Süper şarjlı Bimota Tera tourer tanıtıldı

Süper şarjlı Bimota Tera tourer tanıtıldı

Süper şarjlı Bimota Tera tourer tanıtıldı

İki yıl süren tanıtımların ardından Bimota, süper şarjlı Kawasaki Ninja H2SX'ten kaldırılan 197,3 beygir gücündeki dört silindirli motora sahip, üretime hazır Tera sports tourer serisini nihayet piyasaya çıktı. Bu ayın başlarında Milano'daki Eicma fuarında tanıtılan Tera, iki donanım seviyesinde geliyor ve Kawasaki'nin izniyle bir dizi yalın hassas elektronik aksamın yanı sıra tipik bir Bimota göbek direksiyon sistemine sahip. Yeni tasarım Bimota Tera’da, viraj ABS'si, yatış hassasiyetine duyarlı çekiş kontrolü, kalkış kontrolü, seyir, yukarı/aşağı hızlı vites değiştirici ve çok daha fazlasını bulacaksınız. Ayrıca pratiklik için bir USB şarj bağlantı noktası ve ısıtmalı tutamaklar seçeneğine de sahip olursunuz.

Sadece 3,5 saniyede 0-62mph hıza ulaşabildiği söylenen süper şarjlı Tera, 174 mm yerden yüksekliğe sahiptir. Yakıt deposu 22 litrelik bir hacme, 30 mm yüksekliği ayarlanabilir 820 mm'lik bir seleye ve Akrapovič titanyum egzoz kutusuna, bir depo çantasına, daha büyük ön cam ve hatta konforlu bir yolcu koltuğu gibi ek aksesuarlara sahip olarak üretilmesi onaylanmıştır.

Tera'yı BMW S1000XR ve Suzuki'nin yeni duyurulan GSX-S1000GX gibi rakiplerinden gerçekten ayıran şey, göbek direksiyonlu ön ucudur. Bu tarzdaki diğer tüm spor tourer'larda geleneksel çatallar ve mono amortisör bulunurken, Bimota'da %52,5 ön uç önyargılı ağırlık dağılımı sağladığı söylenen bir 'Tesi' şasisi kullanılıyor. 

Dört silindirli motoru sıkıştıran iki kütük alüminyum alaşımlı şasi plakası ve her iki uçta bir salıncak kolu ile tasarlanan sistem, sürücünün frenleme kuvvetlerini ön süspansiyondan uzak tutarak yoldaki olası bir engelde veya virajda aracın fren yapmasında yardımcı olmaktadır. Frenleme sırasında ön uç dalışını da ele alan tasarım, daha dar bir dönüş çapı ve daha fazla düşük hızda manevra kabiliyeti için Tesi H2'den sekiz derece daha fazla olan 35 derecelik bir direksiyon yarıçapı vaat ediyor.

Standart olarak bu sistem, önde ve arkada tamamen ayarlanabilir Öhlins TTX36 nitrojen gazı şarjlı amortisörlerle eşleştirilmiştir. Yarı aktif bir Marzocchi sistemi de mevcuttur. Motosikletler tipik olarak Bimota kırmızısı, beyaz, yeşil ve kumlu açık kahverengi gibi renklerde üretilecektir. Modellerin lastikleri, sportif veya çok amaçlı olarak iki seçenek imkanı sunmaktadır. Ancak her iki model varyantındaki 17 inç jantlar, her koşula uyum sağlayamayacaktır. Önde dört pistonlu Brembo Stylema kaliperler ve çift yarı yüzer 330 mm diskler olacaktır.

Önceki Haber Moto Morini X-Cape 1200 ve Corsaro Modelleri Ortaya Çıktı
Sonraki Haber CFMoto 450MT 2024'te geliyor
Benzer Haberler