Triumph Scrambler 1200 XE İncelemesi

Triumph Scrambler 1200 XE İncelemesi

Triumph Scrambler 1200 XE İncelemesi

Triumph'un büyük kapasiteli Scrambler motosikletleri, 2019 yılında piyasaya sürüldüklerinden bu yana önemli bir başarı elde ettiler ve bu başarının arkasında güçlü nedenler bulunmaktadır. Retro stili, birinci sınıf bileşenlerle birleştirildiğinde, sadece yolda mükemmel performans sergilemekle kalmayıp, aynı zamanda ciddi off-road yetenekleri ile de öne çıkıyorlar. 2023 için Triumph Scrambler 1200 XE, güncellenmiş bir motor, en yeni nesil Brembo Stylema frenler ve Showa/Öhlins kurulumundan Marzocchi'nin tamamen ayarlanabilir süspansiyonuna geçiş gibi hafif değişiklilerle gelmiş ve bu da XE'yi selefinin ötesinde bir performans sunan daha uygun bir fiyatla sunmaktadır.

Scrambler 1200 XE'nin çekici görünümü, özellikle yüksek sele ve uzun süspansiyon hareket mesafesi ile dikkat çekicidir. Ancak sadece görünümü değil, aynı zamanda otoyolda konforlu sürüş, virajlı yollarla başa çıkma ve off-road performansı gibi bir dizi özelliğiyle de dikkat çekmektedir.

Güncellenmiş motor, düşük devirlerde hissedilen yüksek torku sunarken, özellikle hız sabitleyici devredeyken otoyol hızlarında stabil bir performans sağlamaktadır. "Spor" modunda hafif bir gaz tepkisi olsa da, geniş bir çalışma penceresi ve vites değiştirmeye gerek duymadan keyifli bir sürüş deneyimi sunar.

Asfalt üzerinde Scrambler 1200 XE, tamamen ayarlanabilir Marzocchi süspansiyonu ve güçlü Brembo frenleriyle dengeli ve eğlenceli bir sürüş sunar. Yumuşak bir süspansiyon sayesinde tümsekleri ve zorlu yüzeyleri kolayca absorbe ederken, off-road performansında da etkileyici bir yetenek sergiler. Ancak, ağırlığı ve yüksekliği göz önüne alındığında, daha hafif ve daha düşük bir model olan temel Scrambler 1200 X, daha az off-road sürüşü yapacak olanlar için daha uygun olabilir.

Triumph'un tercih ettiği güçlü Marzocchi süspansiyon ve 21 inç ön tekerlek, Scrambler 1200 XE'yi tümsekler ve zorlu arazi koşullarında etkileyici bir performansa sahip kılar. Bununla birlikte, sürücülerin deneyim düzeyine bağlı olarak off-road çekiş kontrolü biraz müdahaleci olabilir.

Sürücü pozisyonu geniş ve uzun mesafeler için uygun olsa da, sert sele uzun süreli sürüşlerde rahatsızlık yaratabilir. 2024 modellerinde yapılan motor güncellemeleri, geniş bir tork dağılımı sağlayarak daha geniş bir devir aralığına hitap etmektedir. Sonuç olarak, Scrambler 1200 XE, güçlü motoru, etkileyici süspansiyon sistemi ve retro tasarımıyla dikkat çeken bir motosiklettir. Yol performansı, off-road yetenekleri ve modern sürücü yardımlarıyla birleşen bu özellikler, sürücülere çok yönlü bir deneyim sunmaktadır.

Teknik Özellikleri

Motor hacmi: 1200cc (<>cc)

Motor tipi: 8v SOHC paralel ikiz

Çerçeve tipi: Borulu çelik çerçeve

Yakıt kapasitesi: 15 litre

Bisiklet ağırlığı: 230kg

Ön süspansiyon: Marzocchi 45mm tamamen ayarlanabilir çatallar

Arka süspansiyon: Marzocchi ikiz amortisörler, tamamen ayarlanabilir

Ön fren: Brembo M2.320 dört pistonlu radyal monoblok kaliperler ve viraj ABS'li 4 x 30 mm disk

Arka fren: Tek pistonlu yüzer kaliperli ve viraj ABS'li 255 mm disk

Ön lastik ebadı: 90/90 x 21

Arka lastik ebadı: 150/70 x 17

Maksimum güç: 89 beygir gücü

Maksimum tork: 81,1 ft-lb

Önceki Haber Moto Guzzi V100 Mandello S İncelemesi
Sonraki Haber 2024 Yeni BMW R 1300 GS İncelemesi
Benzer Haberler