HIZLI DÖNÜŞ: Moto Morini Seiemmezzo
Moto Morini, tarihinin en ikonik motosikletlerinden birine geri döndü. Yeni Moto Morini Seiemmezzo, Morini için eskiye bir bakıştır. 350cc hava soğutmalı Vee Twin'e atıfta bulunarak adlandırılmıştır. Ve bu yeni paralel ikiz motor 650cc kapasitelidir. Aralarından seçim yapabileceğiniz iki model şeklinde üretilmiştir: STR (Sokak) ve SCR (Scrambler), Scrambler model tel tekerleklere sahiptir, daha yüksek bir ön çamurluk, daha uzun bir arka çamur, farklı lastikler, farın üzerinde bir sineklik ve bir dizi farklı renk şeması. Bunun dışında aynılar. İki motosiklet arasında bazı farklar bulunmaktadır; Farklı gidonlar şeklinde ergonomide yapılan ince ayarlar da dahil olmak üzere sürüş için biraz farklı hissettiriyorlar, ancak bunun yolda nasıl göründüğüne bakmadan önce, aynı olan parçalara bakalım.
Motorun paralel bir ikiz olduğunu duymak şaşırtıcı olmayacak. Morini'nin motoru çoğundan biraz daha eski olsa da, 2006'da piyasaya sürülen saygıdeğer Kawasaki ER6 motorunun CF Moto versiyonuna benzemektedir. Motorunu paylaştığı Moto Morini X-Cape'e çok benzer şekilde üretilmiş olsa da, 6 1/2 daha yeni paralel ikizlerin geliştirdiği aynı anlık dürtüye veya serbest dönen devir kabiliyetine sahip değildir. Kısmen 270° krank mili düzenlerinin mevcut trendi sayesinde, Morini daha geleneksel bir 180° düzenini koruması sıkıcı veya modası geçmiş yapmaz. İzolasyonda, pürüzsüz, verimli ve her gün yollarda karşılaşabileceğiniz hemen hemen her engeli aşabileceğiniz iyi bir motora sahiptir. 61bhp ve 49lb-ft tork üreten, kuşkusuz ateş püskürten bir canavar değil, ancak hoş, verimli ve yetkin bir motora sahiptir.
Çelik boru şeklindeki çerçeve, sallanan kol, arka amortisör ve çatallar gibi her iki model için de aynıdır. Bununla birlikte, jantlar farklıdır; SCR için telli, STR için dökme alüminyum ve jantlar lastiklerle aynı boyutta olsa da, SCR için yarı topuzlu Pirelli MT60'lar ve STR için yol eğilimli Pirelli Angle GT'ler ile kauçuk farklıdır.
Motor, piyasadaki eşdeğer güç ünitelerine göre daha düşük özellikli bir alternatif olarak görülse de, Morini, diğer bileşenlerin bu kadar düşük olmamasını sağlamakta hiçbir sakınca görmedi. Radyal olarak monte edilmemiş olsa da, dört pistonlu Brembo kaliperler ve öndeki 298 mm diskler (ve arkada 255 mm disk, ikiz pot) birinci sınıftır ve her iki model için de her iki uçta eşleşen 120 mm hareket mesafesi ile ön ve arkada tamamen ayarlanabilir Kayaba süspansiyonla uyumludur.
STR modelinin sahip olduğu, daha uzun (35 mm) ve daha geniş (70 mm) çubuklarla, şerit ayıran incelik pahasına daha hızlı direksiyon ve daha fazla manevra kabiliyeti sunmaktadır. Ve bu ayaklar/eller/kıç boyutları şüphesiz farklı olsa da, yol tutuşu aynı ve aynı derecede güven verdiği iddia ediliyor. SCR ve daha açık sürüş pozisyonu, arka yollarda ve şeritlerde keşif yapmak ve dağ geçitlerini kullanmak için ideal olacaktır, ancak sıkı şehir trafiğinde sorunlu olacaktır ve otoyollarda ve benzerlerinde daha hızlı sürüşte biraz yorucu olabilir, geniş çubuklar ve daha dik duruş sayesinde sürücüyü bir rüzgar yelkenine dönüştürür...
Morini satıcıları 2023'te mallarını satmakta zorlanabilirler, ancak Seiemmezzo'nun stiliyle başlarını döndürecek oldukça az sayıda potansiyel alıcısı olabilecek bir model. Teknolojik özellikler konusundaki eksikliği kesinlikle pazarın belirli bir segmentine hitap edecek. Bazıları CF Moto motorunun 'güncel olmadığını' belirtse de, 8000 millik servis aralıklarına sahiptir.