KTM Motosiklet Üzerinde Ses Monitörleri Geliştiriyor

 KTM Motosiklet Üzerinde Ses Monitörleri Geliştiriyor

KTM Motosiklet Üzerinde Ses Monitörleri Geliştiriyor

Gürültü düzenlemelerinin sıkılaştığı günümüzde, KTM gürültü yönetimi için inovatif çözümler arayışına girdi. Avrupa'da motosikletler için belirlenen gürültü sınırlarına ve suçluları yakalamak amacıyla kullanılan gürültü algılayıcı kameralar gibi uygulama teknolojilerine yönelik artan bir hareket görülüyor. KTM'nin yeni patenti, bu konuda dikkat çekici bir çözüm sunuyor.

Gürültü Sınırlarına Yönelik Düzenlemeler

Avrupa tip onay kuralları, çoğu bisiklet için 80 desibel olarak belirlenmiş desibel sınırları içeriyor. Sürücülerin bu sınırlardan kaçınmak için yaptıkları değişiklikleri engellemeyi amaçlayan kurcalamaya karşı düzenlemeler de mevcut. Bununla birlikte, yerel ve bölgesel gürültü kısıtlamaları, tamamen standart olan karayolu yasal makinelerini bile etkileyebiliyor. Tip onay kuralları, gürültüyü belirli koşullar altında test ediyor (önceden belirlenmiş hızlar, dişliler ve devir sayısı) ve birçok motosiklet bu testleri geçebiliyor, ancak yine de daha yüksek devirlerde önemli ölçüde daha fazla gürültü çıkarabiliyor.

KTM'nin yeni patenti, bu soruna çözüm getiriyor. Şirket, motosikletin gerçek zamanlı gürültü seviyesini sürücüye bir sayaç aracılığıyla veya önceden belirlenmiş bir eşiği geçerse yanıp sönen bir uyarı ışığı ile ileten bir ses ölçer sistemi geliştirdi. KTM'nin geliştirdiği sistem, motosikletin motor ve egzozunun yanı sıra üstyapı ve şasinin etrafına monte edilen sensörlerle çalışıyor. Bu sensörler, havadaki sesleri dinleyebiliyor veya yapı boyunca titreşimi izleyebiliyor. Sensörler, motosikletin motor yönetimine bağlı bir kontrol ünitesine bağlı. 

Sistem, çeşitli çalışma modlarına sahip:

Uyarı Modu: En basit haliyle sensörler, sürücüyü gürültü seviyesi konusunda uyarıyor ve yasal sınırın içinde kalmak için devir sayısını veya gaz kelebeği açıklığını azaltmaları gerektiğine karar vermelerini sağlıyor. Bu da hız göstergesine eşdeğer bir işlev görüyor.

Aktif Mod: Daha aktif olan bu mod, bir gürültü sınırının önceden ayarlanmasına izin veriyor ve ardından gaz kelebeği açıklıklarını veya devirlerini sınırlayarak motosikletin bu sınırı aşmasını önlüyor.

Bu yenilikçi sistem, gürültü seviyelerinin sıkı bir şekilde izlendiği veya kısıtlandığı bir alana girerken bir düğmeye basarak motosikletin gürültü sınırını aşmayacağından emin olmanızı sağlıyor. Bu da hız sabitleyici veya geçici bir hız sınırlayıcı ayarlamak gibi düşünülebilir.

GPS Entegrasyonu ve Otomatik Ayar

Avrupa'daki eğilim belirli alanlarda gürültü kısıtlamalarına yönelik olduğundan, KTM patenti ayrıca sistemin bir GPS sensörüne bağlanabileceğini öne sürüyor. Bu sayede motosiklet, sürücünün daha önce seçtiği alanlarda veya çevrimiçi olarak veya motosikletin kendi sınırları içinde depolanan daha geniş bir sınırlar veritabanından ses seviyelerini otomatik olarak ayarlayabiliyor.

KTM'nin ses monitörleri geliştirme çabaları, gürültü düzenlemelerinin giderek sıkılaştığı bir dönemde motosiklet sürücüleri için önemli bir çözüm sunuyor. Bu yenilikçi teknoloji, sürücülerin yasal sınırlar içinde kalmasını ve potansiyel cezalardan kaçınmasını sağlayarak, daha sessiz ve daha uyumlu bir sürüş deneyimi sunmayı hedefliyor. KTM, bu adımıyla sektörde öncü olma yolunda önemli bir adım atmış.

Önceki Haber Polaris'in 4 Tekerlekli Arazi Tipi Elektrikli Scooter'ı: Yeni Patent Onaylandı
Sonraki Haber Yamaha Serow 250, XT230 Olarak Geri Dönüyor
Benzer Haberler