Motosikletlerde Emniyet Kemeri Mi? CFMoto'dan Yenilikçi Bir Yaklaşım
Motosikletler ve emniyet kemerleri, genellikle uyumlu kavramlar olarak görülmez. Çarpışma anında sürücüler, yüzlerce kilo ağırlığındaki metal ve plastikten uzaklaşmak isterler, ona bağlı kalmak yerine. Ancak, Çinli motosiklet üreticisi CFMoto, bu algıyı değiştirmek için yenilikçi bir fikir üzerinde çalıştığını duyurdu: Otonom frenleme teknolojisini destekleyen emniyet kemerleri. CFMoto'nun patenti, sürücüyü sadece belirli durumlarda motosiklete bağlayan ve çarpışma esnasında güvenli bir şekilde serbest bırakabilen bir sistem tasarlıyor. Bu sistem, motosikletin önden gelen darbelerin enerjisini emmesine olanak tanırken, sürücünün tümsekler veya ani frenleme sırasında savrulmasını engelliyor. Motosiklet devrildiğinde veya yanal kuvvet oluştuğunda ise sürücüyü serbest bırakıyor.
Patentte, bu fikrin birkaç farklı versiyonu bulunuyor. İlk versiyonda, sürücünün her iki yanında bulunan sert çubuklar, yakıt deposu ile sürücünün koltuğunun arkasındaki boşluğu kaplıyor. Çubuklar, ani frenleme veya çarpışma sırasında dikey kuvvetlere karşı direnç gösteriyor, ancak küçük yanal kuvvetlerle açılarak sürücüyü serbest bırakıyor. İkinci versiyonda ise çubuklar sürücünün arkasında dönerek önde birleşiyor ve daha geniş bir açılma sağlayarak motosiklete binip inmeyi kolay bir hale getiriyor. Üçüncü versiyonda ise kumaş benzeri bir malzemeden yapılmış geleneksel bir kucak kemeri bulunuyor. Bu kemer, yanal bir kuvvet uygulandığında sürücüyü serbest bırakacak şekilde tasarlanmış.
CFMoto'nun bu sistemi, büyük V-twin motorlu 1250TR-G tur aracı üzerinde test ediliyor. Bu araç, radar destekli otomatik frenleme sistemi ile birlikte, yaklaşan bir çarpışmayı algıladığında motosikletin frenleme kapasitesini otomatik olarak kullanarak sürücüyü güvenli bir şekilde araçta tutabiliyor. Bu yenilikçi sistemin yakın gelecekte üretim motosikletlerinde yer alması beklenmese de, motosikletlerin daha güvenli hale gelmesi için yapılan çabaların bir göstergesi. CFMoto'nun bu yaklaşımı, motosikletlerde güvenliği artırma yolunda oldukça önemli bir adım.