Gilera Geri Dönüyor
Mart 2022'de, Zongshen-Piaggio ortaklığının bir parçası olarak, artık üretimi durdurulan Shiver ve Dorsoduro modellerinde kullanılan Aprilia'nın 896cc DOHC V-twin motorunun Gilera rozetli bir versiyonuyla ilgili detaylar netleşmeye başladı. Bu motor, Shiver'dan türetilmiş bir şaside, Zongshen'in Cyclone markası altında RA9 konsepti olarak ortaya çıktı. Şu anda, bu motosikletin üretime geçmesi bekleniyor ve Gilera adını taşıyan farklı bir stil ile birlikte sunulması planlanıyor.
Çin'de 2022'nin sonlarında görülen prototipler, eski Aprilia Shiver ile benzer bir görünüme sahip olmasına rağmen Gilera markasını gizliyor. Zongshen-Piaggio girişimi tarafından yapılan başvurular, eksiksiz bir motosiklet için iki tasarım setini içeriyor. İlk tasarım, geçen yılki prototiplere benzer ve Avrupa'da 2021'in başında üretimden çekilen Aprilia Shiver 5'in son versiyonundan neredeyse ayırt edilemez. Haziran 2023'te yapılan başvuru, "Shiver 900" olarak adlandırılan, yaklaşık dört model yıldır kullanılmayan bir motosikleti canlandıran bir tasarımı içeriyor. İkinci versiyon, mekanik olarak aynı olmasına rağmen, değiştirilmiş bir görünüme sahiptir. Motosikletin arka kısmı, eski Shiver ile aynıdır ancak yeni plastik yan panellerle modern bir duruş kazanmıştır.
Gilera markasını taşıyacak olan GLR900 kod adlı ikinci tasarım, orijinal Shiver'ın dikey olarak istiflenmiş çiftinden daha kompakt bir ünitede yan yana iki lambaya ve yeni bir fara sahiptir. Sele altı egzozları, Shiver 900 versiyonuna kıyasla ileriye doğru bir adım atmıştır. Performans açısından, eski Shiver 900'in 95 hp ve 66 lb.-ft'lik iddialarının, yeniden doğmuş versiyonda önemli ölçüde değişmeyeceği düşünülmektedir. Çin'de üretilmesi beklenen bu modelin maliyetleri, potansiyel olarak pazarda rekabet avantajı sağlayabilir.
Cyclone RA9'unu üretime geçirirken, Shiver'ın dönüşü için malzemeler hazırdır. Gilera markasının kullanılması, daha az bilinen bir ismin tanıtımında avantaj sağlayabilir.