Suzuki'nin Yeni VVT Motoru
Değişken supap zamanlaması ve kaldırma sistemleri motosiklet endüstrisinde yavaş bir başlangıç yapıyor. Ancak, son yıllarda BMW ve KTM gibi öncü markaların bu teknolojiyi benimsemesiyle birlikte, bu sistemlerin kullanımı hızla artmaya başladı. İçten yanmalı motorun geleceğiyle ilgili bazı söylentilere rağmen, değişken supap zamanlaması ve kaldırma sistemlerinin sürekli olarak geliştirilmesi, motosiklet endüstrisindeki yenilikçi yaklaşımın bir yansıması.
Suzuki, patent başvurularının yayınlanmasıyla birlikte, yeni düşük deplasmanlı VVT çift silindirli motoruyla arenaya katılmaya hazır görünüyor. Şirketin motosikletlerde değişken supap zamanlaması konusundaki deneyimi biliniyor. Örneğin, 2017'de piyasaya sürülen GSX-R1000 modelinde, motor devri arttıkça valf zamanlamasını değiştirmek için merkezkaç kuvvetine dayanan alışılmadık bir tamamen mekanik kam fazlama sistemi kullanılmış. Bu tasarım, özellikle MotoGP gibi yarışlarda değerini kanıtlayarak, halka açık yollarda sürüş için uyarlanmış.
Suzuki'nin gelecekteki modelleri için çalıştığı patentler arasında, daha geleneksel bir hidrolik kam fazlama sistemi üzerinde çalıştığına dair ipuçları da bulunuyor. Ancak, bu VVT kam fazlama sistemleri, valf zamanlamasını yalnızca birkaç derece ileri veya geri hareket ettirerek değiştiriyor. En gelişmiş VVT konfigürasyonları ise, tamamen farklı iki kam lobu profili arasında geçiş yaparak valf kaldırmayı ve süreyi değiştiriyor. Bu teknoloji, önde gelen markaların en üst düzey modellerinde benimseniyor ve performansı artırma potansiyeline sahip.
Pazarda, özellikle Yamaha'nın MT-125 ve YZF-R125 gibi modellerinde kullanılan VVA sistemi gibi, değişken zamanlama ve kaldırma sistemlerinin yaygınlaştığını görünüyor. Bu sistemler, giriş valflerini çalıştırmak için özel olarak tasarlanmış iki parçalı osilatörler kullanıyor. Suzuki'nin yeni düşük deplasmanlı çift silindirli motoru için üzerinde çalıştığı tasarım da benzer prensiplere dayanıyor.
Suzuki'nin yeni patenti, aşınmayı azaltmak ve daha kompakt hale getirmek amacıyla VVT sisteminin ayrıntılarını ele alıyor. Bu patent, Yamaha'nın VVA motorları için benzer bir konfigürasyon kullanmasına benzerlik gösteriyor. Suzuki'nin yeni VVT motoru, motosiklet endüstrisinde teknolojik bir devrimin işareti olarak kabul edilebilir. Değişken supap zamanlaması ve kaldırma sistemlerinin kullanımının artması, gelecekteki motosiklet modellerinde daha yüksek performans ve verimlilik sunabilir.