SUZUKI GSX-8R EICMA'DA TANITILDI
Suzuki, son olarak Milano'daki 8. EICMA motosiklet fuarında heyecan verici bir modeli olan sportif GSX-8R'yi tanıttı. Bu motosiklet, Yamaha R7 ve GSX-8S'nin etkileyici mekanik parçalarını bünyesinde barındırarak, GSX-776S'den ödünç alınan ana bileşenlerle dikkat çekiyor. 61.8 rom'da 500kW güç ve 78.6rpm'de 800Nm tork üreten bu yeni model, alüminyum koltuk alt şasisi sayesinde çelik çerçeve konseptini benimseyerek öne çıkıyor.
GSX-8R, GSX-8S'nin tekerlekleri, frenleri, arka karoseri ve yakıt deposu gibi birçok özelliğini devralarak tasarlanmıştır. Ancak, çubukların daha alçak olması, farın, göstergelerin ve aynaların kaportaya doğrudan monte edilmesi, motosikletin yönlendirilebilir bileşenlerinde daha az kütle taşımasını sağlar. Bu da, daha keskin tepkiler ve daha hızlı manevralar anlamına gelir. Süspansiyon sistemi konusunda, GSX-8S'den farklı olarak GSX-8R, Showa'nın daha yüksek özellikli bileşenlerini tercih eder. Showa SFF-BP baş aşağı çatallar ve ön yük ayarlı bir Showa monoshock, sürüş deneyimini daha da iyileştirir.
GSX-8R'nin gücü, Suzuki'nin yeni paralel ikiz motoru ile sağlanıyor. Bu motor, patentli dengeleyici şaft kurulumu sayesinde alçak itme seviyesine sahip, pürüzsüz ve duyarlı bir performans sunuyor. Elektronik özellikler açısından zengin olan GSX-8R, kablolu gaz kelebeği, çoklu modlar, standart çift yönlü quickshifter ve üç seviyeli çekiş kontrolü gibi özelliklere sahiptir. Renkli TFT gösterge paneli, çeşitli ekran modlarıyla sürücüye bilgi sunar.
Rakipleri arasında Aprilia'nın RS660, Yamaha'nın R7 ve Triumph'un beklenen Daytona 660 modeli bulunmaktadır. Ancak, GSX-8R, 205 litrelik depodaki yakıt dahil olmak üzere makul bir kıvrılma ile geliyor ve Metalik Triton Mavisi, İnci Tutuş Sarısı ve Metalik Mat Kılıç Gümüşü renk seçenekleriyle Nisan 2024'te satışa sunulacak. Bu, Suzuki'nin rekabetçi spor motosiklet segmentindeki varlığını daha da güçlendirmesini bekleyebileceğimiz anlamına geliyor. Ayrıca, Çin pazarında da CFMoto'nun 675cc üç silindirli 675SR ve dört silindirli 500SR modellerinin uygun fiyatlı spor bisiklet segmentine giriş yapmasıyla rekabet daha da kızışabilir. GSX-8R, bu dinamik pazarda kendine sağlam bir yer edinmeye aday gibi görünüyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Toplam uzunluk: 2.155 Milimetre
Toplam genişlik: 770 Milimetre
Toplam yükseklik: 1.135 Milimetre
Dingil: 1.465 Milimetre
Yerden yükseklik: 145 Milimetre
Koltuk yüksekliği: 810 Milimetre
Islak Ağırlık: 205 kg
Motor tipi: 4 zamanlı, 2 silindirli, sıvı soğutmalı, DOHC
Delik x vuruş: 84,0 mm x 70,0 mm
Motor hacmi: 776 cm3
Sıkıştırma oranı: 12.8: 1
Yakıt sistemi: Yakıt enjeksiyonu
Marş sistemi: Elektrikli
Yağlama sistemi: Zorla besleme sirkülasyonu, ıslak karter
Iletim: 6 vitesli sabit ağ
Süspansiyon Ön/Arka: Ters teleskopik, helezon yay, yağ sönümlemeli/ Bağlantı tipi, helezon yay, yağ sönümlü
Tırmık / iz: 25° / 104 mm
Fren Ön/Arka: Disk, ikiz/ Disk
Lastik Ön/Arka: 120/70ZR17M/C (58W) tüpsüz/180/55ZR17M/C (73W) tüpsüz
Ateşleme sistemi: Elektronik ateşleme (transistoris)
Yakıt deposu kapasitesi: 14 Lt
Yağ kapasitesi (revizyon): 3,9 Lt
Yakıt tüketimi: 23.8 km/L (4.2 L/100km) WMTC ile
CO2 emisyonları: WMTC'de 99 g/km