HARLEY-DAVIDSON X350 ve X500 TANITILDI

HARLEY-DAVIDSON X350 ve X500 TANITILDI

HARLEY-DAVIDSON X350 ve X500 TANITILDI

LAMS uyumlu Harley-Davidson X serisi, Sidney'deki Allianz Stadyumu'nda düzenlenen özel bir tanıtımda meraklılarıyla buluşturuldu. X350 tamamen yeni bir model olsa da, X500'ün pek çok ortak noktası var. Benelli Leoncino 500, ancak açıkça yeniden şekillendirilmiş ve yoğun bir şekilde Harley-Davidson olarak markalaşmıştır.

Her iki X modeli de Harley-Davidson'ın geleneksel V-twin düzeninden ayrılıyor, çünkü 270° kranklı paralel ikiz motora sahipler. Harley-Davidson, X350'nin stilinin ikonik XR750’den ilham aldığını ve kesinlikle diğer birçok Harley'den daha dik ve daha sportif bir sürüş pozisyonuna sahip olduğu görülüyor. Erişilebilir 777 mm sele yüksekliğine, düz bir gidona ve nispeten arkaya yerleştirilmiş ayaklıklara sahiptir.

Tanıtım öncesi düzenlenen etkinlikte kurulan parkurda deneme sürüşleri düzenlendi. Bu parkurda deneme yapan bazı kullanıcı yorumlarından yola çıkarak motosiklet hakkında edindiğimiz bilgilere göre; Sürüşe hazır 195 kg ağırlığındaki küçük X350, sürücüsüne hafif ve çevik bir his veriyor. X350 için iddia edilen tepe çıkışları 9500 rpm'de 27kW (35hp) ve 7000 rpm'de 37Nm'dir. X350 100 km/s'de ise oldukça iyi bir hızlanma sunduğu, paralel ikiz motorun isteyerek devir yaptığı, pürüzsüz bir his verdiği ve boğuk olsada oldukça keyifli bir egzoz sesinin olduğu söylendi.

Altı vitesli şanzımanın, test motosikletindeki düşük kilometre göz önüne alındığında sorunsuz bir şekilde vites geçişi sağladığı ve kabloyla çalışan debriyaj hafif ve ilerici hissettirirken, kalkış yapacağı esnada fazla bir devir gücüne ihtiyacı olmadığı deneyimler arasında yer almaktaydı. Çok temel süspansiyona sahip X350’nin bu ucundaki rakiplerinin çoğundan farklı olarak, X350, geri tepme ayarlı baş aşağı bir çatala sahipken, arkadaki monokok şasi hem geri tepme önlemesi hem de ön yük için ayarlanabilir olmasıyla motor için yeterli düzeyde üretilmiştir.  X350'nin fren özelliği, segmentinin bu tarafındaki diğer birçok motoru da geride bırakıyor. Önde 260 mm dalga disklerini kavrayan dört pistonlu kaliperler ve arkada 240 mm dalga diskini kavrayan tek pistonlu bir kaliper ile çift diskli bir kurulum ile çalışmakta. ABS fren sistemi motorda tamamen bir hakimiyet sağlamamakla birlikte sürücüsüne de yardımcı olacak şekilde kurulmuştur. X350, önde ve arkada 17 inç jantlarla çalışıyor ve önde 120/70-ZR17 ve arkada 160/60-ZR17 olmak üzere Pirelli Angel GT kauçuğu kullanıyor.

Özellikle bir LAMS motosikleti için, dik sürüş pozisyonu etrafınızdakileri iyi bir şekilde görmenizi sağlar ve sele, deponun yanında daralarak her iki ayağınızı da yere koymayı kolaylaştırır. Hem fren hem de debriyaj kolları açıklığı ayarlanabilir, her yerde LED aydınlatma vardır ve geleneksel analog hız göstergesi okumayı kolaylaştıracak şekilde büyük tasarlanmıştır. Odo, tripmetreler, saat ve tako için küçük bir LCD ekranda mevcuttur.

X350 ile karşılaştırıldığında, X500 daha rahat bir sürüş pozisyonu sunuyor ve Harley, stilinin markanın Sportster modellerinden ilham aldığını söylüyor. Sallanan arka çamurluk, daha kalın 50 mm USD çatal ve monokok şasi arka uç ile daha rahat bir görünüme sahiptir. X350 de olduğu gibi X500’de de önde geri tepme ayarı, arkada ön yük ve geri tepme ayarı sunar.

Şüphesiz X500, X350'den daha fazla güç ve tork üretiyor ve devir aralığı daha düşüktür. X500 için iddia edilen tepe çıkışları 8500 rpm'de 35kW (47hp) ve 6000 rpm'de 46Nm'dir.  X350 gibi, X500 de önde dört pistonlu kaliperli (ancak dalga diskleri değil) ve tek pistonlu kaliperli tek bir arka diskli bir çift disk kurulumu çalıştırır. Ayrıca X350 ile aynı ebatta lastik kullanıyor, ancak X500, Pirellis yerine Maxxis Supermaxx ST lastikler kullanıyor. Açıklığı ayarlanabilir kollar, motorla ilgili bilinmesi gereken bilgileri göstermesi için LCD ekran ve analog bir hız göstergesi bulunmaktadır. Aydınlatma LED ışıklandırma sistemiyle sağlanmaktadır. 

Hem X350 hem de X500, Dramatik Siyah, Dinamik Turuncu, Süpersonik Gümüş ve İnci Beyazı olmak üzere dört renkte sunulacaktır. Harley-Davidson, çoğu alıcının iki X modelinden daha büyük olanı tercih etmesini bekliyor. İlerleyen günlerde piyasaya sürülmesi bekleniyor.

Önceki Haber EICMA 2023'te Vmoto'daki yenilikleri inceleyelim
Sonraki Haber Norton Motorcycles, 125. yıl dönümü Limited Edition motosiklet koleksiyonunu tanıttı
Benzer Haberler