Honda E-Clutch: Elektronik debriyajda yeni dönem

Honda E-Clutch: Elektronik debriyajda yeni dönem

Honda E-Clutch: elektronik debriyajda yeni dönem

Manuel şanzımanlı motosikletler için dünyanın ilk otomatik debriyajı olan E-Clutch. Milano'daki EICMA motosiklet fuarında tanıtılan bu yenilikçi sistem, hem yeni başlayanlar hem de deneyimli bisikletçiler için yeni bir sürüş deneyimi vaat eden teknolojik bir başarıdır. E-Clutch'ın şehir trafiğinde veya günlük işe gidip gelirken güvenlik ve konfor sağlarken sürüşü daha da eğlenceli ve heyecanlı hale getirmek için tasarlandığı vurgulanıyor.

E-Clutch'ın Arkasındaki Teknoloji

E-Clutch, farklı teknolojilerin unsurlarını bir araya getirir: hızlı vites değiştiriciler, DCT çift kavramalı şanzımanlar ve yarı otomatik ve geleneksel olarak çalıştırılan debriyajlar. Amaç, benzeri görülmemiş bir kullanım kolaylığı sunmaktır. Sadece 2 kilogram ağırlığındaki sistem, motorun sağ tarafına entegre edilmiş ve debriyaj kolunu çalıştırmadan vites değiştirmeye, çalıştırma ve durdurmaya izin veriyor.

Operasyon ve avantajlar

E-Clutch'ın kullanımı çok basittir: Her vites değişiminde, hızlı vites değiştirmeye benzer şekilde sadece ayak vites kolunun çalıştırılması gerekir. Bu, motosikletçinin debriyaj kolu hakkında endişelenmesine gerek kalmadan tamamen sürüşe odaklanmasını sağlar. Bu, özellikle dur-kalk şehir trafiği gibi durumlarda daha sorunsuz, daha güvenli bir sürüş deneyimi sağlar.

Honda modelleriyle entegrasyon

Satış lansmanı için Honda, isteğe bağlı olarak 2024 CB650R ve CBR650R modellerini E-Clutch ile donatacak. Bu, motosiklet teknolojisinin evriminde önemli bir adımdır, çünkü Honda bu teknolojiyi genel tasarımdan ödün vermeden kanıtlanmış modellerine entegre eder.

Sürücü için esneklik

Honda'nın gidonun sol tarafına bir debriyaj bağlantısı takmaya devam ettiğini de belirtmek ilginçtir. Bu, sürücülere tercihe ve sürüş koşullarına bağlı olarak debriyaj kolunu kullanma veya kullanmama özgürlüğü sunar. E-Clutch, debriyaj belirli bir hızın üzerinde manuel olarak çalıştırıldığında otomatik olarak tekrar ayarlanır.

Özelleştirilebilir çalışma

E-Clutch'ın öne çıkan bir diğer özelliği de hissi kişiselleştirme yeteneğidir. Sürücüler, vites büyütme ve vites küçültme için bağımsız olarak ayarlanabilen üç ayar (SERT, ORTA, YUMUŞAK) arasından seçim yapabilir. Motosikletin ön kısmında bulunan vites değiştirme göstergesi, motosiklet çok yüksek bir vitesteyse sürücüyü vites küçültmesi için uyarır. Bu da daha güvenli bir sürüş için sürücüye yardımcı bir sistemdir. 

Önceki Haber Corsaro 750 geri dönüyor
Sonraki Haber EICMA’da elektrikli motorlar boy gösterdi: Kove Motokros E-MX'i ve Lambretta'dan Elettra
Benzer Haberler