Superveloce 1000 onaylandı! MV Agusta'nın 70'lerin süper motosikleti 2024'te geliyor
İtalyan egzotik markası MV Agusta, geçen hafta Milano'da düzenlenen uluslararası Eicma fuarında, çarpıcı Superveloce 1000 Serie Oro superbike'ın gelecek yıl üretime gireceğini duyurdu ve tanıtıma çıkardı.
Firmanın 1972 500 GP yarış motosikletinden ilham aldığı dört silindirli makine, 2024'ün üçüncü çeyreğinde sınırlı sayıda gelecek ve her motosiklet orijinallik için numaralandırılacaktır. Sınırlı sayıdaki bu model firmanın İtalya’da bulunan Schiranna fabrikasında elle üretilecektir.
Bu yıl, ilk kez iki yıl önce gösterilen Lucky Explorer 9.5 platformunun son üretim versiyonu olan yeni bir 931cc LXP Orioli macera motosikleti ile ilgi odağı oldu. Yeni Superveloce 1000, MV'nin 998cc Brutale 1000RR motorunu temel alarak firmanın en güçlü kaporta spor makinesi olarak listede yerini alacak. Bu, küçük kuyruk parçasının altında bulunan dört egzoz ucunun izniyle motosikletin hakkını verecek sesler çıkması bekleniyor. Bunlar Akrapovič ile ortaklaşa geliştirilmiştir.
Detaylar hala eksik olsa da, bir yıl önce ilk kez ortaya çıktığında, motosikletin 42 parçasının karbon fiber ile kaplanacağı ve bir çift kanatçıkların 199mph'de 39.2 kg bastırma kuvveti sağlayacağı söylenmişti.
Orijinal 70'lerin yarış otomobilinde kullanılan kampanalı frenlerin görünümünü vermek için, özel MV ayrıca bir çift karbon fiber ön fren diski kapağı takılı. Daha soğuk havayı ön disklere yönlendirmeyi amaçlayan bu rotorlar, beş kollu alüminyum jantlarla eşleştirilmiştir. Bunlar, elektronik olarak ayarlanabilen Öhlins NIX çatallarla desteklenir. Karbon kaplı motosiklet, Brutale 1000RR'yi temel olarak kullanıyor, yani aynı 998cc sıralı dörtlü, bir yarış kiti takılıyken iddia edilen 209,1 bhp üretiyor.
Bu motorun içinde, titreşimleri azaltmak ve daha hızlı viraj almayı teşvik etmek amacıyla birincil tahrik milinin iki katı hızda dönen bir karşı mil bulunmaktadır. Aynı şasiye ve tek taraflı salınım koluna da sahip oluyorsunuz, ancak şimdi MV'nin 1972 500 GP yarış motosikletinden ilham alan karbon fiber gövdeyle kaplanmış. Toplamda, MV'nin 199mph'de 39,2 kg bastırma kuvveti ürettiğini iddia ettiği bir dizi kanatçık da dahil olmak üzere, motosikletin 40 parçası karbon fiber ile kaplandığı söylenmektedir.
Ayrıca, bu kadar yüksek hızlara çıkabilen bir motosiklette gerekli olan kaliperleri soğuturken aynı zamanda eski kampanalı frenlere saygı göstermeye çalışan karbon fiber disk fren kapaklarına da sahip olmanızı sağlayacaktır. MV Agusta ayrıca, tasarımın daha iyi sıcaklık kontrolü için havanın frenlerin etrafından soğutma sıvısına ve yağ radyatörlerine doğru akmasına izin verdiğini söylüyor. Karbon kaplamaları boyunca havalandırma delikleri de var. Superbike kimliğine rağmen, Serie Oro kasıtlı olarak geleneksel pist yıldızlarından daha konforlu ve daha az ekstrem hale getirildi ve yüksek kaliteli bir sürüş için elektronik olarak ayarlanabilen Öhlins NIX çatallara sahiptir.
Doğrudan salınım koluna bağlanan bir Öhlins TTX arka amortisör ile birleştirilirler. Bu kalibredeki bir motosikletten bekleyeceğiniz gibi, durdurma gücü, kalın ön 320 mm diskleri ısıran birinci sınıf Brembo Stylema monoblok kaliperlerden gelir.
Ayrıca, şirketin dönüm noktası F4'te olduğu gibi, beş kollu dövme alüminyum jantlar ve dört sele altı egzozu da bulunmaktadır. Buna ek olarak, bir dizi yalın duyarlı elektronik cihaz ve bunları kontrol etmek için 5,5 inç TFT renkli gösterge paneli ve ek mobil bağlantı seçeneği vardır.