Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa İncelemesi

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa İncelemesi

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa İncelemesi

Hayabusa'nın üçüncü nesli, 1999'da piyasaya sürülen ilk neslinden bu yana geçen 20 yıl boyunca motosiklet dünyasında bir fenomene dönüştü. Bu efsanevi motosiklet, hız, güç ve performans konusunda belirlediği standartlarla adeta bir kilometre taşı oldu. Şimdi, üçüncü nesil Hayabusa ile bu efsanevi miras daha da ileri taşınıyor.

İlk bakışta dikkat çeken ikonik "şahin" silueti, üçüncü nesil Hayabusa'nın tasarımında sadakatle korunmuş, ancak modern bir dokunuşla güncellenmiş. Aracın çizgilerindeki yukarı kıvrılmış kuyruk, cesur arka kombinasyon lambaları ve egzoz sisteminden çıkan susturucu, Hayabusa'nın agresif ve çağdaş duruşunu vurguluyor. Yenilikçi konum lambaları ve dikkat çekici far tasarımı ise bu efsanevi motosikletin yeni yüzünü ortaya koyuyor.

Ancak Hayabusa sadece görünüşüyle değil, aynı zamanda performansıyla da öne çıkıyor. Üçüncü nesil Hayabusa, efsanevi 1,340 cm3 sıvı soğutmalı sıralı dört silindir motorunu devralırken, daha yüksek verimlilik ve dayanıklılık için bir dizi iyileştirmeye tabi tutulmuş. Özellikle özel tasarlanmış yeni egzoz sistemi, düşük-orta menzilli güç ve tork çıkışını artırmanın yanı sıra Euro 5 emisyon standartlarına uyum sağlıyor.

Suzuki'nin mühendisleri, Hayabusa'nın üçüncü neslinde şasi ve süspansiyon sistemine de büyük önem vermiş. Hafif, güçlü çift direkli alüminyum alaşımlı çerçeve ve dökülmüş salıncak kolu, yüksek performansı ve güvenilirliği mükemmel bir şekilde birleştiriyor. Rüzgarı kesen aerodinamik tasarım ise en yüksek hızda bile stabilite ve kontrolü artırarak sürüşü daha konforlu hale getiriyor.

Bununla birlikte, üçüncü nesil Hayabusa sadece performansıyla değil, aynı zamanda Suzuki Akıllı Sürüş Sistemi (S.I.R.S) ile de dikkat çekiyor. Bu sistem, sürücülere üç fabrika ön ayarı ve üç kullanıcı tarafından tanımlanabilir sürüş modu seçeneği sunuyor. Harekete duyarlı çekiş kontrolü, güç modu seçici, çift yönlü hızlı vites değiştirme sistemi gibi özellikler, sürüş güvenliğini en üst seviyeye çıkarıyor.

Son olarak, Hayabusa'nın teknik detayları da göz ardı edilemez. 1340cc motor kapasitesi, dört zamanlı sıvı soğutmalı sıralı dört silindir motor, 6 ileri senkromeçli şanzıman, Brembo Stylema ön frenler, 7 kollu tekerlek tasarımı ve Suzuki Akıllı Sürüş Sistemi gibi özellikler, Hayabusa'nın efsanevi konumunu pekiştiriyor.

Bu üçüncü nesil Hayabusa, motosiklet tutkunlarına yönelik bir şaheser olarak karşımıza çıkıyor. İkonik tasarımını modern teknoloji ve güvenlik özellikleriyle birleştiren bu motosiklet, sınırları zorlamaya devam ediyor ve Hayabusa geleneğini bir adım daha ileri taşıyor.

Teknik Özellikler

MOTOR

Motor Kapasitesi: 1340cc

Motor: Dört zamanlı, sıvı soğutmalı, DOHC, sıralı dört silindir

Çap x Strok: 81,0 mm x 65,0 mm (3,189 inç x 2,559 inç)

Sıkıştırma Oranı: 12,5:1

Yakıt Sistemi: Yakıt Enjeksiyonu

Marş: Elektrikli

Yağlama: Islak Karter

Şanzıman: 6 ileri senkromeçli

Ateşleme: Elektronik ateşleme (Transistörlü)

Yakıt Kapasitesi: 20,0 L (5,3 US gal)

AKTARMA

Ön Süspansiyon: Ters teleskopik, helezon yay, yağlı amortisör

Arka Süspansiyon: Bağlantılı tip, helezon yay, yağlı amortisör

Ön Frenler: Brembo Stylema®, 4 pistonlu, çift disk, ABS donanımlı

Arka Frenler: Nissin, 1 pistonlu, tekli disk, ABS donanımlı

Ön Lastikler: 120/70ZR17M/C (58W), tubeless

Arka Lastikler: 190/50ZR17M/C (73 W), tubeless

AĞIRLIKLAR VE BOYUTLAR

Toplam Uzunluk: 2.180 mm (85,8 inç)

Toplam Genişlik: 735 mm (28,9 inç)

Toplam Yükseklik: 1.165 mm (45,9 inç)

Dingil Mesafesi: 1.480 mm (58,3 inç)

Yerden Yükseklik: 125 mm (4,9 inç)

Sele Yüksekliği: 800 mm (31,5 inç)

Boş Ağırlık: 264 kg 

Önceki Haber SUZUKİ BURGMAN STREET 125EX İNCELEMESİ
Sonraki Haber Ather Energy'nin Yeni 450 Apex Elektrikli Scooter'ıTanıtıldı
Benzer Haberler