QJMotor SRT 800 RX İncelemesi

QJMotor SRT 800 RX İncelemesi

QJMotor SRT 800 RX İncelemesi

QJMotor, Çin’in yükselen motosiklet markalarından biri olarak, macera motosikletleri segmentindeki en yeni modeli SRT 800 RX ile küresel pazarda ciddi bir rekabet sunuyor. Yamaha Ténéré 700 gibi segmentin köklü isimlerine rakip olarak geliştirilen SRT 800 RX, hem hafif yapısı hem de güçlü motor performansıyla ön plana çıkıyor. Boş ağırlığı sadece 198 kg olan bu motosiklet, Ténéré 700’den hafif olması sayesinde arazi kullanımında önemli bir avantaj sağlıyor. Üstelik 20 litrelik yakıt deposu kapasitesi ile uzun yolculuklar için ideal bir seçenek olarak konumlanıyor. Çelik şasiye sahip olan motosiklet, arazi koşullarında maruz kalabileceği darbelere karşı dayanıklılığı artırırken, cıvatalı alt şasisi sayesinde hasar durumunda onarımı da oldukça kolay hale getiriyor. SRT 800 RX'in kalbinde, 799 cc'lik paralel çift silindirli bir motor yer alıyor. Bu güçlü motor, 9.000 devirde 92,5 beygir gücü ve 8.000 devirde 77 Nm tork üretebiliyor. Bu motor, güçlü çekiş özellikleri sayesinde zorlu arazi koşullarında ve yüksek hızlarda üstün bir performans sunuyor. Ayrıca altı ileri vites kutusuna sahip olması, sürüş esnasında vites geçişlerini optimize ederek yol tutuşunu artırıyor. Modelde hızlı vites değiştirici olmaması ise mekanik sadeliği ön plana çıkarıyor, bu da uzun vadede bakım maliyetlerini düşürmeye katkı sağlayabilir. 

Süspansiyon sistemi de arazi performansını desteklemek için özenle tasarlanmış. Marzocchi bileşenlerine sahip olan ön ve arka süspansiyonlarda, önde ters çatal ve arkada monoshock bulunuyor. Henüz resmi olarak doğrulanmamış olsa da süspansiyon hareket mesafesinin 200 mm’nin üzerinde olduğu tahmin ediliyor; bu da engebeli arazilerde dahi yüksek konfor sağlayabileceği anlamına geliyor. Telli jantlar ise arazi lastikleriyle uyumlu olarak tasarlanmış; 21 inç ön ve 18 inç arka jantlar, sırasıyla 90/90-21 ve 140/70-18 tubeless lastiklerle kaplanmış.  Fren sistemi, güvenlik konusunda önde gelen Brembo bileşenleriyle donatılmış olup, önde radyal dört pistonlu kaliperler ve ABS ile çekiş kontrolü gibi özellikler sunuyor. Bu güvenlik özellikleri, özellikle zorlu arazi koşullarında SRT 800 RX'in stabilitesini artırarak sürücülere güven veriyor. Tam LED aydınlatma sistemi ise yalnızca gece sürüşlerinde değil, gündüz koşullarında da daha görünür olmayı sağlıyor. Elcik korumalarına entegre edilen yardımcı farlar ve sinyal lambaları, estetik olarak ilgi çekici bir görünüm sağlasa da düşme durumunda hasar görebileceği için kullanıcıların dikkatli olması gerekiyor.

Gelişmiş teknolojik özellikler de QJMotor SRT 800 RX’i rekabette ön plana çıkarıyor. TFT ekranı, sürücülerin hız, yakıt seviyesi, kilometre gibi temel bilgilere erişimini sağlarken, akıllı telefon bağlantı özelliği sayesinde kullanıcıların navigasyon veya müzik kontrolü gibi işlemleri yapmasını kolaylaştırıyor. Bu bağlantı, modern bir sürüş deneyimi isteyen kullanıcılar için oldukça avantajlı. Avrupa pazarına 2025 baharında sunulması beklenen SRT 800 RX'in fiyatı henüz açıklanmasa da, Yamaha Ténéré 700'e göre daha uygun olacağı tahmin ediliyor. Fiyat avantajı, QJMotor’un Avrupa ve küresel macera motosikleti pazarında rekabet gücünü artıracak gibi görünüyor. Kaliteli donanımı, güçlü performansı ve modern özellikleri ile SRT 800 RX, macera tutkunları için cazip bir seçenek olarak ön plana çıkıyor.

Önceki Haber 2025 Honda Shadow Phantom Cruiser İncelemesi
Sonraki Haber 2025 Honda XR650L Dual Sport Tanıtımı
Benzer Haberler