Krämer Motorcycles, KTM 350 EXC-F Motorlu Yeni Yarış Motosikleti İncelemesi
Yarış motosikletleri alanında uzmanlığıyla bilinen Krämer Motorcycles, yeni bir modeli piyasaya sürerek motosiklet tutkunlarının ilgisini üzerine çekiyor. KTM'nin popüler 350 EXC-F motoruyla donatılan bu tek silindirli yarış motosikleti, özellikle Amerikan pazarına yönelik olarak geliştirilmiş. Şubat 2025’te teslimatlarına başlanacak bu model, güçlü performansı ve hafif yapısıyla hem profesyonel hem de genç sürücüler için oldukça ideal bir seçenek sunuyor. Krämer Motorcycles’ın yenilikçi yaklaşımıyla şekillenen bu motosiklet, yarış pistlerinde yüksek performans sergilemek için tasarlanmış.
Krämer APX-350, KTM’nin 349,7 cc'lik tek silindirli, dört zamanlı motoruyla güçlendirilmiş. Motor, 10.700 devirde 54,2 beygir gücü (55 bg) üretiyor ve bu güç, özellikle motosikletin sadece 110 kg’lık hafifliği göz önüne alındığında, oldukça etkileyici. Bu hafif yapı, motosikletin pistlerde manevra kabiliyetini artırırken, sürücünün hızlanma ve virajlarda dengeyi daha kolay sağlamasına olanak sağlıyor. 8100 devirde üretilen 27 lb.ft tork ile sürücüler, doğru vites ayarlarıyla pistlerde maksimum verim alınabiliyor.
Krämer APX-350’nin en dikkat çekici özelliklerinden biri de ayarlanabilir şasisi. Krom-molibden çelikten üretilen kafesli şasi, direksiyon başlığı açısı, salıncak kolu açısı ve üçlü kelepçe ofseti için sürücünün ihtiyacına göre ayarlanabiliyor. Bu özellik, farklı pist koşullarına ve sürücü stillerine uyum sağlamasını da kolaylaştırıyor. Ayrıca, motosikletin sele yüksekliği, gidonları ve arka setler de sürücünün rahatlığı için ayarlanabilir. Standart sele yüksekliği 820 mm olarak belirlenmiş olsa da, bu özellik motosikletin çeşitli boyutlardaki sürücülere hitap etmesine imkan tanıyor. Süspansiyon sistemi de motosikletin yarış pistlerine uygun hale getirilmesi açısından oldukça önemli. Ön tarafta, ön yükleme, sıkıştırma ve geri tepme için tam ayar sunan 43 mm’lik WP ters çatal yer alıyor. Arka tarafta ise WP monoshock süspansiyon, her türlü yarış koşuluna uyum sağlayacak şekilde ayarlanabiliyor. Bu sistem, motosikletin virajlarda daha stabil olmasına ve sürücünün daha fazla kontrol sağlamasına olanak tanıyor.
Fren sistemi, performansı kadar güvenliği de ön planda tutuyor. Krämer APX-350, ön tekerlekte 320 mm’lik tek bir disk ve Brembo Stylema kaliper kullanarak güçlü bir frenleme sunuyor. Arka tekerlekte ise 220 mm’lik bir disk ve Formula tarafından üretilen dört pistonlu bir kaliper yer alıyor. Motosikletin hafif yapısı nedeniyle önde ikinci bir diske ihtiyaç duyulmuyor, bu da gereksiz ağırlıktan kaçınılmasını sağlıyor. Krämer APX-350, elektronik donanım açısından da ileri teknolojiler sunuyor. Krämer tarafından geliştirilen sürüş kontrollü gaz kelebeği, motor freni kontrolü, ayarlanabilir gaz kelebeği haritaları ve yukarı/aşağı hızlı vites değiştirici, motosikletin kullanımını daha pratik ve performans odaklı hale getiriyor. Ayrıca, motosikletin Ecumaster tarafından geliştirilen TFT ekranı, sürücülere motorun durumu hakkında anlık bilgi sağlıyor. Entegre GPS destekli tur zamanlayıcısı da, pist performanslarını takip etmek isteyen sürücüler için büyük bir avantaj sunuyor.
Motosiklet, yarış performansını artırmak için 17 inç döküm alüminyum jantlarla donatılmış. Dunlop kaygan lastiklerle uyumlu olan bu jantlar, özellikle virajlarda mükemmel yol tutuşu sağlıyor. Krämer ayrıca, motosikletin süspansiyonlarına oturumlar arasında veri kaydı yapılabilmesi için potansiyometreler eklenmesini sağlayacak şekilde önceden kablolama işlemi yapmış. Bu özellik, performans iyileştirmelerine katkı sağlıyor. Krämer Motorcycles’ın KTM 350 EXC-F motorunu kullanarak geliştirdiği APX-350, yarış pistlerinde yüksek performans arayanlar için oldukça ideal bir seçenek sunuyor. Hafif yapısı, güçlü motoru, ayarlanabilir süspansiyonu ve gelişmiş elektronik donanımlarıyla bu motosiklet, sürücülere hem hız hem de kontrol vadediyor. Hem profesyonel yarışçılar hem de genç sürücüler için mükemmel bir seçim olan APX-350, 2025’te Amerikan pazarına damga vuracak gibi görünüyor.