Kawasaki H2R 2023 İncelemesi

Ninja H2 R motosikletinin evrimi, diğer Kawasaki modellerinin sınırlarını aşan eşsiz bir işbirliği ile ortaya çıktı. Kawasaki Heavy Industries organizasyonundaki farklı birimler arasındaki olağanüstü işbirliği sonucunda doğan dünyanın tek sınırlı üretim süperşarjlı modeli, sadece pist için değil, aynı zamanda şaşırtıcı hızlanma ve inanılmaz maksimum hız ile Kawasaki mühendisliğinin sınırsız zirvesini temsil ediyor.

Yukarıda Motorcycle Mall tarafından çekilen yakın çekim videosunda Kawasaki H2R 2023 modelinin yakın detaylarını görebilir. haber içeriğinde de kullanılan teknolojileri ve özellikle okuyabilirsiniz.

Bu muazzam bisiklet hakkında daha fazla bilgi almak için ilk satın alanlardan olmak için İstanbul Çekmeköy'de yer alan Kawasaki'nin en büyük kapasiteli bayisi olan ARN Motors'a ulaşabilirsiniz. https://www.arnmotors.com/tr/kawasaki-motosiklet web sitesinden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.  istanbul Çekmeköy  adresinde olan ARN Motors Türkiyenin her yerine teslimat yapmaktadır.

Yakıt Ekonomisi Göstergesi

Kawasaki'nin motor yönetiminde yüksek hassasiyetli elektronik kontrol kullanan modelleri, üst düzeyde yakıt verimliliği sunabilir. Ancak, yakıt tüketimi genellikle gaz kelebeği kullanımı, vites seçimi ve sürücü kontrolü gibi faktörlerden etkilenir. Ekonomik Sürüş Göstergesi, güncel sürüş koşullarında düşük yakıt tüketiminin ne zaman gerçekleştiğini gösteren bir özelliktir. Sistem, araç hızı, motor hızı, gaz kelebeği konumu ve diğer sürüş koşullarını bağımsız olarak takip eder. Belirli bir hızda düşük yakıt tüketimi olduğunda (yani yakıt verimliliği yüksek olduğunda), gösterge panelindeki LCD ekranında "ECO" işareti belirir. "ECO" işareti, sürüşü bu şekilde sürerek yakıt tüketimini azaltmanın bir yolunu sunar.

Elektronik Kelebek Valfi Sistemi

Kawasaki'nin tamamen elektronik gaz kelebeği kontrol sistemi, ECU'nun motorun hem yakıt (yakıt enjektörleri aracılığıyla) hem de hava (gaz kelebek valfleri aracılığıyla) girişini kontrol etmesine olanak tanır. Bu, ideal yakıt enjeksiyonu ve gaz kelebeği konumu sağlayarak düzgün ve doğal motor tepkisi ile optimum motor çıkışını elde etmemizi sağlar. Sistem aynı zamanda emisyonların azaltılmasına da büyük katkı sağlar.

Elektronik gaz kelebeği valfleri, S-KTRC ve KTRC gibi elektronik motor yönetim sistemlerinin daha hassas kontrolünü sağlar ve KLCM, Kawasaki Motor Fren Kontrolü ve Elektronik Hız Sabitleyici gibi elektronik sistemlerin uygulanmasına olanak tanır.

Kawasaki Motor Fren Kontrolü

Kawasaki Motor Fren Kontrol sistemi, sürücülere istedikleri motor freni miktarını seçme özgürlüğü sunar. Bu sistem sayesinde pistte sürüş sırasında daha az müdahaleyle birlikte motor frenleme etkisi azaltılabilir.

KLCM (Kawasaki Fırlatma Kontrol Modu)

KLCM, sürücülere hızlanmayı optimize etmede yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Bu sistem, tekerleğin patinajını en aza indirmek amacıyla motor çıkışını elektronik olarak yönetir. Debriyaj kolu çekili ve sistem etkinleştirildiğinde, sürücü gazı açık tutarken motor devri belirli bir hızda sınırlanır. Sürücü, debriyajı devreye almak için kolunu bıraktığında, motor devri artar, ancak güç düzenlenir, böylece tekerleğin patinajını en aza indirir ve ön tekerleğin zeminde kalmasına yardımcı olur. Belirlenen bir hıza veya sürücünün üçüncü vitese geçmesine ulaşıldığında, sistem otomatik olarak devre dışı bırakılır. Model bağlamına göre sürücüler, izin verilen giriş seviyelerini artıran birden fazla mod arasından seçim yapabilir.

KCMF (Kawasaki Viraj Yönetim Fonksiyonu)

KCMF, Kawasaki'nin gelişmiş modelleme yazılımının en son iterasyonunu kullanarak ve bir IMU (Eylemsizlik Ölçüm Birimi) aracılığıyla elde edilen hassas geri bildirimle, motor ve şasi parametrelerini viraj girişinden çıkışına kadar net ve gerçek zamanlı bir şekilde takip eder. Bu sistem, virajlarda hızlanma, frenleme ve tekrar hızlanma anlarında hassas bir şekilde fren kuvveti ve motor gücünü modüle ederek sürücülerin daha yumuşak geçiş yapmalarını sağlar. Aynı zamanda sürücülerin virajlarda belirlenen çizgiyi takip etmelerine yardımcı olur.

KCMF tarafından kontrol edilen sistemler modele göre değişiklik gösterebilir, ancak şunları içerebilir:

  • S-KTRC/KTRC (Çekiş Yönetimi ve Tekerlek Kaldırma Yönetimi dahil)
    KLCM (Çekiş Yönetimi ve Tekerlek Kaldırma Yönetimi dahil)
    Duruştan itibaren hızlanmayı optimize etmek üzere tasarlanmıştır
    KIBS (Yunuslama Yönetimi ve Köşe Frenleme Yönetimi dahil)
    Kawasaki Motor Fren Kontrolü

KTRC (Kawasaki Çekiş Kontrolü)

Kawasaki'nin gelişmiş çekiş kontrol sistemi olan KTRC, hem üst düzey spor sürüş performansı sunar hem de kaygan yüzeylerde güvenli bir sürüş deneyimi sağlar. Sürücü tarafından seçilebilen çeşitli modlar (mod sayısı modele bağlı olarak değişir), sürüş durumuna ve sürücü tercihine göre artan düzeyde özelleştirilebilir girişler sunar.

Daha az müdahaleci modlar, özellikle virajlarda optimum çekişi korur. Özellikle spor sürüş düşünülerek tasarlanan lastikler, virajlarda hızlanmayı kolaylaştırmak için arka tekerleğin çekişini en üst düzeye çıkarır. Kawasaki'nin gelişmiş yazılımı, şasinin pist yüzeyine (yatay düzlem yerine) yönelimine dayalı olarak dinamik analiz yapabilir, bu da köşe eğimini, eğimi ve benzeri faktörleri hesaba katar ve buna göre adaptasyon sağlar.

Daha müdahaleci modlarda (ve bazı modellerde her durumda), aşırı tekerlek patinajı algılandığında motor gücünü azaltarak kavramanın yeniden kazanılmasına izin verir. Bu, sürücülerin kısa ve kaygan alanları (örneğin, tren rayları veya rögar kapakları) ve zorlu yolların uzun kısımlarını (ıslak kaldırım, parke taşı, çakıl) güvenle geçmelerini sağlar.

IMU ile donatılmış modeller, daha hassas yönetim için kasaya yönelik geri bildirimi içerir.

KQS (Kawasaki Hızlı Vites Değiştirici)

Sürücülerin pistte hızlanmalarını en üst düzeye çıkarmak amacıyla tasarlanan KQS, gaz kelebeği tamamen açıkken debriyajsız vites yükseltmeyi mümkün kılar. Bu özellik, vites kolunun hareketini algılar ve ECU'ya kontağı kesmesi için bir sinyal gönderir, böylece sürücüler bir sonraki vitese geçmek için debriyaj kullanma zorunluluğunu ortadan kaldırır. Debriyajsız vites küçültme seçeneği sunan modellerde, sistem yavaşlama sırasında motor devrini otomatik olarak kontrol eder, böylece bir sonraki düşük vitese geçmek için debriyaj kullanılmadan seçilebilir.

Kompresörlü Motor

Kawasaki'nin süperşarjlı motoru, yüksek motor çıkışı sağlayarak kompakt tasarımını korur. Bu olağanüstü performansa ulaşmanın temeli, Kawasaki Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company ve Corporate Technology Division'ın teknolojisiyle tamamen şirket içinde tasarlanmış olan motorun süperşarjındadır. Bu, Kawasaki Heavy Industries, Ltd.'nin (KHI) sahip olduğu bilgi birikimi ve teknolojiden elde edilen bir başarıdır.
 

 

Önceki Haber Blade geri döndü: Yeni Honda CBR1000RR-R Fireblade SP Tanıtıldı
Sonraki Haber Yadea, EICMA’da KEMPER elektrikli motosiklet ve KEENESS tasarım güncellemelerini tanıttı
Benzer Haberler