Moto Guzzi V100 Mandello S İncelemesi

Moto Guzzi V100 Mandello S İncelemesi

Moto Guzzi V100 Mandello S İncelemesi

V100 S, markanın kendi konseptine göre bir Roadster-Touring modeline hizmet etmektedir. Daha hafif ve daha kompakt 1.042 cc motor eklenerek güçlendirilmiş çelik boru şeklinde bir şasi ile motosikletin bütün dinamiği değişmiştir. Ön tarafta, gündüz farının markanın kartalını anımsattığı modern ve dinamik bir görsel imzaya sahip çeşitli unsurlardan oluşan bir LED far ve sol koldaki kontroller aracılığıyla elektronik olarak ayarlanabilen bir baş üstü ekranı hakimdir. Çok büyük olmasa da, herhangi bir türbülansa neden olmadan iyi aerodinamik koruma ve temiz hava akışı sağlar. Aktüatör mekanizmasını çok fazla zorlamamak için ayar 105 km/s ile sınırlandırılmıştır.

17 Le Man 1976'den ilham alan 850 litrelik yakıt deposu, ön kaportanın çizgilerini takip ediyor ve her silindirin supap kapaklarını sararak kaslı ve kompakt bir tasarım oluşturuyor. Sihrin bir kısmı bu tankın yanlarında gerçekleşiyor. V100 S, sürücünün vücudundaki aerodinamik yükü %22 oranında azalttığı söylenen dinamik, değişken deflektör panellerle donatılmıştır. Bu panellerin hareketi otomatiktir ve 30 sürüş modunun her biri için konfigürasyon menülerinde ayarlanabilir, bu da onu hareketli aerodinamik unsurlara sahip ilk seri üretim motosiklet yapar. Tüm bu sistemler ve çeşitli menüler, sağdaki bir düğmede seçilen sürüş modları hariç, sol koldaki kontroller tarafından yönetilir veya yapılandırılır. Bilgiler bize, iyi tasarlanmış ve parlak aydınlatma koşullarında bile mükemmel görünürlük sunan 5 inç renkli TFT ekran ile iletilir.

Arka kısım basittir ve stilize LED farlarla biter. Bu model için mevcut olan kapsamlı aksesuar kataloğunun bir parçası olan yan bagaj sistemi için bağlantı parçalarını burada bulabiliriz. İtalyan fabrikasından çıkan yeni motor, Moto Guzzi'nin gelecekteki ünitelerine koymayı planladığı güncelleme ve yenilik için iyi bir vitrin. Daha hafif, daha dar ve daha kompakt bir motordur, çeşitli mekanik elemanlar daha alçak bir noktaya yerleştirilmesine izin verecek şekilde yeniden konumlandırılmış ve boyutlandırılmıştır, bu da ağırlık merkezinin konumunu ve dolayısıyla V100 S'nin dinamik davranışını iyileştirir.

115 Cv üretebilen bin santimetreküpten fazla ve diğer birçok motosikleti kıskandıracak bir tork var. Bu tork, tüm tertibatı herhangi bir viteste ve herhangi bir devir aralığında şaşırtıcı bir güçle itmeyi başarır. Buna aynı zamanda, biraz "sert" olmasına rağmen, bu bisiklet için bir varlık olduğu ortaya çıkan, iyi kademeli 6 vitesli şanzıman ve çift yönlü hızlı vites değiştirici yardımcı oluyor. Ride-by-wire sistemi, motorun, elektronik yardımcıların, süspansiyonun ve uyarlanabilir aerodinamiğin tepkisini her anın ihtiyaçlarına göre uyarlamak için bisikletin 4 farklı haritada tam olarak yapılandırılmasına olanak tanır.

Güç ünitesinin sonunda, V100 S'in sportif tarafını ortaya çıkaran düşük, bağımlılık yaratan bir sese sahip iyi tasarlanmış bir egzoz var.  Denenmiş ve test edilmiş Pirelli Angel GT2 (190 arka boyutta), her şeyi yerde ayrıcalıklı bir şekilde tutmak gibi zorlu ve önemli bir görevi yerine getiriyor. Biraz daha yukarıda, lüks ve etkili Ohlïns süspansiyon kurulumu her şeyin kolay görünmesini sağlar. Yarı aktif ve tamamen ayarlanabilir Smart EC2.0 çatal, yarı aktif ve ayarlanabilir TTX Smart EC2.0 arka monoshock ile birlikte bu makineyi kullanan herkesi memnun edebilecek şekilde tasarlanmıştır. Tüm ayarlar TFT üzerinde elektronik olarak kontrol edilir (arka yay ön yükü hariç), bu da her sürüş türü ve yol yüzeyi için mevcut en iyi konfigürasyona sahip olmamızı sağlar. Ek olarak, kontrol ünitesi tarafından sağlanan bilgilerin desteğiyle, set, yaptığımız sürüşe ve yolun okunmasına bağlı olarak, direksiyon amortisörünün ayarını bile etkileyen küçük ayarlamalar öngörüyor.

Frenleme, önde iki adet 320 mm yüzer disk ve dört pistonlu kaliperler ve iki karşılıklı pistonlu kaliperli 280 mm'lik bir disk bulunan Brembo ekipmanı tarafından gerçekleştirilir. Her iki aks da viraj ABS'si ile donatılmıştır. Radyal pompalı ayarlanabilir kol ve pedal üzerindeki his, art arda sert frenlemelerde bile ilerici ve güçlüdür. LED, TFT, IMU, Quickshifter, Viraj ABS, Hız Sabitleyici, TPMS, sürüş modları, Uygulamalar, uyarlanabilir aerodinamik, viraj lambaları, ısıtmalı elcikler vb. gibi özelliklerin hepsi Moto Guzzi teknik veri sayfalarında bir arada yer almaktadır.

En büyük yenilik, tanktaki geri çekilebilir panellerdir. Bunlar elektronik olarak kontrol edilir ve bu Moto Guzzi'nin adaptif aerodinamik unsurları kullanan ilk seri üretim motosikleti olarak tarihe geçmesini sağlar. V100 S Mandello geleceğin Moto Guzzi'si gibi görünüyor. Geleneği bozuyor, motorizasyon, süspansiyon ve donanım açısından açıkça gelişiyor ve teknoloji açısından yenilikler yapıyor ve artık piyasadaki en modern motosikletlerle omuz omuza rekabet edebiliyor. Sürüş pozisyonu konforlu bir şekilde çok fazla yorulmadan birkaç kilometre yol kat etmenizi sağlar. Aerodinamik koruma elemanları, son derece etkili olmasa da, yüksek hızları konforlu bir şekilde korumak için yeterlidir ve Ohlins süspansiyonları bu modelde açıkça kendini göstermektedir. Motosiklet 233 kg ağırlığındadır. 

Önceki Haber Royal Enfield Av Tüfeği 650 Özel Kruvazörü 2024 İçin yeniden tasarlandı
Sonraki Haber Triumph Scrambler 1200 XE İncelemesi
Benzer Haberler