tarafında boşluk bırakmak için ağırlık merkezine mümkün olduğunca yakın konumlandırılmıştır ve Imola ayrıca sportif bir tam karenaja sahiptir. Bir pist bisikleti olarak kullanılması için gerekli donanım şuan da üzerinde bulunmamaktadır. Fakat gerekli parçaların eklenebilmesi için motor üzerinde yer bırakıldığı görülüyor.

Parça yıldızı: Fantic'in 2023 Moto2 kampanyasından ilham alan Imola, bir pist motosikleti olarak sunuluyor ve bu nedenle kaygan lastiklere sahip ve ışıklar, aynalar veya reg tutucu yok.

Kanıtlanmış güç: Imola, Fantic'in yeni Stealth roadster 125'ini temel alıyor ve bu nedenle elektronik enjeksiyon, değişken valf zamanlaması ve kaydırmalı debriyaj ile aynı Minarelli 125cc dört zamanlı kullanıyor.

Çerçeve oyunu: Bir 'alüminyum çelik hibrit' çerçevenin 125 sınıfında bir ilk olduğu iddia ediliyor ve alüminyum plakaları çelik bir kafes ile birleştiriyor.

Kaliteli donanım: Bir pist bisikleti olmasına rağmen, ekipman minimum düzeyde olmasına rağmen, Imola'nın sahip olduğu şey en yüksek kalitedir ve TFT gösterge paneli, Brembo radyal frenler ve çok ayarlanabilir ters çevrilmiş ön çatallar içerir.

Yol potansiyeli: Bir 'pist konsepti' olarak etiketlenebilir, ancak Imola'nın yol potansiyeli, kaportasında yol ışıkları için ekleme yerleri var.

Önceki Haber Yeni 2024 Beta 450 RX Özellikleri
Sonraki Haber Italjet'in Dragster 559 Twin'i Üretime Geçiyor
Benzer Haberler