SUZUKI GSX-8R EICMA'DA TANITILDI

SUZUKI GSX-8R EICMA'DA TANITILDI

SUZUKI GSX-8R EICMA'DA TANITILDI

Suzuki, son olarak Milano'daki 8. EICMA motosiklet fuarında heyecan verici bir modeli olan sportif GSX-8R'yi tanıttı. Bu motosiklet, Yamaha R7 ve GSX-8S'nin etkileyici mekanik parçalarını bünyesinde barındırarak, GSX-776S'den ödünç alınan ana bileşenlerle dikkat çekiyor. 61.8 rom'da 500kW güç ve 78.6rpm'de 800Nm tork üreten bu yeni model, alüminyum koltuk alt şasisi sayesinde çelik çerçeve konseptini benimseyerek öne çıkıyor.

GSX-8R, GSX-8S'nin tekerlekleri, frenleri, arka karoseri ve yakıt deposu gibi birçok özelliğini devralarak tasarlanmıştır. Ancak, çubukların daha alçak olması, farın, göstergelerin ve aynaların kaportaya doğrudan monte edilmesi, motosikletin yönlendirilebilir bileşenlerinde daha az kütle taşımasını sağlar. Bu da, daha keskin tepkiler ve daha hızlı manevralar anlamına gelir. Süspansiyon sistemi konusunda, GSX-8S'den farklı olarak GSX-8R, Showa'nın daha yüksek özellikli bileşenlerini tercih eder. Showa SFF-BP baş aşağı çatallar ve ön yük ayarlı bir Showa monoshock, sürüş deneyimini daha da iyileştirir.

GSX-8R'nin gücü, Suzuki'nin yeni paralel ikiz motoru ile sağlanıyor. Bu motor, patentli dengeleyici şaft kurulumu sayesinde alçak itme seviyesine sahip, pürüzsüz ve duyarlı bir performans sunuyor. Elektronik özellikler açısından zengin olan GSX-8R, kablolu gaz kelebeği, çoklu modlar, standart çift yönlü quickshifter ve üç seviyeli çekiş kontrolü gibi özelliklere sahiptir. Renkli TFT gösterge paneli, çeşitli ekran modlarıyla sürücüye bilgi sunar.

Rakipleri arasında Aprilia'nın RS660, Yamaha'nın R7 ve Triumph'un beklenen Daytona 660 modeli bulunmaktadır. Ancak, GSX-8R, 205 litrelik depodaki yakıt dahil olmak üzere makul bir kıvrılma ile geliyor ve Metalik Triton Mavisi, İnci Tutuş Sarısı ve Metalik Mat Kılıç Gümüşü renk seçenekleriyle Nisan 2024'te satışa sunulacak. Bu, Suzuki'nin rekabetçi spor motosiklet segmentindeki varlığını daha da güçlendirmesini bekleyebileceğimiz anlamına geliyor. Ayrıca, Çin pazarında da CFMoto'nun 675cc üç silindirli 675SR ve dört silindirli 500SR modellerinin uygun fiyatlı spor bisiklet segmentine giriş yapmasıyla rekabet daha da kızışabilir. GSX-8R, bu dinamik pazarda kendine sağlam bir yer edinmeye aday gibi görünüyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Toplam uzunluk: 2.155 Milimetre

Toplam genişlik: 770 Milimetre

Toplam yükseklik: 1.135 Milimetre

Dingil: 1.465 Milimetre

Yerden yükseklik: 145 Milimetre

Koltuk yüksekliği: 810 Milimetre

Islak Ağırlık: 205 kg

Motor tipi: 4 zamanlı, 2 silindirli, sıvı soğutmalı, DOHC

Delik x vuruş: 84,0 mm x 70,0 mm

Motor hacmi: 776 cm3

Sıkıştırma oranı: 12.8: 1

Yakıt sistemi: Yakıt enjeksiyonu

Marş sistemi: Elektrikli

Yağlama sistemi: Zorla besleme sirkülasyonu, ıslak karter

Iletim: 6 vitesli sabit ağ

Süspansiyon Ön/Arka: Ters teleskopik, helezon yay, yağ sönümlemeli/ Bağlantı tipi, helezon yay, yağ sönümlü

Tırmık / iz: 25° / 104 mm

Fren Ön/Arka: Disk, ikiz/ Disk

Lastik Ön/Arka: 120/70ZR17M/C (58W) tüpsüz/180/55ZR17M/C (73W) tüpsüz

Ateşleme sistemi: Elektronik ateşleme (transistoris)

Yakıt deposu kapasitesi: 14 Lt

Yağ kapasitesi (revizyon): 3,9 Lt

Yakıt tüketimi: 23.8 km/L (4.2 L/100km) WMTC ile

CO2 emisyonları: WMTC'de 99 g/km

Önceki Haber BSA GOLD STAR, MOTORCYCLE LIVE'DA YENI RENK GRUBUNU TANITTI
Sonraki Haber Bridgestone, 23 için Battlax S2024 Sportbike Lastiklerini Piyasaya Sürüyor
Benzer Haberler