QJMotor Super9 İncelemesi
QJMotor’un yeni Super9 modeli, Çin motosiklet endüstrisinin geldiği noktayı en iyi yansıtan örneklerden biri. Genellikle Çinli üreticiler, başarılı motosiklet tasarımlarını kopyalamakla eleştiriliyor. Ancak Super9, bu klişeyi yıkma potansiyeline sahip bir model. MV Agusta'nın ikonik Superveloce 1000’ine olan benzerliğiyle dikkat çeken Super9, aslında bir kopyadan çok daha fazlasını sağlıyor. Bu motosiklet, QJMotor’un MV Agusta ile olan stratejik iş birliğinin somut bir sonucu.
Bu iş birliğinin kökleri, 2020 yılında MV Agusta CEO’su Timur Sardarov ve Qianjiang Motor’un yöneticisi Dongshao Guo arasında imzalanan uzun vadeli bir anlaşmaya dayanıyor. Anlaşma, MV Agusta'nın Çin'de üretilen ve daha düşük maliyetle piyasaya sürülen motosikletlerinin yanı sıra, iki şirketin yeni modeller üzerinde iş birliği yapmasını öngörüyordu. Sonuç olarak, QJMotor Super9 gibi MV Agusta'nın teknolojisini ve tasarım dilini yansıtan Çin yapımı süper motosikletler geliştirildi. Super9’un kalbinde yer alan 921cc dört silindirli motor, MV Agusta’nın Brutale 920 modeliyle aynı teknik temellere sahip. Bu motor, 127 beygir güç üretebilen bir performans canavarı olarak ön plana çıkıyor. Motorun karakteri, yüksek devirlerde güç sağlayarak sürücülere dinamik ve heyecan verici bir sürüş deneyimi sağlıyor. Brutale serisindeki güçlü motor tasarımının, Super9'da başarıyla kullanılmasının arkasında MV Agusta ile Qianjiang Motor’un ortaklığı yatıyor.
QJMotor Super9’un tasarımı da dikkat çekici. Şasi yapısı, tek taraflı salıncak koluna kadar MV Agusta Brutale serisinin şasisiyle büyük benzerlikler taşıyor. Özellikle kaporta tasarımı, MV Agusta Superveloce 800 ve 1000 ile neredeyse aynı. Aerodinamik yan kanatçıklar ve alt kaportası, İtalyan tasarımının zarafetini Super9’a taşımış. Egzoz çıkışlarının konumlandırılması ise Superveloce 800’ün üçlü boru tasarımına benzer şekilde yapılmış, bu da motosikletin premium bir görünüm kazanmasına katkı sağlıyor. Super9'un donanımı, sadece güçlü bir motora sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda üstün sürüş dinamikleri sunuyor. Tamamen ayarlanabilir Marzocchi süspansiyon sistemi ve Brembo'nun yüksek performanslı radyal montajlı frenleri, bu motosikletin üst düzey yol tutuşu ve frenleme performansını garanti ediyor. 208 kg boş ağırlığa sahip Super9, hafif sayılmasa da rakiplerine kıyasla makul bir ağırlık sunuyor. Özellikle SRK921RR modeliyle karşılaştırıldığında, daha hafif olması dikkat çekici.
Bu yenilikçi motosiklet, geçtiğimiz ay Çin'deki CIMA fuarında tanıtıldı ve Çin hükümetinden tip onayı aldı. Super9'un sadece Çin pazarında kalmayıp uluslararası pazarlarda da dikkat çekeceği düşünülüyor. 921cc’lik dört silindirli motoru, 10.000 devirde 127 beygir gücüyle, hem performans hem de teknoloji açısından son derece iddialı bir makine olarak ön plana çıkıyor. Ayrıca, Super9, Marzocchi çatalları ve elektronik sistemler gibi ileri teknoloji donanımlarıyla da sınıfındaki diğer motosikletlerden ayrışıyor. MV Agusta ve Qianjiang Motor arasındaki bu iş birliği, sadece bir motosikletin ötesinde, Çin motosiklet pazarının gelişen dinamiklerini ve Çin'in global motosiklet endüstrisindeki yükselişini simgeliyor. Super9, Çin yapımı düşük maliyetli bir motosiklet olmasının ötesinde, MV Agusta'nın İtalyan mühendisliği ile QJMotor'un Çin pazarındaki erişimini birleştirerek ortaya çıkan bir başarı hikayesi olarak dikkat çekiyor. QJMotor’un bu atılımı, Çin motosiklet endüstrisinin gelecekte daha fazla global marka ile iş birliği yaparak dünya çapında güçlü bir oyuncu olma potansiyelini gösteriyor.