Moto Morini X-Cape 1200 ve Corsaro Modelleri Ortaya Çıktı
Moto Morini son 20 yılda çok zor zamanlar geçirdi ve efsanevi ismi tekrar ayağa kaldırmaya yönelik her girişim başarısız oldu. Yeni tasarımcılarının ortaya koymuş olduğu 650cc'lik bir ikiz motor tarafından desteklenen X- Cape modeli ile kamuoyunun dikkatini çekmeye başladı. Bu model yavaş yavaş pazarın mütevazı bir dilimini fethetti. 2023 EICMA gösterisi, daha büyük deplasman kategorisine dönüş ve daha da anlamlı olan yerel olarak tasarlanmış motorların tanıtımı ile Moto Morini canlanmasının daha da hızlanmasına işaret ediyor. Yeni bir görünüm ve güncellenmiş güç santralleri daha parlak bir geleceğe işaret ediyor.
Motosikletlerin kalbine yerleştirilmiş olan ikiz motorun performans seviyeleri Euro 5+ trimde iddia edilen 125 hp’dir. Bu motor, altı eksenli bir IMU kullanarak güncellenmiş bir elektronik paket alan tamamen yeni X-Cape 1200 macera bisikletine güç verecek şekilde tasarlanmıştır. Motor yönetim sistemi dört sürüş modu, hız sabitleyici, çekiş kontrolü ve bir hızlı vites değiştirme içerir. 7 inç ekran, bilgi-eğlence işlevleri ve navigasyon için merkezi kontrol sistemidir. Güvenlik yardım sistemleri bir kör nokta radarı sensörünü içerir. Frenleme Brembo'da yetenekli ellere bırakılır, ön kurulum 320mm rotorlar ve dört pistonlu Stylema kaliperleri ile öne çıkar ve viraj ABS standart olarak gelir.
X-Cape 1200 çerçevesi, 61 inç dingil mesafesine sahip alüminyum ve çelik boru yapılarından oluşur. Süspansiyon tamamen ayarlanabilir, X-Cape 1200, Pirelli Scorpion Trail lastikleriyle ayakkabılı 19 inç ön ve 17 inç arka çapraz kollu alüminyum jantlarda yuvarlanır.
Moto Morini Corsaro 750 ve Corsaro Sport'a güç katacak tamamen yeni, 750cc 90 derece V-twin şeklinde geliyor. Çıkış iddia edilen 96 hp'dir ve iddia edilen ıslak ağırlık yaklaşık 199 kg’dır.
Şasi 57,5 inç dingil mesafesine sahip alüminyum ikiz-spar yapı ve çelik borunun bir karışımıdır. Süspansiyon tamamen ayarlanabilir. Her iki Corsaro modeli için de elektronik paketi hakkında pek bir şey açıklanmadı, ancak ABS'yi viraj altına almayı garanti ediyor ve Brembo frenlerinin tasarımda bulunabileceği söylendi. Her iki model de 120/70-17 ön ve 190/55-17 arka kauçuk ile 17 inçlik dökme alüminyum tekerlekler üzerinde yolculuğuna devam edecek.