KTM Yarı Otomatik Manuel Şanzımanı Tanıttı
KTM, motosiklet dünyasına yepyeni bir yarı otomatik şanzıman teknolojisi getirerek, otomatik ve manuel vites geçişlerinde bir devrim yaratmaya hazırlandığını duyurdu. İlk ipuçlarını 2023 yılının Şubat ayında aldığımız bu teknoloji, şimdi daha net detaylarla ortaya çıkıyor. KTM'nin geliştirdiği "Otomatik Manuel Şanzıman" (AMT), BMW ve Yamaha gibi rakiplerinden farklı bir kurulum sunarak dikkat çekiyor. Bu yeni sistemde, KTM’nin tasarımı debriyaj servosunu ortadan kaldırıyor ve yerine motor devri rölantiye düştüğünde otomatik olarak devreden çıkan santrifüjlü bir debriyaj kullanıyor. Vites değişimleri ise elektromekanik bir aktüatör aracılığıyla 50 milisaniye gibi kısa bir sürede gerçekleşiyor. Ayrıca, KTM'nin geliştirdiği sistem, kullanıcıya Comfort, Street ve Sport gibi farklı sürüş modları sunarak, vites geçişlerini otomatik ya da manuel olarak kontrol etme imkanı sağlıyor.
KTM, BMW’nin "ASA" ve Yamaha’nın "Y-AMT" sistemleri gibi elektronik aktüatörleri kullanmıyor. Bunun yerine, daha yenilikçi bir yaklaşımla geleneksel motosiklet sürüş hissini korumayı hedefliyor. Ayrıca, vites düzeni ve ayarları elektronik olarak değiştirilebiliyor, bu da kullanıcıya yarış tarzı bir sürüş imkanı sunuyor. KTM'nin bu teknolojiyi ilk olarak hangi modellerde sunacağı henüz netleşmemiş olsa da, testlerin büyük V-twin motorlar üzerinde yapılmış olması, bu motorların öncelikli fayda sağlayacak modeller olacağını gösteriyor. KTM'nin yarı otomatik şanzıman teknolojisi, motosiklet dünyasında önemli bir yenilik olarak kabul ediliyor ve hem performans hem de sürüş deneyimi açısından büyük bir fark yaratması bekleniyor.