MV Agusta F3 800 RC İncelemesi
Hız ve performans tutkunları için tasarlanmış olan MV Agusta F3 800 RC, %100 pist odaklı bir motosiklet. 165 kiloluk hafifliği, ters krank şanzıman sistemi ve 155 beygir gücüne ulaşabilen 798cc motoruyla, en acemi sürücüleri bile birer superbike şampiyonuna dönüştürme potansiyeline sahip. Sadece 200 adet üretilen F3 800 RC, sınırlı sayıda sürücüye üstün performans sunuyor. Akrapovic egzoz, özel ECU ve diğer aksesuarları içeren Racing Kit ile motosikletin kuru ağırlığı 173 kg'dan 165 kg'a düşerken, maksimum gücü 147 hp'den 155 hp'ye çıkıyor.
F3 RC'nin şasisi ve mekanikleri maksimum performans için yeniden tasarlandı. Arka jant %10 daha hafif ve motosikletin viraj dengesine %7 ek katkı sağlıyor. Karbonfiber yan karenajlara entegre edilen kanatlar, yüksek hızlarda motosikletin mükemmel bir şekilde stabil kalmasına yardımcı oluyor. Racing kit ile gelen full karbon koruyucu Akrapovič egzoz, özel ECU ile eşleştiğinde ekstrem bir performans sağlıyor. Kit içinde ayrıca hafifletilmiş, ergonomik CNC ile işlenmiş alüminyum tank kapağı, ayak pegleri ve manetler bulunuyor.
F3 800 RC üzerindeki teknik iyileştirmeler, yeni özellikleriyle de oldukça dikkat çekiyor. Ters krank, egzantrik zamanlamaları, manifolddaki optimizasyonlar ve yeniden tasarlanmış sübap kılavuzları sayesinde motor daha sessiz çalışıyor ve daha uzun ömürlü oluyor. Bu özellikler, motorun verimliliğini artırırken aynı zamanda sürüş keyfini de maksimize ediyor. F3 800 RC, teknoloji ve mühendislik harikası olarak tasarlanmış, pist performansı için optimize edilmiş bir motosiklet. Bu motosiklet, hem profesyonel yarışçılar hem de pistte hız ve adrenalin arayan sürücüler için mükemmel bir seçim.
Teknik Özellikler
Tip: Üç silindir, 4 zamanlı, 12 sübap
Zamanlama sistemi: Mekanik zincir gergili “D.O.H.C”
Hacim: 798 cm³
Sıkıştırma oranı: 13.3:1
Çalıştırma: Elektrikli
Çap x strok: 79 mm x 54,3 mm
Maks. güç: 108 kW (148 hp) - 13.000 d.d., 112.5 kW (153 hp) - 13.250 d.d.
Maks. tork: 88 Nm - 10.600 d.d.
Soğutma: Sıvı ve yağ radyatörlü
Motor yönetim sistemi: MVICS altı enjektörlü, Eldor EM2.0 ECU, gaz kelebeği tam ride-by-wire Mikuni, dört harita ile tork kontrolü, sekiz seviyeli çekiş kontrolü
Elektronik hızlı vites değiştirme: MV EAS 2.1
Debriyaj: Islak, çoklu diskli kaydırmalı debriyaj
Şanzıman: Altı vites, sürekli ağ
Birincil tahrik: 22/41
Vites oranları:
1. Vites: 13/37
2. Vites: 16/34
3. Vites: 18/32
4. Vites: 19/30
5. Vites: 21/30
6. Vites: 22/29
Son tahrik oranı: 17/43
Elektrik Donanımı:
Voltaj: 12 V
Alternatör: 350 W - 5000 d.d.
Akü: 12 V - 8.6 Ah
Boyutlar ve Ağırlık:
Dingil mesafesi: 1380 mm
Toplam uzunluk: 2030 mm
Toplam genişlik: 730 mm
Sele yüksekliği: 830 mm
Minimum yerden yükseklik: 120 mm
İz: 99 mm
Kuru ağırlık: 173 kg (Racing Kit ile 165 kg)
Yakıt tankı kapasitesi: 62,5 kg
Maksimum hız: 240 km/h
Şasi:
Tip: ALS Çelik boru kafes
Arka salınım kolu pivot plakalarının malzemesi: Alüminyum alaşım