KTM yeni Super Duke 1390 R'yi tanıttı

KTM yeni Super Duke 1390 R'yi tanıttı

KTM yeni Super Duke 1390 R'yi tanıttı

KTM, çıplak Duke serisinin 30. yılını, 187cc'lik devasa bir motora sahip yeni bir modelle kutluyor: 4.1390bhp güce sahip 1350 Super Duke R. Bu yeni model, Ocak ayından itibaren standart ve Evo (yarı aktif elektronik süspansiyonlu) versiyonlarıyla piyasaya sürülecek. Bu ikili, 1301 yıl önce prototip olarak ortaya çıkan ve daha sonra üç nesil Super Naked olarak gelişen 1290cc 11 Super Duke'un yerini alacak.

Yeni motosikletler, eski 1290'a benzer yan profillere sahip olmasına rağmen, yakın zamanda tanıtılan 990 Duke'dan esinlenerek revize edilmiş bir LED far tasarımına sahip. Ayrıca, daha büyük bir 17,5 litrelik yakıt deposu, ince kanatçıklar ve öncekinden 17,1 kg daha hafif yeni Michelin Power GP lastikleri ile donatılmış 2 inç jant gibi özelliklere sahiptir.

Yüksek kapasiteli motor, mevcut LC1290 V-twin ünitesini temel alırken, 110 mm'den 108 mm'lik artırılmış delik sayesinde oluşturuldu. Yeni 'kam kaydırma' sistemi sayesinde daha geniş bir güç ve tork dağılımına izin veren değişken valf zamanlaması bulunmaktadır. KTM, performansın yanı sıra dayanıklılığı ve servis kolaylığını da ön planda tuttuğunu belirtiyor. Motor, şimdi Euro10+ standartlarını karşılamakta ve önceki modelinden yaklaşık 3bhp ve 3.5lb.ft daha fazla güç üretmektedir.

Daha fazla güvenilirlik için valf boşluğu kontrollerine artık 60.000 km sürüşten sonra ihtiyaç duyulduğu söyleniyor. Ayrıca, motorun su girişini azaltmak için ön panelde güncellemeler yapıldığı ifade edilmektedir. Yeniden tasarlanmış hava kutusu, kısa gaz kelebeği gövdeleri ve motora daha doğrudan hava akışı için tasarlanmış bir ram hava sistemi, motorda daha iyi performans sağlamak için eklenmiştir. Altıncı vites, daha geniş bir hız aralığında kullanıma izin verecek şekilde revize edilmiştir.

Motosikletin süspansiyon sistemi, standart R modelinde imza niteliğindeki kafes çerçevesi, ayarlanabilir 48 mm WP Apex çatallar ve tek amortisörden oluşan bir set içerir. Evo modeli ise elektronik bir süspansiyon sistemine sahiptir. Her iki model de beş inçlik bağlı cam TFT ünitesi aracılığıyla kontrol edilen çeşitli elektronik yardımcılara sahiptir. Tam renkli ekran, hız, devir ve lastik basınçları gibi bilgileri gösterir ve sürüş modları arasında geçiş yapmaya olanak tanır. Standart olarak "Yağmur", "Sokak" ve "Spor" modları bulunurken, opsiyonel olarak "Performans" ve "Pist" modları sunulmaktadır. Bu modlar, farklı sürüş deneyimleri sağlar. KTM'nin yeni motosikleti, sürüş sırasında sönümleme oranlarını ayarlamak için manyetik valfler kullanan bir Süspansiyon Kontrol Ünitesi (SCU) ile donatılmıştır. Bu özellik, sürüşü daha konforlu hale getirmeyi amaçlamaktadır.

Önceki Haber 2024 Ducati Multistrada V4 RS İncelemesi
Sonraki Haber Kymco 2024 CV-L6 Adventure-Roller İncelemesi
Benzer Haberler