Honda, Gelişmiş Motosiklet Güvenlik Sistemleri Üzerinde Çalışıyor

Honda, Gelişmiş Motosiklet Güvenlik Sistemleri Üzerinde Çalışıyor

Honda, Gelişmiş Motosiklet Güvenlik Sistemleri Üzerinde Çalışıyor

Honda, motosiklet güvenlik teknolojilerinde devrim niteliğinde bir adım atarak radar ve stereo kameraların gücünü birleştirerek en üst düzeyde uyarlanabilir hız sabitleyici sistemini geliştiriyor. Son yıllarda sürücü yardımcıları ve güvenlik yardım sistemleri büyük ilerlemeler kaydediyor. Birkaç yıl önce, ABS ve çekiş kontrolü gibi özelliklere sahip motosikletler güvenlik açısından çığır açan olarak kabul edilirken, günümüzde basit banliyö scooterları bile standart olarak TC ve ABS ile donatılıyor.

Üreticiler, motosikletleri her zamankinden daha güvenli hale getirmek için teknolojinin gücünden faydalanıyor. BMW, Ducati ve KTM gibi markaların radar sistemlerinde gördüğümüz bu eğilim, şimdi Honda'nın da benzer bir adaptif hız sabitleyici sistemi üzerinde çalışmasıyla birlikte devam ediyor. Honda, sadece radara güvenmek yerine, daha akıllı bir uyarlanabilir hız sabitleyici sistemi oluşturmak için stereo kameraları radar teknolojisiyle bir araya getiriyor.

Radar sistemleri, yoldaki belirli nesneleri çıkarma yeteneğinden yoksun olabilirken, uzun menzilleriyle dikkat çekiyor. Öte yandan, kamera sistemleri nesneleri hızlı bir şekilde tanımlayabilir ancak kir ve parlama gibi çevresel faktörlerden etkilenebiliyor. Bu nedenle Honda, bu iki teknolojiyi birleştirerek daha güvenli ve daha akıllı bir sistem geliştirmeyi planlıyor.

Patentlerdeki görüntülere bakıldığında, yeni radar ve kamera uyarlamalı hız sabitleyici sisteminin Honda Africa Twin'in gelecekteki bir versiyonunda kullanılacağı görülüyor. Kameralar, farın hemen altına monte edilmiş olup, titreşimleri emmek için kauçuk bağlantı elemanları ve gimbal tarzı bir montajın yanı sıra zift ve esneme ayarlamaları ile birlikte gösteriliyor. Bu sistemin, NT1100, Rebel 1100 ve Gold Wing gibi tur modellerinde de kullanılması mantıklı olacak. Honda'nın bir diğer yeniliği ise otomatik fren sistemi şeklinde geliyor. Radar ve kamera kurulumları tarafından toplanan verilerden yararlanan bu sistem, motosikletin trafiğin hızına bağlı olarak hızlanmasını ve yavaşlamasını da sağlayacak. Bu da otomobillerde bulunan adaptif hız sabitleyici sistemlere benzer şekilde çalışacak.

Önceki Haber Ducati Streetfighter V2 Yeni Performans Aksesuarları
Sonraki Haber BMW F 900 R ve F 900 XR: Fransa'da Özel "M" Serisi Stilinde Yeni Sınırlı Üretim
Benzer Haberler