Geçen hafta sonu Phillip Island GP'nin ardından ortada büyük bir soru işareti vardı: MotoGP şampiyonu adayı Jorge Martín, tekrar kaza yapacak mı veya yanlış lastik seçecek mi, böylece mevcut şampiyon Francesco Bagnaia'nın uzaklaşmasına izin mi verecek? Yoksa kendi hızına ve odaklanmasına güvenip tekrar kazanacak mı? Martín, son dönemdeki alışkanlığını takip ederek pole pozisyonunda sıralandı ve Cumartesi günü 13 tur süren sprint yarışını kazandı.
Martín, ardından Pazar günü 27 turun 21'sini dar bir şekilde lider götürdü. İlk sıradan ikinci sıraya her zaman ürkütücü bir saniyenin çok küçük bir kesimiyle ayrıldı. Rahatlatıcı bir fark yaratmak yoktu. Konsantrasyonunu kaybetmeyecek kadar zaman! Yaklaşık 16. turda liderliği kaybetmeye başladı. Şimdi, ona yaklaşan iki sürücü tarafından zorlandı: KTM'den Brad Binder ve Ducati fabrikasından Bagnaia. 21. turdan itibaren Binder üç tur boyunca onu geçti.
Binder, "Onun arkasında kalmaya ve lastiği korumaya çalıştım" dedi.
Bu, geçmiş yıllardan gelen saf Marc Márquez gibiydi: Lideri zorla, hata yapmasını veya lastiğinin düşmesini bekleyin, ardından ani bir hamle yapın.
Zamanı Bekleyin.
Binder, "Tam olarak böyle yaptım. Onu geçtiğim anda [lastiğim] düştü.
"Onu geçtiğim tur iyiydi. Sonraki turdaydı.
"Onu geçtikten sonra, düzlerde yanında olduğum an, düşmeye başlardı. Ayrıca, arka lastikte büyük titreşim yaşadım."
Binder'ın ifadesinde bahsettiği "pompa" terimi, hızla artan bir dalgalanma olarak anlaşılabilir, saniyede iki ila üç döngüyle artan bir istikrarsızlık. Yaklaşık 40 yıl önce Kenny Roberts, Hollanda TT'sinde büyük bir dalgalanma yaşamış ve lastiklerinden birinin patlamasına neden olmuştu. "Büyük titreşim", genellikle sıcaklığın diş yüzeyi kabarcıklarının patlamasına neden olduğunu belirtir - diş yüzeyinden volatil maddelerin patlaması. Kötü alametler.
Binder, "O andan itibaren sadece hayatta kalmaya ve elimden gelenle savaşmaya devam ettim.
Neden bir ekip sadece motosikletini yerden kaldırmasın da sürücü, Gary Nixon gibi 50 yıl önce merkezde kalsın ve paralel bara benzer deli bir jimnastikçi gibi görünmesin? Hayır, yapılamaz. Nedeni? Yüksek motosikletler daha kolay tekerlek sürer ve hızlanmayı sınırlayan üst sınırı düşürür. Yarışlar çoğunlukla hızlanma üzerine kazanılır! Dragsterlar bu nedenle uzun ve alçak yapılır, ancak MotoGP motosikletleri, her viraj için daha fazla zaman harcayarak yönlendirme yanıtını yavaşlatmadan daha uzun yapılamaz. Motosikletler sıkı birer uzlaşmadır.
İki hafta sonra Malezya geliyor. Sadece üç yarış kaldı ve bir şampiyon ortaya çıkacak.